Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 68 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1347
    Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Rx-v1800 endelig på plass

Har fulgt med på denne tråden og er enig at den kan virke litt "slapp" på bassen men etter litt lesing her og i den tjukke blekka som fulgte med har jeg fått opp trøkket og volumet til et bra nivå:twisted:
    Uansett så bruker jeg en sub til både film og musikk....og musikken blir formidlet gjennom en marantz dv6600 som er koblet opp med en hdmi/ 2 analoge for bilde/lyd.
    Hdmi kabelen er koblet inn på dvd inngangen men jeg får hverken bilde/lyd ut men lyden får jeg kun gjennom de analoge kablene:?
    Det er ikke noe stort problem siden jeg bruker en toshiba hd dvd ep35 til film men det irriterer litt at marantzen glimrer med sitt fravær gjennom hdmi kabelen...og jeg har sjekket både kabler,innstillinger og koblet opp toshibaen med samme kabel/inngang som marantzen og bilde/lyd fungerer perfekt.
    Har prøvd å kjøre 576/720 ut fra marantzen men ingen bilde/lyd.
    Hva er galt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Satt og så på Disneys Ratatouille lørdag kveld, og da gamlemor satte i gang med hagla slo jammen 3800'en seg av, gitt! Regner med at det ble litt drøy belastning (bassen slo rimelig godt!), men volumet stod ikke på mer enn 36? Utstyret som ble brukt var PS3 med HDMI til 3800 som drev et par med biampede Snell B Minor, en B&W CC6 center og Dali SS-5 bakhøyttalere.

Slo den på igjen (alt OK), og dempet lyden noe, så da lynet slo ned holdt den seg i gang.

Dette kan da ikke være normalt?
    Har den foreskrevet med åpen plass rundt seg?

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og så på Disneys Ratatouille lørdag kveld, og da gamlemor satte i gang med hagla slo jammen 3800'en seg av, gitt! Regner med at det ble litt drøy belastning (bassen slo rimelig godt!), men volumet stod ikke på mer enn 36? Utstyret som ble brukt var PS3 med HDMI til 3800 som drev et par med biampede Snell B Minor, en B&W CC6 center og Dali SS-5 bakhøyttalere.

Slo den på igjen (alt OK), og dempet lyden noe, så da lynet slo ned holdt den seg i gang.

Dette kan da ikke være normalt?
    Jeg har min ganske trangt plassert og har ingen problemer med dette...
    Spiller samme scenen med lydnivå på opp mot -5db

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, den har plenty med åpne plass rundt og over (står faktisk øverst på en hylle med alt utstyret). Får prøve samme scenen en gang til og se hva som skjer...

Forresten: -5? Da tror jeg huset hadde falt sammen...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som er rimelig bortreist, men hvordan får en ut proppene i midten på høyttalere terminalene, sånn at jeg kan bruke bananstikker??

Er forresten en 3800 boks

R

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PoohRush
    Mulig det er jeg som er rimelig bortreist, men hvordan får en ut proppene i midten på høyttalere terminalene, sånn at jeg kan bruke bananstikker??

Er forresten en 3800 boks

R
    Finn en passende treskrue/karrosseriskrue og skru forsiktig inn til den får tak i plastproppen. Så drar du den rett ut. Det er det hele..ferdig!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På yamaha presser man bare banankontakter gjennom den tynne plasten. Ta i litt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Internettradio

Får ikke internett radio til å virke på min 3800. Når jeg velger NET/USB på fjernkontrollen og Netradio som kilde får jeg ikke valgt noe videre. Ser ut som om jeg skal kunne bla med piltastene på fjernkontrollen, men receiveren reagerer ikke i det hele tatt. Har sjekket med routeren, og alt av adresser stemmer i netverkskonfigureringen. Har noen hatt det samme problemet, og hva gjør jeg evt. galt.:-?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOSO
    Får ikke internett radio til å virke på min 3800. Når jeg velger NET/USB på fjernkontrollen og Netradio som kilde får jeg ikke valgt noe videre. Ser ut som om jeg skal kunne bla med piltastene på fjernkontrollen, men receiveren reagerer ikke i det hele tatt. Har sjekket med routeren, og alt av adresser stemmer i netverkskonfigureringen. Har noen hatt det samme problemet, og hva gjør jeg evt. galt.:-?
    Det er en fordel å ha på TV'en/monitoren så du kan se hva du faktisk velger/gjør.

En annen ting er at lyden kommer ikke med en gang når du har valgt en radiostasjon. Det er litt ventetid (mens lyden buffres virker det som).

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Det er en fordel å ha på TV'en/monitoren så du kan se hva du faktisk velger/gjør.

En annen ting er at lyden kommer ikke med en gang når du har valgt en radiostasjon. Det er litt ventetid (mens lyden buffres virker det som).
    Glemte kanskje den detaljen ja ops: , men jeg har bilde på projektoren og får opp skjermbildet med de 3 mulighetene under hverandre, men får fortsatt ikke flyttet markøren og valgt evt. undermenyer som måtte være der.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    På yamaha presser man bare banankontakter gjennom den tynne plasten. Ta i litt.
    det sitter en propp der da. =) ikke bare en tynn hinne.

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internettradio

Måtte jammen sette velgeren på siden av fjernkontrollen til "Source". Godt de fremhevet dette så "tydelig" i manualen :twisted: , det er jo liksom ikke nok annet å lese på der :-D .

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    ja det der skjønte ikke jeg heller.......
    jeg har dratt ut alle mine og la meg si det sånn at jeg har fylt opp et shotglass med disse proppene. og mine er ikke akkurat tynne og fleksible.

kan det være at det er snakk om en annen modell

ikke vet jeg!

ha en fin aften uansett
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    Yepp. Skruetrikset gjorde susen. Var en liten plastsylinder i hardplast som måtte ut før det ble sikkelig åpning

R

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware til rx-v3800

yamaha service

NB skulle noe gå galt så dekker IKKE garantien det

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare korrupt arkiv ved utpakking, andre med samme problem? harman/kardon, har du lastet ned og får pakket det ut? Kunne du evt. ha mailet meg filen hvis din virker?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare korrupt arkiv ved utpakking, andre med samme problem? harman/kardon, har du lastet ned og får pakket det ut? Kunne du evt. ha mailet meg filen hvis din virker?
    Har ikke lastet ned jeg

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra annen tråd:
    Nå vet jeg ikke hva som skjer. Kjøpte nettopp en ny kabel, som ska stå mellom reciver og splitteren. I det jeg kom hjem, skrudde jeg på systemet for å sjekke om alt var OK før jeg koblet til den nye HDMI kabelen. Hva skjer på skjermen? Bilde har blitt helt totalt svart! Jeg får ikke signal via HDMI, what so ever! Jeg har prøvd å sjekke "Signal Type" i "On screen display" og der står det at det kun sendes et analogt signal på 576? Jeg har jo alltid kjørt 720p! Jeg har jo ikke forandret noe!

Har en Yamaha RXV.1800. Noen tips?

Dette dreier da seg om at jeg i dag kjøpte en HDMI splitter med strøm adapter.. etter det, skjedde alt dette..

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Film/musikk modus?

Hei,har en rx-v1800 og lurte på hvilke innstillinger dere bruker på forsterkeren ved film/musikk?
    Bruker selv ved film - movie spectacle eller så trykker jeg på sur.decode knappen og får opp f.eks dolby true hd (når jeg ser hd dvd) med STORE bokstaver i displayet :-D
    Bruker selv ved musikk - enhancer (straight enhancer),er mere "kjøtt" på denne enn ved feks stereo 2ch.
    Hva bruker dere:?:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan vi 1800/3800 eiere skal forholde oss til buggen i DTS MA dekoderen?

Beskrevet i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post877330

Må vi sende de inn for oppgradering. Holder det virkelig å bare oppgradere firmware? Kan man eventuelt gjøre det selv på noe vis?

Dette var sur lesing for en som ikke ønsker slike fenomener når Blu-Ray kommer i hus...

Side 41 av 68 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •