Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 68 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bi-amp via pre outs?

fungerer det å bi ampe kun via pre out-kanalene?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey. Har bestilt meg rx-v1800 og jeg får den på mandag. Jeg bruker effekttrinn på begge frontene mine så det er ikke aktuelt å biampe dem i rxv1800. Er det da mulig å biampe bakhøyttalerne eller center så jeg får dratt ut mest mulig effekt av 1800'n på den måten?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Hey. Har bestilt meg rx-v1800 og jeg får den på mandag. Jeg bruker effekttrinn på begge frontene mine så det er ikke aktuelt å biampe dem i rxv1800. Er det da mulig å biampe bakhøyttalerne eller center så jeg får dratt ut mest mulig effekt av 1800'n på den måten?

NEI !!!

Kun frontene du har den muligheten på.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V 1700 - ikke så strømsterk som jeg trodde

Hei

Vet detter er en Yamaha 1800/3800 tråd men 1700 er jo nesten lik bortsett fra HDMI 1.3a som jeg ikke trenger idag.

Da de selger 1700 billig på Siba om dagen (6995,-) kjøpet jeg en for å prøve rett før helga. Har en relativt liten hjemmekino som til nå er drevet av en RX-V740 på 6x90W. Har fungert bra men da jeg for litt siden byttet ut Dali frontene med Patos 401 synes jeg at jeg trengte litt mer futt.

Etter å ha montert RX_V1700 er jeg egentlig litt skuffa over effektforbedringen. Synes jeg må skru ganske mye opp på forsterkeren selv på normalt lytte volum dvs -20db. På den gamle holdt det med -30db. Jeg vet at 740 stoppet på 0db men den nye går til +17db eller så men alikevel.

Har kjørt autokal og justert manuelt men det er stort sett det samme. Lyden er litt bedre men som sagt hadde jeg ventet mer ved å gå fra 6x90w til 7*130W. Merker også at den nye er varmere en den gamle på samme volum.

Trolig tatt opp før med tråden er utrolig lang... Skal de være sånn eller gjør jeg noe galt ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hei

Vet detter er en Yamaha 1800/3800 tråd men 1700 er jo nesten lik bortsett fra HDMI 1.3a som jeg ikke trenger idag.

Da de selger 1700 billig på Siba om dagen (6995,-) kjøpet jeg en for å prøve rett før helga. Har en relativt liten hjemmekino som til nå er drevet av en RX-V740 på 6x90W. Har fungert bra men da jeg for litt siden byttet ut Dali frontene med Patos 401 synes jeg at jeg trengte litt mer futt.

Etter å ha montert RX_V1700 er jeg egentlig litt skuffa over effektforbedringen. Synes jeg må skru ganske mye opp på forsterkeren selv på normalt lytte volum dvs -20db. På den gamle holdt det med -30db. Jeg vet at 740 stoppet på 0db men den nye går til +17db eller så men alikevel.

Har kjørt autokal og justert manuelt men det er stort sett det samme. Lyden er litt bedre men som sagt hadde jeg ventet mer ved å gå fra 6x90w til 7*130W. Merker også at den nye er varmere en den gamle på samme volum.

Trolig tatt opp før med tråden er utrolig lang... Skal de være sånn eller gjør jeg noe galt ?
    Kanskje höyttalerne dine er tungdrevne? Vet du fölsomheten på dem?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kanskje höyttalerne dine er tungdrevne? Vet du fölsomheten på dem?
    Patos Lyric 401 er relativt tungdrevne ja. Finner ikke dette for 401 i farten men 402 som erstattet 401 har en følsomet på 89db.

Poengen er jo den lille forskjellen på 740 kontra 1100. Trodde jeg skulle fått mer med +40w pr kanal. Merker imidlertid at den kommer kanskje solid på effek når volumet skrus over -20db. Hva har folk volumknappen på ?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva volumknappen står på er jo totalt uvesentlig. Det varierer fra kilde til kilde her ihvertfall.

Mener jeg kjørte 1800 mellom -15 og -10 og opp til -5 for å brife anlegg

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hei

merker liten forskjell på de wattene det her er snakk om. Skal du spille høyt, få deg lettdrevne og effektive høytalere eventuellt må du ha noen heftige effekttrinn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan og være at den nye receiveren forvrenger mindre. Har vært ute for (opptil flere ganger) at musikk oppfattes som ganske høy pga. mye forvrengning, mens en andre ganger oppfatter lyden som lavere selv om den faktisk er høyere.

En økning fra 70 til 130W gjør at du (meget teoretisk) kan spille i underkant av 2,7dB høyere, men antakelig med en smule mindre forvrengning.

Har og et spørsmål ang. 1800/3800: Hvordan er disse på å spille musikk dersom man kobler digitalt fra drivverk? Mange bruker gjeren egen CD spiller eller egen DAC (jeg gjør det) for musikk, fordi DAC i receiver ikke er helt med når det kommer til musikk.

Edit: Så nå at den gamle var 90W. Da kan økningen (teoretisk) bli ca. 1,6dB.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det kan og være at den nye receiveren forvrenger mindre. Har vært ute for (opptil flere ganger) at musikk oppfattes som ganske høy pga. mye forvrengning, mens en andre ganger oppfatter lyden som lavere selv om den faktisk er høyere.

En økning fra 70 til 130W gjør at du (meget teoretisk) kan spille i underkant av 2,7dB høyere, men antakelig med en smule mindre forvrengning.

Har og et spørsmål ang. 1800/3800: Hvordan er disse på å spille musikk dersom man kobler digitalt fra drivverk? Mange bruker gjeren egen CD spiller eller egen DAC (jeg gjør det) for musikk, fordi DAC i receiver ikke er helt med når det kommer til musikk.

Edit: Så nå at den gamle var 90W. Da kan økningen (teoretisk) bli ca. 1,6dB.
    Det forklarer saken. Så vidt jeg husker er 3db en dobling av lydstyrken så da er jo ikke 1.6db rare greiene. Ser også at min innstilling på volumknappen passer bra med det andre har. Da er det i hverfall ikke noe feil på den :-D . Pussig egentlig at de lager den slik at du nesten ikke hører noe de første 50db du skrur. Står vel ca på halv styrke ved -20db

Jeg får kjøre noen filmer og se om jeg blir fortrolig med den. Ellers blir den kanskje den gamle med effekt trinn på Patos istedet. Den lyder noe bedre enn den gamle men noe kvantesprang var det ikke - kan ikke måle seg med High end ala Xindak XA6950.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To kanaler?

Hei,
    har et problem med min 1800.

Jeg har nettopp satt opp mitt nye 7.1 system(informasjon kommer snart i min hjemmekino) og har et lite problem her..

Først og fremst, kjører jeg bilde og lyd via Toshiba HD-EP10. Jeg trodde denne skulle fungere slik at jeg fikk frem Dolby TrueHD logoen? Uansett, i forsterker displayet, får jeg beskjed om at bare to kanaler er i bruk, eller at kilen min kun sender i to kanler. (tenker at det kun står R og L i displayet)

Jeg hører lyd fra de andre kanalene.. men er usikker om dette er noe tess. Er også veldig usikker på hvilke lydprogram jeg skal kjøre. Prøvde bla. matrix revolutions med TrueHD, og det står fortsatt kun "2" høyttalere i drift.. men det kommer lyd fra center osv..

Hvilket program skal jeg kjøre og hvordan får jeg opp slik at alle høyttalerene mine blir funnet og vises?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Hei,
    har et problem med min 1800.

Jeg har nettopp satt opp mitt nye 7.1 system(informasjon kommer snart i min hjemmekino) og har et lite problem her..

Først og fremst, kjører jeg bilde og lyd via Toshiba HD-EP10. Jeg trodde denne skulle fungere slik at jeg fikk frem Dolby TrueHD logoen? Uansett, i forsterker displayet, får jeg beskjed om at bare to kanaler er i bruk, eller at kilen min kun sender i to kanler. (tenker at det kun står R og L i displayet)

Jeg hører lyd fra de andre kanalene.. men er usikker om dette er noe tess. Er også veldig usikker på hvilke lydprogram jeg skal kjøre. Prøvde bla. matrix revolutions med TrueHD, og det står fortsatt kun "2" høyttalere i drift.. men det kommer lyd fra center osv..

Hvilket program skal jeg kjøre og hvordan får jeg opp slik at alle høyttalerene mine blir funnet og vises?
    På Yamaha'en din så velger du "STRAIGHT". På Toshiba'en må du kanskje sette den til å sende ut PCM-lyd gjennom HDMI.

Men du vil ikke få Yamahaen til å vise noen HD-logo i displayet, den vil kun vise PCM.

Ta gjerne en kikk i følgende tråd, hvor det diskuteres de nye HD-lydformatene: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...smal-svar.html

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på ang den interne biampingen til Yamaha...

Dersom man tar en biwire kabel, altså 2>4 kabel, og snur den slik at man kobler den enden med 4 plugger til receiveren, fornt og SB, og den enden med to plugger til høyttaleren - med jumper kabler slik at både topp og bunn får signaler.

Vil det ha noen hensikt?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter den i STRAIGHT, blir det kun stereo lyd..

??

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    En ting jeg lurer på ang den interne biampingen til Yamaha...

Dersom man tar en biwire kabel, altså 2>4 kabel, og snur den slik at man kobler den enden med 4 plugger til receiveren, fornt og SB, og den enden med to plugger til høyttaleren - med jumper kabler slik at både topp og bunn får signaler.

Vil det ha noen hensikt?
    Du ødelegger kanskje bare forsterkeren om du ikke reddes av noen sikkerhetskretser eller noe.

Fjern jumperen og koble et sett kabler fra front til høyttaler og et sett fra sb til det andre settet terminaler på høyttaler, da har du bi-amping.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Når jeg setter den i STRAIGHT, blir det kun stereo lyd..

??
    Er det ikke spilleren som er satt til å sende 2-kanals PCM ut da?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Du ødelegger kanskje bare forsterkeren om du ikke reddes av noen sikkerhetskretser eller noe.

Fjern jumperen og koble et sett kabler fra front til høyttaler og et sett fra sb til det andre settet terminaler på høyttaler, da har du bi-amping.
    Har nettopp kjøpt meg biwire kabler serru..
    Skulle ha tenkt på dette med biamp før jeg kjøpte de..

Hvorfor mener du at forsterkeren kan bli ødelagt?
    Fordi at signalet fra front og SB "møtes"?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er det ikke spilleren som er satt til å sende 2-kanals PCM ut da?
    Når jeg kjører HDMI AUTO, så sendes alt i PCM. Da vises det 2 kanaler.
    Setter jeg den til Bitstream via optisk, så kommer alle kanalene frem og surround aktiveres.

Så - det virker som jeg må kjøre lyden via optisk kabel for at ting skal fungere?

Sitat Opprinnelig postet av Sakset fra Toshiba manualen
    Select the output sound format when a device equipped with
    an HDMI terminal is connected to the HDMI OUTPUT jack on
    this player.
    For details about output sound selection, see page 60.
    Auto
    Select this when an HDMI device equipped with built-in
    Dolby Digital, DTS, MPEG or linear PCM decoder is
    connected to this player.
    When you play a disc recorded in Dolby Digital Plus,
    Dolby TrueHD or DTS-HD, PCM is output (core only for
    DTS-HD).
    When you play a disc recorded in Dolby Digital or DTS
    format, digital audio signal (bitstream audio) is output.
    If a connected HDMI device does not support Dolby Digital,
    DTS or MPEG, sound is converted into linear PCM to output.
    PCM
    Select this when an HDMI device which has multi channel
    input is connected to this player.
    When you play an HD DVD or DVD video disc recorded
    in multi channel in Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby
    TrueHD, DTS or DTS-HD format, the sound is decoded and
    output in multi channel in linear PCM format.
    Downmixed PCM
    Select this when a 2 channel digital stereo AV receiver or
    processor is connected to this player.
    When you play a DVD video disc recorded in Dolby Digital,
    DTS, MPEG1 or MPEG2 format, sound is converted into PCM
    (2 channel) format to output.
    Note
    Setting “Auto” or “PCM” will reduce output level of multi
    channel sound from the ANALOG AUDIO OUTPUT jacks
    and the DIGITAL AUDIO OUTPUT BITSTREAM/PCM jack if
    you:
    – view the playback picture on an HDMI TV connected to
    this player.
    – play an HD DVD video disc of a certain type, recorded
    in linear PCM format.
    In this case,the output level will be restored by setting to
    “Downmixed PCM”.
    Er egentlig bare forvirret nå..trodde signalet skulle bli bedre via HDMI.
    Hvorfor vises egentlig ikke Dolby TrueHD logoen via PCM?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Har nettopp kjøpt meg biwire kabler serru..
    Skulle ha tenkt på dette med biamp før jeg kjøpte de..

Hvorfor mener du at forsterkeren kan bli ødelagt?
    Fordi at signalet fra front og SB "møtes"?
    Ja, du kan ikke koble sammen utganger på den måten. På bi-amping drar en kanal for eksempel bassen i høyttaleren og den andre diskanten og de er fysisk ikke sammenkoblet.

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3800 slår seg av...:-(

Satt og så på Disneys Ratatouille lørdag kveld, og da gamlemor satte i gang med hagla slo jammen 3800'en seg av, gitt! Regner med at det ble litt drøy belastning (bassen slo rimelig godt!), men volumet stod ikke på mer enn 36? Utstyret som ble brukt var PS3 med HDMI til 3800 som drev et par med biampede Snell B Minor, en B&W CC6 center og Dali SS-5 bakhøyttalere.

Slo den på igjen (alt OK), og dempet lyden noe, så da lynet slo ned holdt den seg i gang.

Dette kan da ikke være normalt?

Side 40 av 68 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •