Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 68 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1347
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg har lurt litt på dette med å sette høyttalerne i small, medium og large.
    Hva skal man velge, og hvorfor?? Kan noen fortelle meg det?
    Medium har jeg ikke vært borte i, men de aller fleste med "over gjennomsnittet" interesse for hjemmekino kjører høyttalerene i small på film selv om de har sinnsykt bra høyttalere.
    Grunnen til dette er at hvis man har en god subwoofer er det ingenting i hele verden som slår denne på dynamikk og kontroll i bunnen av frekvensområdet.
    Det hjelper ikke om du har verdens beste høyttalere, en god subwoofer moser dem uansett.
    Dessuten får du mye bedre lyd oppover i frekvensområdet også siden reveiveren ikke trenger å bruke krefter på de nederste frekvensene og får dermed overskudd til å drive toppen skikkelig.

Prøv selv, det er absolutt verd ett forsøk. Begynn med 80Hz, det funker i 90% av tilfellene.

De som har THX godkjente receivere gjør dette automatisk så snart man akiverer en av THX modusene settes høyttalerene til small og delefrekvens til 80Hz.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg bruker EQ på musikk og får bedre lyd enn i pure direct.

Dette kommer selvagt an på rommet og øvrig utsyr og hos meg er EQ å foretrekke.

Jeg kjører alt unnat EQ i manuell modus.

Jeg har høyttalerene i small selv om de går ned til under 40Hz.
    Jeg har doblet avstanden til subben for å få raskere bass.
    Jeg har justert nivåene etter egen preferanse.

Jeg har 2 forskjellige oppsett, ett for musikk og ett for film da spesielt subwoofer nivået er forskjellig på disse.
    Regner med rommet har mye å si ja. Hvordan kalibrerer du? Er mic i sweetspot?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mikrofonen er i sweetspot, dvs på en stabel puter midt i sofaen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var v1800 bestilt, skal bli morro!
    Ble dog i titanium finish, sykt lang leveringtid på svart, kunne ikke garrantere før jul!:twisted:

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ideer om hvorfor prisen på disse er så lave kontra konkrentene?

Tenker da på Harman Kardon 645 og 745, Denon 3808, Pioneer LX 70 osv

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homealone Noen ideer om hvorfor prisen på disse er så lave kontra konkrentene?

Blir litt OT dette men, men.
    Jeg kjøpte en RXV 1800 på salget til Netshop i helga, for å få tilgang til de nye lydformatene og (som en bonus) for å få ryddet opp i HDMI kabelsalaten min ;-).

I forhold til min Pioneer VSX-AX5Ai-s virker den "enkelt les billig" lagd. Ikke THX sertifisert, Yamaha sparer nok noen kroner på det? Billig fjernkontroll, enkle (billige) høytalerterminaler dessuten veldig trangt om plassen, ikke forgylte kontakter, enkelt romkalibreringsprogram. Billig displayløsning er i alle fall en del punkter jeg synes var klart dårligere enn på min Pioneer. Vil ikke si at jeg er skuffet til prisen, og Yamaha er jo kjent for å være driftssikre. Da jeg kun bruker den til å drive sorround høytalere (pre ut på senter og fronter) er den god nok.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Noen ideer om hvorfor prisen på disse er så lave kontra konkrentene?

Du må jo sammenlikne liknende produkter og det er 3800 som er i samme klasse som de du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Delay

Hei. Er det noen som vet om det er mulig å manuelt speede opp lyden i forhold til bildet via HDMI ? Jeg ser at alle filmer/musikk og tester jeg har gjort fra min denon 2910 --> rxv1800 via hdmi har lyden hengende igjen 100-200ms... Eneste som kan justeres er nemlig delayen på lyd...
    Kjører ut bildet via hdmi til min ae700... kanskje man kan sette opp en delay der.. har aldri funnet noe.. noen tips?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror man må ha HDMI 1.3 støtte for å få bilde&lyd sync funksjonene til Yamahaen til å funke - men den har jo en manuell instilling også - har du testet denne?

Du er sikker på at det ikke er noe feil i EQ/Romkorreksjonsinstillingene dine forresten? Burde jo ikke ha så drastiske utslag som 100ms men man vet jo aldri...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Jeg tror man må ha HDMI 1.3 støtte for å få bilde&lyd sync funksjonene til Yamahaen til å funke - men den har jo en manuell instilling også - har du testet denne?

Du er sikker på at det ikke er noe feil i EQ/Romkorreksjonsinstillingene dine forresten? Burde jo ikke ha så drastiske utslag som 100ms men man vet jo aldri...
    Ja.. har ikke 1.3 på proj eller dvdspiller..
    Men som jeg nevnte.. kan bare DELAYE lyden.. ikke bildet, eller fremskynde lyden i forhold til bildet..
    Vet ikke hvordan romkorreksjonen kan innvirke i stor grad på Deltaet mellom lyd og bilde..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye 1800 idag, angrer ikke på kjøpet:-D
    Fikk et lite løft på musikksiden, men på film ble det enormt mye bedre enn 661.
    kjønner pokkern meg ikke hvorfor jeg går for receivere i den lavere klasse støtt. ALDRI mer!!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    Ja.. har ikke 1.3 på proj eller dvdspiller..
    Men som jeg nevnte.. kan bare DELAYE lyden.. ikke bildet, eller fremskynde lyden i forhold til bildet..
    Vet ikke hvordan romkorreksjonen kan innvirke i stor grad på Deltaet mellom lyd og bilde..
    Da ville jeg skaffet meg en bedre DVD spiller. Jeg har testet hundrevis av HD filmer og en god del dvd'er med Yamaha'en min og aldri hatt delayproblemer som ikke skyldes kilden.

Gjelder dette alle dvd'er du forer den med? Har du testet andre kilder?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.... Vurderer og bytte 3800 mot en Onkyo 875 :-O grunnet kalibrering til flere sitteplasser... er det vært det ???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Da ville jeg skaffet meg en bedre DVD spiller. Jeg har testet hundrevis av HD filmer og en god del dvd'er med Yamaha'en min og aldri hatt delayproblemer som ikke skyldes kilden.

Gjelder dette alle dvd'er du forer den med? Har du testet andre kilder?
    Det gjelder alle DVD'er ja... nå er vel ikke Denon 2910 den dårligste DVD spilleren da... Men er det noen som vet om jeg kan delaye bildet på proj'en ? AE700..

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At lyden henger igjen har jeg aldri hørt om. Grunnen til at man kun kan sette delay på lyden er for å kompensere for tiden det tar for moderne TV'er, scalere, projectorer osv å behandle bildet. Støybehandling skalering osv. Da dette tar litt tid vil man ofte få litt problemer med at lyden kommer før bildet. Derfor kan man kun sette delay på lyden.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hjenm en 1800 fra Elkjøp for to dager siden . Til å begynne med oppførte den seg greit, men etter å flyttet litt på høytalerne skulle jeg kjøre autosetup på romkoreksjon igjen. Får nå opp melding: E-5 too noisy. Er ikke mer lyd i rommet enn da den virket første gangen. Noen som vet om det finnes mulighet for en form av reset, eller andre gode forslag? Kan tvangskjøre setupen, men nivået på innstillingslyden blir da så lavt at det knapt høres.
    Gode forslag mottas med stor takk.

Jan

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fall noen er i ferd med å bestemme seg for innkjøp av 1800 (sort vel og merke) - Yamaha Norge sier neste forsendelse vil komme medio februar 2008. Og jeg har ikke klart å finne noen som har noen igjen fra forrige parti - uansett butikk eller nett.

vente 3-4 måneder..? Næh.. så da var det bare å begynne lese opp om andre receivere og så bestemme seg for en av de - mest grunnet at så mange er fornøyd med den - for så å finne ut at det var så mange fornøyde at de er utsolgt overalt, og dermed begynne lese opp om andre.. osv osv.

*sigh*

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolby
    I fall noen er i ferd med å bestemme seg for innkjøp av 1800 (sort vel og merke) - Yamaha Norge sier neste forsendelse vil komme medio februar 2008. Og jeg har ikke klart å finne noen som har noen igjen fra forrige parti - uansett butikk eller nett.
    Da jeg var innom Elkjøp Kristiansand på lørdag så hadde de iallefall 1 stk. RX-V1800 utstillt i butikkhylla. Om de hadde flere inne på lageret vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Elkjøp-butikker skal ha en i hylla av den siste modellen, den har de ikke lov til å selge (jeg har prøvd få kjøpe slike modeller mang en gang). Godt mulig at det finnes en eller annen avdeling - et eller annet sted som har 1 igjen på lagereret, men det er usannsynlig da andre avdelinger bestiller de hvis de er tomme.

Men, alle som leter - lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolby
    Alle Elkjøp-butikker skal ha en i hylla av den siste modellen, den har de ikke lov til å selge (jeg har prøvd få kjøpe slike modeller mang en gang). Godt mulig at det finnes en eller annen avdeling - et eller annet sted som har 1 igjen på lagereret, men det er usannsynlig da andre avdelinger bestiller de hvis de er tomme.

Men, alle som leter - lykke til!
    Du har delvis rett id et du sier. Elkjøp har såkalte consept walls (eller hva det nå er de kaller dem), hvor de i utgangspunktet ikke skal selge utstillingsmodellene, men det er i siste innstans opp til avdelingssjefen å bestemme.
    Når det gjelder Elkjøp og å hente varer fra andre butikker, er det visstnok slutt på det. Det ble iallefall jeg fortalt da jeg kjøpt min sorte RXV1800 i slutten av oktober. Det er gått ut melding fra ledelsen i elkjøp at det er slutt på å sende varer imellom butikkene, fordi det har væårt så mye svinn. Man kan heller ikke betale i en butikk og hente i en annen slik man kunne før.

Og så tilbake til lagerbeholdning. Mulig at de er solgt nå, men jeg ville ha tatt en telefon til elkjøp jessheim. De hadde 2 stk i lager sist jeg sjekka....

Side 25 av 68 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •