Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 68 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1347
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om det er mulig å få disse receiverene i gull, ref. link her. Toppmodellen DSP-Z11 ser kjempelekker ut i gull men akk så dyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål ang digitale innganger på 1800/3800 - før, på tidligere modeller er det satt opp benevnelsen s/pdif på digitale innganger, mens nå finner jeg overhodet ingen informasjon om s/pdif-innganger. Søket "s/pdif" på Yamaha's hjemmesider ga 0 treff. Min plan (hvis jeg da får tak i en 1800) var å primært bruke s/pdif-utgangen på lydkortet mitt som lydkilde - så.. eh.. vil det funke?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Du har delvis rett id et du sier. Elkjøp har såkalte consept walls (eller hva det nå er de kaller dem), hvor de i utgangspunktet ikke skal selge utstillingsmodellene, men det er i siste innstans opp til avdelingssjefen å bestemme.
    Når det gjelder Elkjøp og å hente varer fra andre butikker, er det visstnok slutt på det. Det ble iallefall jeg fortalt da jeg kjøpt min sorte RXV1800 i slutten av oktober. Det er gått ut melding fra ledelsen i elkjøp at det er slutt på å sende varer imellom butikkene, fordi det har væårt så mye svinn. Man kan heller ikke betale i en butikk og hente i en annen slik man kunne før.

Og så tilbake til lagerbeholdning. Mulig at de er solgt nå, men jeg ville ha tatt en telefon til elkjøp jessheim. De hadde 2 stk i lager sist jeg sjekka....
    ...på Elkjøps hjemmeside kan man vel også sjekke lagerbeholdningen på varer i de respektive butikkene i hele landet. Velg vare og klikk #sjekk lagerbeholdning i din butikk# eller noe sånt...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min rx-v1800 i morgen, håper den 21kg tunge pakken har hatt en flott reise. Fikk den ferdig levert for 8k via en webshop som hadde priset feil, men som ikke endret prise allikevel. Føler jeg har gjort et røverkjøp og gleder meg til å skifte ut min trofaste yamaha rx-v620rds

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av 3800 i siste Lyd og bilde. 6 røde stjerner :-)

(NB !!! "Vår Vurdering" er byttet om på Pioneer og Yamaha reciverne)

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test (på Tysk) av RX-V3800:

TEST: Yamaha AV-Receiver RX-V3800 (05.11.2007)

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda en test av RX-V3800:

UltimateAVmag.com: Yamaha RX-V3800 AV Receiver

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-v 1800

Er det noen som kjører denne i et 7.1 oppsett? Isåfall, hvordan fungerer det med lydfordeling i høytalerne. Prøvde dette selv, men syntes ikke jeg fikk noe ut av de bakre høytalerne. Noen erfaringer?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Poenget med delefilter i denne sammenhengen ville være å ha det i en pre-amp slik at man slipper å forsterke opp signaler som ikke elementet greier å gjengi. Det ville (såvidt jeg vet) gi bedre utnyttelse av forsterkeren som dermed kan konsentrere seg om det området. Dette gjøres i dag på sub (man setter en delefrekvens - så sendes dypbassen til sub og resten til høytalerene) - i og for seg er jo egentlig dette biamp'ing faktisk. Det hjelper med andre ord ikke å kjøpe et løst delefilter om man ikke har noen ekstra effektforsterkere man kan bruke

For film ville jeg ikke brukt bi-amp'en. Tror ikke noe på at det gjør store forskjellen - heller det motsatte siden den må forsterke opp frontene to ganger. At surround ev. blir dårligere kan jeg imidlertid ikke bevise så det er litt synsing - men det krever endel å holde 7 kanaler med kraft på dynamikken i mange filmer i dag. Jeg holder på at med surround så er lyden veldig bra selv uten effektforsterker. Det har i hovedsak vært stereo som jeg har hatt mest problemer med.
    Noen som har testet dette med bi-amping på 1800 noe mer. Har bestilt meg forsterker og lurer på om jeg skal ta meg bryet med å bi-ampe frontene (Klipsch RB-81). Mitt system skal være relativt lettdrevent (RB-81,RC-62,RS-52 + 2x SVS PB12-NSD) og jeg har vel kanskje uansett ingenting å tape på bi-amping av frontene? Noen som har testet litt med og uten bi-amping?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gav opp og satte en Rotel 1072 på frontene. Syntes ikke bi-amp gjorde noe spesielt med lyden (psykisk var det en forskjell i begynnelsen - men det var før jeg fant ut det jeg skrev over).

Det koster imidlertid ingenting å prøve

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Test av 3800 i siste Lyd og bilde. 6 røde stjerner :-)

(NB !!! "Vår Vurdering" er byttet om på Pioneer og Yamaha reciverne)
    jeg er litt slakk om dagen.....

Er det slik at Yamaha skulle hatt 6 og Pioneer 5.....???

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    jeg er litt slakk om dagen.....

Er det slik at Yamaha skulle hatt 6 og Pioneer 5.....???
    Ja, Yamaha fikk 6`er :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whatever
    Kan noen svare meg på hva Presence speaker er og hva de er gode for? De ekstra høytalerterminalene til presence speaker...hva kan jeg bruke dem til ellers?

Setter pris på all hjelp jeg kan få!
    Presence er noe du bare MÅ prøve!! Det er kun Yamaha som har dette, og er etter min mening noe av det viktigste med merket. Det funker som bare det!!!
    To ekstra høyttalere litt over og utenfor hovedhøyttalerne. Dialogen løftes opp og lydbildet blir MYE større!
    Yamaha markedsfører dette alt for lite etter min mening!!!!!!!!!

Jeg er helt avhengig av Presence...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest et par steder at Presence bare må prøves, så i et par dager i forrige uke prøvde jeg det. Og eh.. kan ikke si at jeg sitter igjen og er like imponert selv. Jeg prøvde så og si alle mulig tenkelige konfigurasjoner ang innstillinger, plassering og tom. 3 forskjellige høyttalerpar og endte på konklusjonen at det på det aller beste ikke ble dårligere enn å ikke bruke de. Mao - i min erfaring er det ikke noe poeng å bruke. Ble litt skuffet da jeg har null problemer med å forstå teorien i det hele og gledet meg faktisk til å prøve. Mulig at jeg har et så bredt og fint lydbilde fra før at presence-høyttalerene kun "grøter" til det hele.. men eh.. jaja.

Fikk uansett lyst til å spørre han som ikke kan leve uten presence..: Gidder du liste opp alle instillinger du bruker når du har de aktive?

Kolby

ps. til dere som vil ha 7.1 oppsett (mao med 2 sur.back) merk: man kan ikke bruke presence - og - surround back samtidig. Det vil si - man kan ha koblet opp 10 høyttalere men man må prioritere om presence eller sur.back skal spille. Og det er vel kanskje grunnen til at Yamaha ikke hyler så sinnsvakt høyt om presence, da de aller fleste foretrekker 7.1 fremfor 5.1 + presence.

pps. vet forresten ikke om 3800 har mulighet for å spille alle samtidig, jeg refererer til 1800.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så har jeg senterkanalen under tven. Ved og benytte presence og samtidig løfte dialogen i innstillingene "dialogue lift" kommer senterlyden betraktelig høyere!
    Samtidig blir hele lydbildet større/bredere.

Men det viktig at yapo kjøres sammen med presence kanalene!

Prøv litt mer... Alle som har vært innom meg hører stor forskjell med og uten disse ekstra kanalene.

edit: jeg har stort sett innstillingene på yamahaen på "movie standard".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å få ut et mpcm signal fra mitt RME 9632 lydkort over optisk s/pdif til en 1800 i en uke nå (sigh). Å få ut to-kanals pcm er ikke noe problem.. så.. vel, fremfor å gå i detalj om alt jeg har prøvd - tenkte jeg heller spørre: Er det noen som har prøvd det samme - eller noe lignende? Å så fall hvordan satt dere det opp (programvare/kabling/osv)?

Vil gjerne komme i dialog med noen som har erfaring med pc som lyd/video-kilde, da det sannsynligvis blir lettere å snakke om fremfor å liste opp de milliarder av mulige konfigurasjoner (software/hardware) jeg har prøvd.

Grunnen til at jeg har prøvd så iherdig med dette lydkortet fremfor å bare prøve et annet er at jeg veldig veldig gjerne vil beholde RME'en grunnet den gode lyden (og ikke minst at det kostet meg 4-5000 for et år siden).

Håper på tilbakemeldinger da jeg begynner å bli rimelig lei problemet og skulle veldig gjerne nådd en løsning snart.

mvh Kolby

Ps. en ting kanskje flere vet: hvordan kan jeg se på receiveren om jeg har fått det til? jeg mener - frem til nå ser jeg kun "pcm" og må gå inn på signal-info hele tiden for å sjekke om det kommer inn annet enn 2 kanaler. Vil "pcm" i displayet endres til mpcm hvis det funker? (så jeg slipper trykke et knippe taster på kontrollen hver gang jeg skal sjekke om signalet har endret seg)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bare gi opp me en gang for det går ikke.

Du får ikke med enn 2.0 over optisk / elektrisk digitaloverføring.

Du må ha HDMI 1.1 eller høyere for å få dette dessverre.

MPCM lyser opp med store bokstaver i displayet så fort den får det inn så det er ingen tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du kan bare gi opp me en gang for det går ikke.

Du får ikke med enn 2.0 over optisk / elektrisk digitaloverføring.

Du må ha HDMI 1.1 eller høyere for å få dette dessverre.
    Kan ikke si at jeg har sett noen lydkort med hmdi før - så det betyr altså at ingen har fått ut mer enn 2 kanaler over s/pdif (optisk eller coax) fra noe lydkort i en pc - noensinne? Det hørtes da eh.. veldig merkelig ut. Kan noen bekrefte dette?

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    MPCM lyser opp med store bokstaver i displayet så fort den får det inn så det er ingen tvil.
    Så nettopp i brukerveiledningen på side 34 der det er en grafisk fremstilling av absolutt alt som kan stå på displayet - men mpcm er ikke med.. ser kun pcm og dsd så..? Sikker på at du får opp MPCM med store bokstaver på en 1800?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut etter et lite søk på nettet at de nye 1800/3800 ikke viser MPCM lenger men kun PCM på displayet - men det var visst ingen som hadde funnet ut hvorfor Yamaha har endret. Etter sigende er det ingen forskjell bortsett fra at displayet kun sier PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sikkert noe forhastet da jeg skrev at lydkort ikke har hdmi - de finnes sikkert. Så la meg heller vri hele spørsmålet mot: Har noen en anbefaling ang. lydkort for bruk mot en 1800? Gjerne med hdmi 1.3. Iom. at jeg så gjerne vil beholde RME-kortet, om ikke annet til stereobruk - har noen erfaring med å ha 2 lydkort i samme pc/htpc?

Side 26 av 68 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •