Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 68 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1347
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whatever

Da jeg koblet den til og spilte av for første gang så kunne jeg nesten ikke tro det...det kan sammenlignes med en tett pipe som hadde blitt feiet ren av feieren Diskant og mellomtone har blitt så mye bedre at jeg nesten trodde at noen har vært og byttet ut mine Audiovector Signature høytalere mot noen mye bedre
    Hadde nøyaktig samme opplevelse. Fronthøyttalerne er etter hvert det svakeste leddet i mitt oppsett, men snakk om å gi høyttalere et liv etter døden. Både lyd og bilde fikk en total-make-over med 1800 i racket. Hadde lest mye positivt, men ikke trodd det skulle bli såpass merkbart.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Men da burde jeg vel ikke fått bilde når jeg koblet dvdspilleren direkte i monitoren heller vel? Jeg mener at alt utstyret mitt støtter HDCP.
    Såvidt jeg vet så får man ikke alltid HDCP via DVI (mulig dette krever noe spesielt av dvi overgangen). DVD spillere krever ikke alltid HDCP på upscalet bilde (selv om det vel egentlig er et krav).

Får du ikke bilde selv i menyene til Yamaha'en?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bilde i menyene til Yamahaen. Tittet litt i bruksanvisningen til dvdspilleren og der står det hvertfall at den støtter HDCP. Om det automatisk betyr at monitoren også støtter det (i og med at jeg får bilde når jeg kobler dvdspilleren rett i monitoren) vet jeg ikke...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Jeg får bilde i menyene til Yamahaen. Tittet litt i bruksanvisningen til dvdspilleren og der står det hvertfall at den støtter HDCP. Om det automatisk betyr at monitoren også støtter det (i og med at jeg får bilde når jeg kobler dvdspilleren rett i monitoren) vet jeg ikke...
    Koble til DVD spilleren analogt til Yamahaen (f.eks. via s-video) og se om det gir deg bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvdspilleren gir bilde dersom jeg kobler den til receiveren med komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Hadde nøyaktig samme opplevelse. Fronthøyttalerne er etter hvert det svakeste leddet i mitt oppsett, men snakk om å gi høyttalere et liv etter døden. Både lyd og bilde fikk en total-make-over med 1800 i racket. Hadde lest mye positivt, men ikke trodd det skulle bli såpass merkbart.
    Da er det vel klart for en prøvelytting av oppgraderinga snart? Regner med at du har sittet i fosterstilling rundt din nye svarte boks på dagevis med en etterhvert flerrete bruksanvisning i hånden og en maglite i kjeften? Ungene gråter og fuglene sulter...ikke noe artig når det blir sånn. Kan vel skrive at jeg er glad på dine vegne, men egentlig.... Blir det for tøft, får jeg vel søle litt brennevin på den, ved uhell såklart. Finn fram noen voldsfilmer og et par metallskiver, så blir du nok snart plaget med mitt nærvær!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Da er det vel klart for en prøvelytting av oppgraderinga snart? Regner med at du har sittet i fosterstilling rundt din nye svarte boks på dagevis med en etterhvert flerrete bruksanvisning i hånden og en maglite i kjeften? Ungene gråter og fuglene sulter...ikke noe artig når det blir sånn. Kan vel skrive at jeg er glad på dine vegne, men egentlig.... Blir det for tøft, får jeg vel søle litt brennevin på den, ved uhell såklart. Finn fram noen voldsfilmer og et par metallskiver, så blir du nok snart plaget med mitt nærvær!
    anytime

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere spiller bra sammen med RX-V1800?

Har også lest at denne forsterkeren gir ut litt lite bass, er dette et stort problem? eller lar det seg lett løse ved diverse justeringer?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at forsterkeren gir lite bass er bare tull såsant du ikke har veldig "tunge" høytalere. Har RF82 selv og det trøkker så det holder selv uten sub...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger den så billig ?
    Nå er vel dette en teknisk tråd så ha meg unskyldt...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj88
    Hvilke høytalere spiller bra sammen med RX-V1800?

Har også lest at denne forsterkeren gir ut litt lite bass, er dette et stort problem? eller lar det seg lett løse ved diverse justeringer?
    Hva som er lite, nok, mye bass er vel uansett en individuell oppfatning.

Men til spørsmålet. Ja, det er forholdsvis lett å både justere og justere deg helt bort. Men vil du ha bass, så står det ikke på receiveren...!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bass

Problemet med bassen kanskje løst!? Bruker Auto setup med YPAO.

Nå har jeg tweaket litt og lest "bibelen" en del ganger og kom over dette:
    s. 37 punkt 1, delpunkt 4 og 5

" # The connected subwoofer is turned on and the volume level is set to about half way(or slightly less).
    # The crossover frequency controls of the connected subwoofer is set to maximum."

Gjorde ikke dette de første gangene siden jeg i min iver bare koblet til og trodde YPAO tok seg av resten.ops:
    Etter ny auto setup med YPAO satte jeg frekvensen etterpå til 40Hz og volumet litt over halveis fullt. Ble en helt annen lyd nå ja

Noen som kan si meg om det er mulig å justere frekvensområdene som går ut til frontene ved bi-amping? Vil justere dette for å oppnå enda bedre kvalitetslyd Har da koblet de opp slik som "bibelen" viser. Har koblet bass og mellomtone sammen og diskant for seg selv.

Crossover på recieveren er satt till 200Hz vet ikke helt hva det har å si at man kan justere crossoveren på recieveren? Crossover er generelt sett et ganske nytt ord for meg. Noen som gidder å forklare dette for meg?

Hva er å anbefale å ha høytalerne mine satt på? Ser at YPAO har satt Frontene på LARGE og Center på SMALL og resten på LARGE. Noen som har noen formeninger om dette? Har Audiovectorhøytalere av typen Signature.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Crossover på 200 gjelder vel bare for subutgangen. du kan godt sette denne lavere fex. 80 eller 120Hz . Dette stiller du inn på subben uansett . Hvis YAPO har satt frontene dine til large så betyr vel det at frekvensområdet er stort nok
    til å tåle dette . Du kan alikevel gå inn i menyen å sette nedre frekvens selv.
    Ser at flere foretrekker en deling v. 80HZ. MEN prøv deg frem til det du liker best selv YAPO har en tendens til å sette nivået litt lavt , prøv å øke med 4 db , det hjalp mye hos meg

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett crossover på sub til MAX Hz
    Sett volum på sub til feks midt på.

Så kjører du Ypao og justerer kun i receiver etter dette.
    ( slik att sub crossover altid står på max HZ på subben)

Da kan du etterpå sitte i godstolen og justere crossover med fjernkontrollen til receiver....

Jeg pleier å justerer volum knappen på SUB slik att den kommer opp med 0 Db etter att Ypao er kjørt.
    Edit: Så justerer jeg opp nivået direkte på subben, til jeg får passe trykk fra subben.
    ( glemte denne siste linjen tidligere i dag )

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , der ser vi at smaken er som baken Som sagt, det er bare å prøve seg fram , du får ikke gjort såå mye galt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby true hd

Tror jeg har funnet ut hvorfor jeg ikke fikk dolby true hd på panelet på yamahaen ved avspilling av 300 blu-ray på ps3en. Regner med at jeg må trykke på "straight"-knappen....for å få lyden uforstyrret fra kilden. Får ikke testet dette nærmere siden jeg lånte ps3 og leide 300...sjangsen får by seg en annen gang...noen som kan bekrefte at dette er muligens grunnen til at jeg ikke fikk dolby true hd opp?

By the way....ser at dts master kan sende lydbilder opp til litt over 18Mbs. Jeg har kjøpt en hdmi kabel på clas olson som har 5Mbs som grense...finnes der kabler der ute som ikke er så veldig dyre og som støtter opp mot ca 20Mbs?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet ut hvorfor jeg ikke fikk dolby true hd på panelet på yamahaen ved avspilling av 300 blu-ray på ps3en. Regner med at jeg må trykke på "straight"-knappen....for å få lyden uforstyrret fra kilden. Får ikke testet dette nærmere siden jeg lånte ps3 og leide 300...sjangsen får by seg en annen gang...noen som kan bekrefte at dette er muligens grunnen til at jeg ikke fikk dolby true hd opp?

By the way....ser at dts master kan sende lydbilder opp til litt over 18Mbs. Jeg har kjøpt en hdmi kabel på clas olson som har 5Mbs som grense...finnes der kabler der ute som ikke er så veldig dyre og som støtter opp mot ca 20Mbs?

PS3 kan ikke sende ut HD lyd som bitstream så du får ikke Dolby TrueHD eller DTS HD MASTER i displayet uansett hva du setter PS3n til.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tweaket litt og lest "bibelen" en del ganger og kom over dette:
    s. 37 punkt 1, delpunkt 4 og 5

" # The connected subwoofer is turned on and the volume level is set to about half way(or slightly less).
    # The crossover frequency controls of the connected subwoofer is set to maximum."

Gjorde ikke dette de første gangene siden jeg i min iver bare koblet til og trodde YPAO tok seg av resten.ops:
    Etter ny auto setup med YPAO satte jeg frekvensen etterpå til 40Hz og volumet litt over halveis fullt. Ble en helt annen lyd nå ja

Crossover på recieveren er satt till 200Hz vet ikke helt hva det har å si at man kan justere crossoveren på recieveren? Crossover er generelt sett et ganske nytt ord for meg. Noen som gidder å forklare dette for meg?

.
    ops:
    Nå ble jeg litt forvirret. Gjorde samme runde med autosetup selv, men ble litt usikker på hva man mente med å sette crossover frequency på maks. Hva er maks? er det det høyeste eller det laveste tallet? Spurte i forumet, og fikk til svar at det var å sette på høyeste tall, Men maks delefrekvens, kan vel også tolkes til å være laveste tall?

Anyway, jeg for min del satte det på maks tall, og fikk også 200 i verdi på crossover i receiveren. Er dette tallet ensbetydende med delefrekvens mellom fronthøyttalere og sub? I så fall er det vel neppe en ideell løsning.

Og etter autosetup; skal delefrekvensen på sub for alltid stå på maks, og alle justeringer gjøres vi receiver? I så fall mener jeg det må være feil å tolke at maks delefrekvens på sub er høyest tall? For receiveren klarer vel ikke å overstyre denne?

Side 23 av 68 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •