Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 68 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1347
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolby
    Fant ut etter et lite søk på nettet at de nye 1800/3800 ikke viser MPCM lenger men kun PCM på displayet - men det var visst ingen som hadde funnet ut hvorfor Yamaha har endret. Etter sigende er det ingen forskjell bortsett fra at displayet kun sier PCM.
    Det var kanskje mange som lurte på hva den M'en stod for.
    Det står jo PCM på coveret.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sikkert noe forhastet da jeg skrev at lydkort ikke har hdmi - de finnes sikkert. Så la meg heller vri hele spørsmålet mot: Har noen en anbefaling ang. lydkort for bruk mot en 1800? Gjerne med hdmi 1.3. Iom. at jeg så gjerne vil beholde RME-kortet, om ikke annet til stereobruk - har noen erfaring med å ha 2 lydkort i samme pc/htpc?
    Tviler på om du finner noe lydkort med HDMI.
    Grafikkort med HDMI finner du derimot en del av nå og det er nok det som er veien å gå.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg har sett noen lydkort med hmdi før - så det betyr altså at ingen har fått ut mer enn 2 kanaler over s/pdif (optisk eller coax) fra noe lydkort i en pc - noensinne? Det hørtes da eh.. veldig merkelig ut. Kan noen bekrefte dette?
    Spiller ingen rolle om det er PC eller DVD spiller eller hva du bruker, du får ikke mer enn 2 kanals PCM ( over optisk / elektrisk ) uansett hva du gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte egentlig ikke på hvorvidt det var mulig å få mer enn 2 kanaler med PCM, men om det var mulig å overføre flere kanaler enn 2 over s/pdif med en toslink-kabel - hva signalet ble kalt er liksom ikke så nøye. Og etter mye om og men fikk jeg konfigurert RME-kortet så det sender AC3/DTS over s/pdif'en med toslink. Endelig.

Uansett - takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    For det første så har jeg senterkanalen under tven. Ved og benytte presence og samtidig løfte dialogen i innstillingene "dialogue lift" kommer senterlyden betraktelig høyere!
    Samtidig blir hele lydbildet større/bredere.

Men det viktig at yapo kjøres sammen med presence kanalene!

Prøv litt mer... Alle som har vært innom meg hører stor forskjell med og uten disse ekstra kanalene.

edit: jeg har stort sett innstillingene på yamahaen på "movie standard".
    eh.. da var vi visst enige om at presence er liten vits likevel iom at du ikke har lyd i presence-kanalene ved "movie standard".

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk av internett radio ???

Hvordan er kvaliteten på lyden ved og kjøre radio fra internett på 3800 fra pc ???
    Bruk av nettverks kabel eller usb. (Ikke lest enda) gir best resultat?
    Eller kan en kansje bruke HDMI til det også ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh.. da var vi visst enige om at presence er liten vits likevel iom at du ikke har lyd i presence-kanalene ved "movie standard".
    Jovisst har du det!!! Du må sette presence til prioritet i GUI.

Surf litt rundt emnet på Projectors, Receivers, Speakers — Audioholics Home Theater Reviews and News så får du lest litt mer rundt dette. Skribentene der elsker presence!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Er på utkikk etter reciever. Har til nå sett på Yamaha og Denon. Ser ut til at Yamaha ligger litt foran foreløpig, spesielt med tanke på lyd og dynamikk. Ser i Denontråden at de også sliter fælt med oppdateringer.
    Har nå lest hele yamahatråden. Det kan hende det finnes svar på mine spørsmål her inne et eller annet sted, men håper noen av dere kan svare kort hvis dere vet :
    1. GUI (Graphic user interface?) er kun på 3800. Vil det si at man får bilder av høytalere i OSD menyen, eller hva er det lille ekstra med dette? Er det det samme som OSD?
    2. Har 1800/3800 delefrekvens for hver kanal?
    3. Hvor mange pre-out har 1800/3800..mener jeg har fått med meg at en kan koble effekttrinn på alle kanaler (om en trenger dette)?
    4. Kan Yamaha oppdateres slik Denon kan?
    5. Er det noe noen av dere er misfornøyd eller veldig fornøyd med?

Mvh Chris

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble altfor meget å lese seg gjennom i denne tråden.

Vurderer denne, men kan den konvertere alle innsignaler (S-VHS, kompositt, komponent) til HDMI?

Kan den også konvertere HDMI til komponent?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppskalerer alt til HDMI :-)
    Nedskalere HDMI til Component er jeg ikke sikker på... må se i bibelen... eller på lsound sine sider... verken 1800 eller 3800 nedskalerer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som vet eller kan svare?

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er på utkikk etter reciever. Har til nå sett på Yamaha og Denon. Ser ut til at Yamaha ligger litt foran foreløpig, spesielt med tanke på lyd og dynamikk. Ser i Denontråden at de også sliter fælt med oppdateringer.
    Har nå lest hele yamahatråden. Det kan hende det finnes svar på mine spørsmål her inne et eller annet sted, men håper noen av dere kan svare kort hvis dere vet :
    1. GUI (Graphic user interface?) er kun på 3800. Vil det si at man får bilder av høytalere i OSD menyen, eller hva er det lille ekstra med dette? Er det det samme som OSD?
    3. Hvor mange pre-out har 1800/3800..mener jeg har fått med meg at en kan koble effekttrinn på alle kanaler (om en trenger dette)?

Mvh Chris

Her er forresten en test av RX-V3800 for de som er interessert:
    RX-V3800

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvde først forsterkeren med bi-amping av mine Klipsch RB-81. Var litt misfornøyd med lydbilde spesielt i 2 kanals stereo og har forsøkt nå uten bi-amping. Lyden ble faktisk en del bedre. Uten at jeg har hatt så veldig lange testlyttinger vil jeg vel nesten draste meg til å påstå at bi-amping på RX-V1800 er noe skikkelig mumbo jumbo. At surroundlyden er bedre enn min 8 år gamle Sonyreciever er det vel ingen som blir overrasket over.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Oppskalerer alt til HDMI :-)
    Nedskalere HDMI til Component er jeg ikke sikker på... må se i bibelen... eller på lsound sine sider... verken 1800 eller 3800 nedskalerer
    Oppskalering til HDMI er jo bra. Men hva med HDMI til komponent. Denne har jo kun 1 HDMI ut - hva med oss som har både TV og prosjektor?

Pioneer sine større modeller takler denne jobben såvidt jeg husker (altså HDMI -> Komponent).

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lostfields Sitat:
    Opprinnelig skrevet av harman/kardon
    Oppskalerer alt til HDMI

Oppskalering til HDMI er jo bra. Men hva med HDMI til komponent. Denne har jo kun 1 HDMI ut - hva med oss som har både TV og prosjektor?

Pioneer sine større modeller takler denne jobben såvidt jeg husker (altså HDMI -> Komponent).
    Jeg har både TV og projektor (med HDMI). Da må du bruke en splitter i tillegg, eller kjøre rett fra avspilleren med et (analogt) signal.

Se skisse her.
    Welcome to L-Sound!

Eller hvis du leser manualen så står det følgende der.
    Analog video to HDMI digital video up-conversion
    (composite video <-> S-video <-> component video -> HDMI
    digital video) capability for monitor out

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Jeg har både TV og projektor (med HDMI). Da må du bruke en splitter i tillegg, eller kjøre rett fra avspilleren med et (analogt) signal.

Se skisse her.
    Welcome to L-Sound!
    Takk skal du ha! Har aldri falt meg inn at jeg kan bruke HDMI splitter ops: Har alltid tenkt at her må jeg ha HDMI -> Komponent eller 2 HDMI ut, he he :???:

Kjempe kjempe, så også at dem funker med HDCP men kun en enhet om gangen (hvis flere så må man ha aktiv splitter). Regner da at den første enheten som kommer på fungerer med HDCP, den andre er da "død", inntil du slår av den første.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg "maser" til jeg får svar...

Noen som kan gi korte svar på dette?

Mvh Chris

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Noen som kan gi korte svar på dette?

Mvh Chris
    1. Ja du får opp HT på menyen der du ser størrelse og og hvilke som er tilkoblet.
    Vil si det er yamaha`s OSD meny ja.

2. I utgangspunktet Nei. Men center og surround settes til samme om front er i Large. De fleste bruker X-over på 80hz med høytalere i smal.

3. Stemmer det, pre out til alle. Har prøvd bare center pre out men det funker.

4. Det sies så.

5. +3800 er et godt kjøp. Massevis av krefter bra med etterjusteringer. DSP. Precence. 2 bånd EQ til sub (måler ned til 32hz). Mulighet for og styre forsterkeren med pc.

-Fjernissen er ikke av de beste, trangt mellom HT terminalene bak på forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk :)

Det var flott...da er jeg kommet et stykke lenger i min søken etter reciever :-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Prøvde først forsterkeren med bi-amping av mine Klipsch RB-81. Var litt misfornøyd med lydbilde spesielt i 2 kanals stereo og har forsøkt nå uten bi-amping. Lyden ble faktisk en del bedre. Uten at jeg har hatt så veldig lange testlyttinger vil jeg vel nesten draste meg til å påstå at bi-amping på RX-V1800 er noe skikkelig mumbo jumbo.
    Jeg tror du er inne på noe her... Ref. mine erfaringer med bi-amp tidligere i tråden. Personlig synes jeg funksjonen er bare tull når den ikke har noe som helst delefilter (som er idiotisk siden YAPO faktisk kunne fikset dette).

Utenom dette er jeg happy med Yamaha'en om dagen. Digitalkretsene på den er det ikke noe tvil om at er bra (AC3 og DTS). Lossless multichannel har jeg enda til gode å teste (foruten noen få SACD og DVD-A plater)- men det kommer noen nye bokser på nyåret som kan fikse opp på den biten!

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme

Prøvde først forsterkeren med bi-amping av mine Klipsch RB-81.
    Hei

Er du fornøyd med kombinasjonen Yamaha/Klipsch? Vurderer Klipsch-høyttalere selv til samme receiver...!

Side 27 av 68 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •