Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 68 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1347
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Noen som vet hvordan vi 1800/3800 eiere skal forholde oss til buggen i DTS MA dekoderen?

Beskrevet i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post877330

Må vi sende de inn for oppgradering. Holder det virkelig å bare oppgradere firmware? Kan man eventuelt gjøre det selv på noe vis?

Dette var sur lesing for en som ikke ønsker slike fenomener når Blu-Ray kommer i hus...
    Det er veldig surt ja.:sad:

Jeg har selv sendt en e-post til den Norske Yamaha importøren idag for å høre hva de sier. Jeg vil anbefale andre å gjøre det samme.

Her er kontaktinformasjon:

Yamaha Scandinavia avd. Norge
    Grini Næringspark 1
    N-1361 ØSTERÅS
    NORGE

Tlf. 67 16 77 70
    Fax 67 16 77 79

Kontaktperson: Erik Sæther
    E-mail: info@yamaha.no

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Det er veldig surt ja.:sad:

Jeg har selv sendt en e-post til den Norske Yamaha importøren idag for å høre hva de sier. Jeg vil anbefale andre å gjøre det samme.

Her er kontaktinformasjon:

Yamaha Scandinavia avd. Norge
    Grini Næringspark 1
    N-1361 ØSTERÅS
    NORGE

Tlf. 67 16 77 70
    Fax 67 16 77 79

Kontaktperson: Erik Sæther
    E-mail: info@yamaha.no

Legg ut svaret her da :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Legg ut svaret her da :-)
    Jeg skal selvfølgelig komme med en oppdatering så snart jeg vet/hører noe mer.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått svar:

Hei!

Ang. henvendelse om DTS HD Master på RXV1800 / 3800

Dette vil kunne rettes som du skriver med software oppdatering.
    Oppdateringen skal gjøres av autorisert servicestasjon, for å sikre at det
    blir gjor riktig. Ny software vil være klart i løpet av ca. 1 uke.

Så da blir det å gå via forhandler der du har kjøpt den.
    Selve dekoderen er det ikke noe feil med.
    DTS jobber selv med saken for at dette ikke skal kunne skje på
    fremtidige plater / spillere / forsterkere.
    Tror det har noe med selve standarden på formatet å gjøre.

Med hilsen
    Knut Mortvedt
    Yamaha Scandinavia Norge
    Grini Næringspark 1 , 1361 Østerås
    Postboks 104, 1332 Østerås

Telf: +47 67167800 (01)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen glade RX-V1800 eiere her som melder seg frivillig til å utføre denne oppgraderingen av Firmware?

http://www.yamahapab.com/assets/prod...00_05_13r4.zip

Linken ble gitt av eksu i den generelle tråden angående "bitstream bomben". Det hadde vært koselig om noen som har Blu-Ray, og noen av problemdiskene, testet om denne oppgraderingen løser problemet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen glade RX-V1800 eiere her som melder seg frivillig til å utføre denne oppgraderingen av Firmware?

http://www.yamahapab.com/assets/prod...00_05_13r4.zip

Linken ble gitt av eksu i den generelle tråden angående "bitstream bomben". Det hadde vært koselig om noen som har Blu-Ray og noen av problemdiskene testet om denne oppgraderingen løser problemet.
    Ikke f om jeg tør. Dessuten kan jeg få det gjort gratis fra neste uke hos aut. versted med alle garantier i behold, men har litt lyst til år prøve :-D. Det mest spennende er jo at man ikke trenger 3800 for å kunne oppdatere.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall kun gode erfaringer fra selvoppgraderinger av FW på komponenter jeg har hatt. Alt fra Denon DVD-3910 til Denon AVC-A1XV. Hvorfor sende avgårde når en slik operasjon er gjort på noen minutter hjemme. Det eneste forbeholdet er kanskje at man ikke er 100% uerfaren med data. Med relativt ok datakyndighet skal dette gå veldig greit.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall kun gode erfaringer fra selvoppgraderinger av FW på komponenter jeg har hatt. Alt fra Denon DVD-3910 til Denon AVC-A1XV. Hvorfor sende avgårde når en slik operasjon er gjort på noen minutter hjemme. Det eneste forbeholdet er kanskje at man ikke er 100% uerfaren med data. Med relativt ok datakyndighet skal dette gå veldig greit.
    Jo da, kommer nok til å ordne det selv. Har kjørt mange FW oppdateringer opp gjennom åra men jeg satser ikke en 10000 kr forsterker på en så useriøs link, selv om den ved nærmere undersøkelser ser ut til å ligge på en forhandler/service site som ikke er åpen for alle. Den bør komme fra produsenten direkte, og gjerne den lokale - men det spørs om det skjer. Hvem vet om denne er beregnet på produkter beregnet på andre markeder og som ikke har de samme funksjonene som min. Det flinnes jo flere modeller av 1800.

Det mest problematiske er vel at man kanskje mister garantien ved å gjøre det selv. Skulle noe skje og de finner ut at man selv har oppdater FW kan det bli problemer med reklamasjoner.

Men det er jo meget besnærende å bare måtte brenne en CD og kjøre den på utstyret slik det står og slippe ned/opp kobling, frakt og vent i kanskje uker. Nå har ikke jeg noen av problem platene heller så da får jeg ikke testet. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg i skinnet - det morsomste med kino er jo all mekkinga :-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett tilsvarende til 3800?

R

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Firmware fil til RX-V3800 ligger her. Pakk ut og følg instruksjoner i PDF'en. Filen er fra 18/01-2008, så det er ikke sikkert det er den versjonen som Yamaha Norge fyren henviser til.

Jeg har oppgradert boksen min uten problem. Det tok imidlertid en liten halvtime før den var ferdig. Vær obs på at alle innstillinger som du har gjort forsvinner.

mvh

Rune

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Skal kjøpe meg ny receiver, kommer til å fungere som forforsterker da jeg har en rotel rmb1095 effektforsterker, en yamaha v1800 eller v3800. Denon sin 3808 er også under vurdering. Men er det noen vits i å kjøpe v3800 dersom jeg bruker effektforsterker? Er vel ikke så mye forskjell på v1800 og v3800? Kansje noen kan gi meg noen ideer/tips?

NJJ

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Hei!
    Skal kjøpe meg ny receiver, kommer til å fungere som forforsterker da jeg har en rotel rmb1095 effektforsterker, en yamaha v1800 eller v3800. Denon sin 3808 er også under vurdering. Men er det noen vits i å kjøpe v3800 dersom jeg bruker effektforsterker? Er vel ikke så mye forskjell på v1800 og v3800? Kansje noen kan gi meg noen ideer/tips?

NJJ
    Er utallige emner her inne om akkurat dette, og konklusjonen er vel:

Skal du bruke effekttrinn, så holder det lenge med 1800.
    Med mindre du MÅ ha nettverk, litt bedre OSD til kalibrering/justering etc.

Selv gikk jeg fo 1800, da jeg kjører effekttrinn uansett, og er lykkelig med det.
    Den fungerer som en drøm!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over dette på amerikanske Avsforum.com :

"Ok, so I just emailed my 2 contacts AGAIN. I have to stop that. I'm not stalking them. But here's what I just emailed. The reason I'm posting this is to help create a unified theme when we talk to, contact, email, etc. Yamaha.

I was just wondering did you want to know all the issues 1800/3800's are having, that have been reported to Yamaha and we can't seem to get Yamaha to address? There are three:

1. DTS HD MA bang/pop. (Now being addressed)
    2. RGB clipping not passing through full range 0-255 but instead only allowing 16-235 to pass. (I emailed you about that this morning)
    3. DTS HD MA channel input sensing is flawed. The 1800/3800's think ALL dts hd ma input is 7.1. It doesn't matter if its 5.1 or 6.1. The 1800/3800's act as if all dts hd ma input is 7.1. This is a minor issue in regards to the GUI on the front of the unit. Shows 7.1 speakers all lit up when that is not correct. However this is a major issue in terms of what the 1800/3800's are doing with available speakers. IF you have all speakers possible, surrounds, surround backs, main, centers and presence speakers AND its a 7.1 signal, the 1800/3800's should turn off the presence speakers. That is the way it is suppose to work. But with 5.1 or 6.1 input and dts hd ma input, the presence speakers, all speakers for that matter, are suppose to be available. Because the 1800/3800's sense all dts hd ma input as 7.1, the unit turns off any extra speakers incorrectly. That is NOT corrrect. There is a flaw in the dts hd ma channel input sensing logic. I tested this with my returned 1800 and this current firmware update did not fix the dts hd ma 7.1 input channel sensing bug.

Those are the 3 real issues that Yamaha needs to address, have been reported, and we are getting no where with Yamaha except for the first issue.

None of us end users expect perfection. All of us expect things will surface that need to be fixed. At the same time all of us do not understand why even with being reported and easily duplicated these issues do not get addressed in a timely manner. We've gotten the first one almost figured out and implemented. What can we do about the other 2? Would be nice if Yamaha US took the lead on this and fixed the remaining 2. Maybe time for a little task force? "

Er forsterkerløs om dagen men vurdere RX-V3800. Er det noen som opplever det samme som nevnte herremann.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er byggekvaliteten på disse? Er det tynne "blikkplater" som skrangler bare en knipser på de, eller er det litt skikkelige solide plater. Tenker da f.eks. på topp / sideplater og ikke fronten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvordan er byggekvaliteten på disse? Er det tynne "blikkplater" som skrangler bare en knipser på de, eller er det litt skikkelige solide plater. Tenker da f.eks. på topp / sideplater og ikke fronten.
    De gir nok litt lyd når du knipser på toppen. Dette er ikke receivere som er beregnet for å bruke som trapp når du skal skifte lyspære i taklampa.

De skrangler dog ikke ved normal bruk..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kom over dette på amerikanske Avsforum.com :

"Ok, so I just emailed my 2 contacts AGAIN. I have to stop that. I'm not stalking them. But here's what I just emailed. The reason I'm posting this is to help create a unified theme when we talk to, contact, email, etc. Yamaha.

I was just wondering did you want to know all the issues 1800/3800's are having, that have been reported to Yamaha and we can't seem to get Yamaha to address? There are three:

1. DTS HD MA bang/pop. (Now being addressed)
    2. RGB clipping not passing through full range 0-255 but instead only allowing 16-235 to pass. (I emailed you about that this morning)
    3. DTS HD MA channel input sensing is flawed. The 1800/3800's think ALL dts hd ma input is 7.1. It doesn't matter if its 5.1 or 6.1. The 1800/3800's act as if all dts hd ma input is 7.1. This is a minor issue in regards to the GUI on the front of the unit. Shows 7.1 speakers all lit up when that is not correct. However this is a major issue in terms of what the 1800/3800's are doing with available speakers. IF you have all speakers possible, surrounds, surround backs, main, centers and presence speakers AND its a 7.1 signal, the 1800/3800's should turn off the presence speakers. That is the way it is suppose to work. But with 5.1 or 6.1 input and dts hd ma input, the presence speakers, all speakers for that matter, are suppose to be available. Because the 1800/3800's sense all dts hd ma input as 7.1, the unit turns off any extra speakers incorrectly. That is NOT corrrect. There is a flaw in the dts hd ma channel input sensing logic. I tested this with my returned 1800 and this current firmware update did not fix the dts hd ma 7.1 input channel sensing bug.

Those are the 3 real issues that Yamaha needs to address, have been reported, and we are getting no where with Yamaha except for the first issue.

None of us end users expect perfection. All of us expect things will surface that need to be fixed. At the same time all of us do not understand why even with being reported and easily duplicated these issues do not get addressed in a timely manner. We've gotten the first one almost figured out and implemented. What can we do about the other 2? Would be nice if Yamaha US took the lead on this and fixed the remaining 2. Maybe time for a little task force? "

Er forsterkerløs om dagen men vurdere RX-V3800. Er det noen som opplever det samme som nevnte herremann.
    Jeg har iallefall problemer med punkt nr. 1 (DTS HD MA bang/pop) på RX-V3800, og jeg opplever den Norske Yamaha importøren som treg/sen med tilbakemeldinger. Nå har jeg ventet 1 uke på å få svar på om receiveren min kan leveres inn og oppdateres lokalt i Kristiansand. Så langt har jeg ikke fått svar.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på ein ting angående min RX-V1800.

Når eg ser på blu-ray plater på min PS3. Så velger eg LPCM / PCM 2.0 / 5.1 på platen. Så står det fremdeles Stereo 2ch Stereo og 7ch Stereo. Har eg på feil innstillinger på recieveren? Må eg sette recieveren som PCM da eg ser på den?

Kva har dere på når dere ser på LPCM / PCM. Trenger seriøst tips :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Lurer på ein ting angående min RX-V1800.

Når eg ser på blu-ray plater på min PS3. Så velger eg LPCM / PCM 2.0 / 5.1 på platen. Så står det fremdeles Stereo 2ch Stereo og 7ch Stereo. Har eg på feil innstillinger på recieveren? Må eg sette recieveren som PCM da eg ser på den?

Kva har dere på når dere ser på LPCM / PCM. Trenger seriøst tips :-)
    Trykk på " sur. decode "

Har ikke oppgradert min 3800 og det står kun PCM til meg når PS3 overfører via HDMI pcm.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spurte om jeg kunne levere inn receiveren og få den oppdatert mens jeg venta, på et verksted her i Fredrikstad. her er svaret jeg fikk:

Hei!

Dette er en SW som ikke alle og ethvert verksted får tilgang på¨.
    Selve oppdateringen tar også litt tid (ca. 30 min.).

Enn så lenge vil nærmeste sted for oppdatering være vårt
    Serviceverksted på Østerås i Bærum. Mulig at vi litt senere
    vil gjøre SW tilgjengelig for noen fler.

Dette er en update som tar litt tid. ( ca 1 time)
    Ved innsending vil de normalt kunne returneres
    dagen etter fra verkstedet.

Knut Mortvedt
    Yamaha Scandinavia Norge
    Grini Næringspark 1 , 1361 Østerås
    Postboks 104, 1332 Østerås

Telf: +47 67167800 (01)
    Mob. +47 908 93 055

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg har iallefall problemer med punkt nr. 1 (DTS HD MA bang/pop) på RX-V3800, og jeg opplever den Norske Yamaha importøren som treg/sen med tilbakemeldinger. Nå har jeg ventet 1 uke på å få svar på om receiveren min kan leveres inn og oppdateres lokalt i Kristiansand. Så langt har jeg ikke fått svar.
    LSound i Arendal har i alle fall FW i hus. Mulig de kan hjelpe deg.

Litt synd at de ikke fikser noen av de andre feilene i samme oppdatering. Karen i staten har fått oppdater sin men det fikset kun en av tre kjente feil. Han har også ventet en uke ca på svar fra Yamaha.

Mener selv også at jeg fikk 7.1 indikering på lyden på Independence Day filmen med DTS HD MA lyd, men to høytaler var døde. Har returnert min Yamaha 1800 så jeg får ikke sjekket.

Side 42 av 68 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •