Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 68 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1347
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Tør du virkelig innrømme at du bruker denne? Min havnet i en eske på boden nesten før forsterkeren ble montert... Gud for en forferdelig fjernkontroll - nesten styggere enn den som fulgte med H/K 7000'en
    :-D
    bare for å spørre?????????????????
    hva bruker egentlig du da?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hvilken DSP bruker du? Og bruker du samme DSP på DTS og DD etc?
    Halla!
    2700'en min står stor sett hele tiden på "movie standard". Med dialogue lift på pluss 3. Da har jeg dialogen over hele veggen!! hehe.

Se bildet av oppsettet mitt på den linken litt lenger opp...

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering

Kan noen redegjøre hvilken av modellene som har oppskalering til 720P og 1080P fra digitale og analoge signaler?

Litt ot, men noen som vet om Sony STR-DA5300ES har dette og?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke grafisk EQ på 1800?

Er det stor forskjell på YPAO på 1800 å 3800?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Halla!
    2700'en min står stor sett hele tiden på "movie standard". Med dialogue lift på pluss 3. Da har jeg dialogen over hele veggen!! hehe.

Se bildet av oppsettet mitt på den linken litt lenger opp...
    Hva skjer i bak kanalene når du velger precense?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Presence

Etter det jeg forsto i tråden på AVS Forum så brukes samme forsterkerdel til presence og bakhøyttalerne (og biamp hvis det brukes) og du kan bare velge å bruke en av delene.

Så valget er, enten presence eller bruk de som bakhøyttalere.

Jeg ville gått for presence, fordi jeg er så grise nysgjerrig på hvordan det funker:P

I manualen så står det om optimal plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

biampe rx-v3800 og autokorreksjon

Lurte på om noen har erfaring med biampingen på rx-v3800n.

Hva skjer hvis du bruker autosetup med mic?

Blir det en crossover-festival uten like , eller vil forsterkeren teste dette mot respons i micen? (det ville gjort meg direkte yr , og/evt imponert)

Fordi dette selvfølgelig ville ment mye mindre tid på å justere manuellt (noe finjusteringer blir det jo alltid men)

Har ikke fått testet dette enda, da jeg enda venter på forsterkeren.

All erfaring når det gjelder biamping mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hva skjer i bak kanalene når du velger precense?
    Det er som noen nevner her: enten Back Surround eller Presence. Presence er MYE kulere!!!

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Spennende. Hvilke typer høyttalere er egnet til slik bruk da? Er vel ikke all verdens lyd som kommer ut av dem...eller er jeg heeeeeelt på jordet nå?
    Yamaha har laget en høytaler serie som heter HX. Denne serien inkluderte også presence høytalere NS-2HX. Denne linken viser serien.

http://www.yamaha.co.jp/english/prod.../hx_series.pdf

Linken viser også bilder av hvordan presence kan plasseres.

Desverre selges disse ikke lenger i Norden men jeg greide å sikre meg et oppsett med 9 høytalere før det var for sent. De ble markedsført som referanse høytalere for hjemmekino og spiller veldig bra. Jeg har lagt ut bilder på minhjemmekino hvis du vil se hvordan jeg har gjort det. Kjører stort sett med presence aktive, synes det er best. Skulle gjerne hatt muligheten for dialog lift (det har ikke min 2400) det gir sikkert enda bedre resultat.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått dere riktig; Dere dropper surround for precense?
    Eller mister man bare 6&7 i et 7.1 oppsett?

Det er desverre et mysterium hvorfor ikke Yamaha gjør det mulig og ta ut precense som uforsterket signal, så man kan bruke en ekstra stereo forsterker og få precense uten å bruke surround bak forsterkeren i receiveren.

Men noe må de vel gjøre for å forsvare prisen på Z-11.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister surround bak, dvs 6& 7 . Ihvertfall er det slik på min 2400 men jeg mener bestemt at det er slik på alle senere modeller også bortsett fra Z9 og Z11 selvfølgelig

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Har jeg forstått dere riktig; Dere dropper surround for precense?
    Eller mister man bare 6&7 i et 7.1 oppsett?

Det er desverre et mysterium hvorfor ikke Yamaha gjør det mulig og ta ut precense som uforsterket signal, så man kan bruke en ekstra stereo forsterker og få precense uten å bruke surround bak forsterkeren i receiveren.

Men noe må de vel gjøre for å forsvare prisen på Z-11.
    Man må velge om man vil kjøre 5.1 pluss presence, eller 7.1 uten presence.
    Med Z11 kan du kjøre 7.2 pluss presence både fremme og bak (11.2). Suber i stereo er jo også vanvittig spennende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoxxPhatCox
    Lurte på om noen har erfaring med biampingen på rx-v3800n.

Hva skjer hvis du bruker autosetup med mic?

Blir det en crossover-festival uten like , eller vil forsterkeren teste dette mot respons i micen? (det ville gjort meg direkte yr , og/evt imponert)

Fordi dette selvfølgelig ville ment mye mindre tid på å justere manuellt (noe finjusteringer blir det jo alltid men)

Har ikke fått testet dette enda, da jeg enda venter på forsterkeren.

All erfaring når det gjelder biamping mottas med takk.

jeg har biampet frontene mine på 3800. det lille jeg har testet så har deet tilført mere kontroll i bassen som jeg slet litt med å få til skikkelig.

Har ikke kjørt rom korr. på nytt enda men det skal jeg teste ikveld.Tror ikke det utgjør den store forskjellen..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

biamp

Har du brukt 4 leder til 4 kabler og koblet i terminalene på høyttalerene? Går ut ifra du har 4 terminaler.

Eller går det an å bridge ifra forsterker (ser ingenting om dette i manualen)

Dette er uansett uaktuellt for min del med 4 ohms høyttalere. 2 ohm er vel oppskriften for å ta livet av utgangstransistorene

Og hvordan endret lydkvaliteten seg, noe merkbart? (siden det er separate forsterkerdeler og signalet til høyttalerene vil være noe forskjellig , avhengig av kabel lengde og flere andre faktorer)

Grunnen til at jeg spør er at jeg har et par proson twin 2010 som fronter, og jeg ville blitt overrasket om delefilteret er av noe overdreven kvalitet:P

Hvis jeg skulle brukt mine reference 60 høyttalere hadde jeg ikke biampet pga lydkvalitets-tapet, og heller ofret litt trøkk (se kontroll).

Er spennt på resultatet du får ikveld

Blir å legge inn erfaringer selv på lørdag, eller mandag da forsterkeren er i
    hus. Mulig også med forskjellige høyttaler oppsett.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv rx-v1800 og proson 2010. Har bi-amp'et frontene. Vet ikke helt forskjellen siden jeg bi-amp'et nesten med en gang forsterkeren kom i hus. Uansett har 1800'en stål kontroll på disse høytalerene.
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking biamp

Takker for inputen Rottweiler Tror jeg har samme senter som deg også, hvis det er versjonen med kevlar i elementene.
    Lakkerte denne nettopp svart for å matche resten av stua. Ble meget bra resultat, spesiellt knug var furene i treet/plasten som jeg bevarte ved å bare finslipe

Tror jeg skal gå til innkjøp av 4+4 leder i 2.5mm2 i samme skjerm for å begrense kabel-salaten litt. ca 17 timer til jeg henter rx-vn... har satt av helga til å kjæle litt med den. Kasta ut den høygravide kjerringa og ungene for litt kvalitetstid med barnet mitt (rx-v3800) på lørdagen.

Vil oppdatere med synspunkter og nyttige tips

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk Rx-v3800 med store høyttalere

Kan først starte med skrytet:

Nydelig lyd, flott balansert etter litt finjustering etter autokorreksjonen (YAPO)

Hørtes ut som ei søppelbøtte på syre første halvtimen som antatt, må jo få utgangstransistorene til å sleike seg skikkelig fast i kjøleribba før man moser litt mer på:P

Veldig romslig lyd , uten noe form for DSP iallefall i stuekroken jeg sitter, avdelt som en slags hybel på litt i underkant av 13m2.

-Noe minus som forhåpentligvis kan rettes med innstillinger

Har biampet frontene Proson twin2010 , gjorde det samme med infinity reference 60 frontene mine også for å teste forskjell i lydkvalitet (siden proson er mer low/mid og infinityene mer mid/high)

Front

Resultat proson 2x10"woofer 5.25"mid 1"horn: Mye trøkk her, MEGET fornøyd med lydkvaliteten jeg fikk med disse! men skulle gjerne hatt litt mer kraft i forsterkeren, med effektforsterker til mellomtone/tweeter (!) så ble det faktisk bedre, ikke misforstå, forsterkeren klarer seg tålelig uten. ( skal forske litt på innstillingene for å optimalisere, men dette tar gjerne lang tid i mine tilfeller:P)

Resultat infinity ref 60 2x8" woofer 5" mid 1"tweeter: Dette er et bedre alternativ rent lydmessig, men ikke verdt prisforskjellen (da de var nye) i forhold til proson som er det eneste jeg kan teste imot. Vanvittig findefinert lyd, klassisk musikk funker som fjell og disse trykker brukbart også

Disse har forsterkeren bedre kontroll på, og mellomtonen tåler også mer "juling" og skaper mer lyd og litt finere uten at den vrenger lydbildet.

surround

Har også et par proson 2010 bak, en anelse overkill sier vel de fleste vil jeg tro:P Men det er knug i 7 kanals stereo å ha litt ekstra tyngde, og forsterkeren klarer brukbart å kjøre disse med en grei mengde ekstra bass

Her er det også viktig at innstillingene er deretter slik at wooferene bak får bli med på leken. Vil tro de går på rundt 50-65% av full effektivitet når jeg køler på , uten at det går utover lydkvaliteten. og på 4 10" er det ganske mye trøkk

Har også en 12" sub som er til filmbruk, litt for treg til å brukes i musikk generelt(se billig). Den er bare som en buffer i filmer for å få fram det lille ekstra.

Recieveren skulle hatt litt mer kraft, med pioneer ma90a effektforsterkeren var det bedre kontroll, men ikke noe voldsomt.

Oppskaleringen skal testes mer utover uka, ikke imponert foreløpig:/ men har bare testet forsterkeren i 6 timer.

Håper noe av dette var nyttig for noen, selv om det ble litt langt og noe uryddig

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis dere skrur på puredirect når dere ser på en hdmi kilde kobler den da ut video signalet på rx-v1800?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    hvis dere skrur på puredirect når dere ser på en hdmi kilde kobler den da ut video signalet på rx-v1800?
    Ja, det blir svart skjerm da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja, det blir svart skjerm da.
    litt dumt hvis en ser på blu-ray konserter og vil ha høyest mulig lyd kvalitet.

Side 38 av 68 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •