Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 68 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1347
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TomRH
    At spenningen blir halvert i dette tilfellet er nok "tull" ja, for splitting betyr vel å paralellkoble elementene. Det som BLIR halvert i en paralellkobling, er strømmen (forutsatt at begge element har samme motstand).
    Viss du derimot kobler elementene i serie, vil strømmen være lik, men spenningen vil bli jevnt fordelt på hvert element etter hvor mye motstand det er i dem.

Så det at spenningen blir halvert er ikke nødvendigvis tull skal jeg si deg...

Når du kobler noe i stikkontakten paralellkobler du det, så spenningen synker ikke særlig mye nei, men strømmen får en ny kanal, og blir forandret deretter. Ikke at det har noe som helst å bety, siden "PSUen" til nettspenningen din normalt ikke har for lite effekt å by på... (er dere med?)
    Det er snakk om lavnivå signal her nå da, ikke å koble elementer i parallell. Dessuten gir parallell dobbel strøm, hver av subbene vil få den samme strømmen som en får.

Men om man begynner å henge på flere dusin subber på linjeutgangen, da ser jeg ikke bort ifra at spenningen blir dårligere. Men et par subber byr ikke på noen som helst problemer, eller halv spenning eller strøm.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Da ser det ut som om jeg har blitt medlem av RX-V1800 klubben. (Har fremdeles mulighet for 30dager retur på elkjøp hvis jeg ikke blir fornøyd)

Instalerte etter alle kunstens regler i går, og er stort sett fornøyd med HD lyd. Stereo, vanlig DTS og DD er jeg ikke helt overbevist om ennå, men rommet mitt er ganske dårlig dempet for tiden så romkorreksjonen retter kanskje opp for litt dårligere dekoding og preamp. Må teste litt mer først.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor stor strømforsyning rx-v1800 har?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Noen som vet hvor stor strømforsyning rx-v1800 har?
    Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

Står litt nedpå sida her. Står strømtrekk 500W, og 1100W max.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    At spenningen blir halvert er bare tull...

Spenningen på elektrisk utstyr blir ikke halvert når du kobler to ting i samme stikkontakt heller
    Jeg tok feil, det er strømmen som blir halvert... Uansett, resultatet ved splittet signal er lavere signalstyrke. Dette skal som jeg nevnte ikke være noe problem da det enkelt kompenseres for med gainjustering i receiver eller på sub.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhhh, kobler du to like imedanser i paralell og spenningen er den samme vil strømmen bli doblet. Kobler du derimot i serie vil strømmen halveres.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg tok feil, det er strømmen som blir halvert... Uansett, resultatet ved splittet signal er lavere signalstyrke. Dette skal som jeg nevnte ikke være noe problem da det enkelt kompenseres for med gainjustering i receiver eller på sub.
    ?????

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ehhhh, kobler du to like imedanser i paralell og spenningen er den samme vil strømmen bli doblet. Kobler du derimot i serie vil strømmen halveres.
    Godt jeg ikke er elektrikker!

Hvis en splitter linjesignalet og kobler til to suber med lik impedans, vil ikke da hver sub få mindre strøm enn om en sub fikk hele signalet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to subene vil få like mye strøm, og spenning. Det er spenningen som er cluet her. En sub har såpass høy inngangsimpedans at den ikke trekker nevneverdig med strøm, og dermed faller heller ikke spenningen fra subutgangen så mye at det er nødvendig å kompensere. Men det kan kanskje være aktuelt å skru ned litt siden du kan få opptil 6dB økning med to suber i stedet for en.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for oppklarende svar jakv!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    &#€#€/#(%&/( for 2. gang må jeg nå bytte batterier i fjernkontrollen til 3800 :-( Spiser den saken batterier tro :-O

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Står mellom valget RX-V1800 pg RX-V3800 selv. Settet skal drive DALI IKON 8, IKON VOKAL 2, IKON W2 og IKON SUB.

Vil V3800 være nødvendig for dette, eller kan jeg gå for modellen V1800 og fortsatt få samme lydkvalitet?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

Står litt nedpå sida her. Står strømtrekk 500W, og 1100W max.
    Takker! :-D

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig dette er omtalt tidligere i tråden, men jeg spør likevel:

Kan man tilkoble 7.1 høytalere til RX-V1800 og itillegg koble på 2 presense høyttalere? Altså totalt 9 høytalere? Noen som har prøvd dette og har dere noen erfaringer?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Det er mulig dette er omtalt tidligere i tråden, men jeg spør likevel:

Kan man tilkoble 7.1 høytalere til RX-V1800 og itillegg koble på 2 presense høyttalere? Altså totalt 9 høytalere? Noen som har prøvd dette og har dere noen erfaringer?
    Ja, men du må manuelt skifte mellom 7.1 og 5.1 + precence... kan bruke bare en av disse alternativene.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HTPC -> RX-V3800 -> BenQ PE7700

Legger inn denne her med tanke på kompetansen i tråden ;-)

Holder på å konfigurere AV oppsettet mitt. Og før jeg i det hele tatt starter på lyden tenkte jeg å sørge for at bilde fungerer.

Og det gjør det stort sett, men ikke fra HTPC. Dette fungerte utmerket før da jeg hadde HDMI rett fra HTPC til PJ. Men, nå som RX-V3800 er hub får jeg masse rare bilder ut...

Konfigurasjon først. Har en HTPC (hjemmebygget) med et ATI Radeon X1600 Pro HDMI kort. Spdif er koblet til ATI kortet for å kjøre både lyd og bilde gjennom en (HDMI) kabel. Har koblet denne på IN4 på HDMI inngangen på 3800.

Uansett hva jeg velger i menyen på 3800 under HDMI (through, 720p eller 1080i (PJ støtter ikke 1080p)), så kommer bildet ut med feil oppløsning, grønnskjær og valgt oppløsning på 576p. Og 3800 sier det er DVI til HDMI inn... Ikke det jeg hadde tenkt meg nei...

Med ABT videoprosessor i 3800 hadde jeg trodd dette var grei skuring, men nei da. Ikke for meg ihvertfall. Men sikkert for noen andre ;-)

Så, hvor i kjeden ligger problemet? 1. HTPC med ATI kort, 2. RX-V3800, eller 3. BenQ'n min.

Noen som har vært borte i dette før?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja, men du må manuelt skifte mellom 7.1 og 5.1 + precence... kan bruke bare en av disse alternativene.
    Takk for svaret.

Du har kanskje prøvd begge alternativene? I så fall hva synes du om de ulike løsningene. Hva likte du best?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Takk for svaret.

Du har kanskje prøvd begge alternativene? I så fall hva synes du om de ulike løsningene. Hva likte du best?
    Har ikke prøvd det.
    Bruker selv Bi-Amp på fronter.

Det står i bruksanvisningen om du har den.

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en smule OT, siden tråden er forbeholdt 1800/3800 serien. Men er det noen som har hørt rykter ang neste serie? 1900/3900 serien. Kommer den til å ha 2 hdmi utganger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2101
    Kanskje en smule OT, siden tråden er forbeholdt 1800/3800 serien. Men er det noen som har hørt rykter ang neste serie? 1900/3900 serien. Kommer den til å ha 2 hdmi utganger?
    Når regner en med at disse kommer?

Side 46 av 68 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •