Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 68 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1347
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja det er det som kom nå Hjemmekino.
    Testes av lyd og bilde også og den kommer i neste nr

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å enable subwoofer i "pure direct" mode?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det skru eller må kontaktene loddes ???
    Pluggene er støpt på, så de lot jeg være. Jeg kappa den på midten, og skjøta riktige kabler. Jeg benyttet et vanlig multimeter for å måle hvilke kabler som skulle sammen. Pluggene er nummererte, så det er ganske enkelt.

Merk at det bare var to av hullene som ikke var koblet riktig (7 og 8 tror jeg det var). Fargene Rød, Gul, fiolett og Brun behøver du ikke røre (ei heller jordskjermen). Grønn skal på sort, og orange skal til blå (disse trengs bare å kobles en vei, du måler deg frem til hva som er rett).

Hele operasjonen tok 10 minutter, og krevde avbiter, multimeter, et par binders (til å stikke inn i pluggene for måling) og noe elektroteip.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dekoder

nedtur...

...nok en gang viser det seg hvor elendig Canal Digitals dekoder - C 1201 CX - er. Har skrevet meg tom om emnet tidligere i en annen tråd, men når Yamaha RX-V1800 med alle sine finesser ikke en gang klarer å levere et halvakseptabelt bilde fra denne dekoderen, gir jeg opp...

Satt hele natt, og mener å huske at RX-V1800 ikke er spesielt glad i RGB-signal å jobbe med. C 1201 CX leverer også bare bilde via kompositt (ikke S-video som utallige kundebehandlere så overbevisende hevdet ved bestilling)....

Må ha ny dekoder da antagelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere modeller av RX-V1800?

Hei,
    jeg ble veldig usikker på om det finnes flere produkter fra Yamaha som heter RX-V1800? Sjekk linken: PCKIOSKEN / HI-FI/Stereo

Kan noen si meg om den RX-V1800 som er priset til kr 8266 er den samme som er priset til kr 11244? Så rart at denne selges til to priser.....?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whatever
    Hei,
    jeg ble veldig usikker på om det finnes flere produkter fra Yamaha som heter RX-V1800? Sjekk linken: PCKIOSKEN / HI-FI/Stereo

Kan noen si meg om den RX-V1800 som er priset til kr 8266 er den samme som er priset til kr 11244? Så rart at denne selges til to priser.....?

Det er bare en utgave av denne. Butikken roter her. 8266 er en bra pris, men det kan være demoutstyr o.l.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Det er bare en utgave av denne. Butikken roter her. 8266 er en bra pris, men det kan være demoutstyr o.l.
    Demoutstyr er det vel neppe siden den ikke er på lager ifølge butikkens nettsider, men at de roter er det nok ingen tvil om.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Noen som vet om det er mulig å enable subwoofer i "pure direct" mode?
    Jeg har ikke iallefall ikke funnet noen noen mulighet for dette på min RX-V3800. Det er vel egentlig fint lite annet enn volum som kan justeres når den er i "Pure Direct" modus. Alt av tonekontroller blir jo koblet ut. For å få med subbassen så må jeg sette receiveren i "Straight" modus, men det blir jo ikke helt det samme da.. :-?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Demoutstyr er det vel neppe siden den ikke er på lager ifølge butikkens nettsider, men at de roter er det nok ingen tvil om.
    Tipper de har oppgitt bruttoprisen som nettopris. Bruker du oppgitt pris X m MVA får du en mer sannsynlig nettopris.... !

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

delefilter på maks

I bruksanvisningen står det at man ved autooppsett skal sette subwooferens delefilter på maks...

mhm...

Hva er maks på delefilteret? 20Hz eller 170Hz, som er mine min/maks-verdier.

Blir litt som å be noen bla to sider bakover i ei bok, og tippe hvilken veg han blar...

Jeg satte for øvrig delefilteret på 20Hz under autooppsettet... tror kanskje det er det som menes med maks, men tar gjerne imot fasitsvaret fra noen.

Anyone?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    I bruksanvisningen står det at man ved autooppsett skal sette subwooferens delefilter på maks...

mhm...

Hva er maks på delefilteret? 20Hz eller 170Hz, som er mine min/maks-verdier.

Blir litt som å be noen bla to sider bakover i ei bok, og tippe hvilken veg han blar...

Jeg satte for øvrig delefilteret på 20Hz under autooppsettet... tror kanskje det er det som menes med maks, men tar gjerne imot fasitsvaret fra noen.

Anyone?

Det vil si og skru opp til et høyere tall..... høyere frekvens....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil si og skru opp til et høyere tall..... høyere frekvens....
    Takk for lynkjapt svar... betyr bare at jeg må kjøre autooppsettet en gang til... Men ikke akkurat noe stort problem. Trykk start, fyll i konjakkglasset, og vent...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt min Rotel RA-1062 til og drive Center HT i et lite forsøk :-)
    Gir Center brokoblet Rotel nå ca 160-180 watt rms i stedet for Yamahas 140.
    Høres greit ut (ikke kalibrert på nytt enda).

Må vel kjøre en runde kalibrering i morgen om jeg får tid.

Fikk tak i kabel som må modifiseres til bruk av reciver management :-)

.............NB.............
    Det virker som du kan koble til effektforsterker mens yamaha også driver HT.
    Skal prøve mere i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V1800 og innstillinger

Da har jeg fått meg en RX-V1800

Må si at Yamahaen er nydelig! Less is more!
    Da jeg koblet den til og spilte av for første gang så kunne jeg nesten ikke tro det...det kan sammenlignes med en tett pipe som hadde blitt feiet ren av feieren Diskant og mellomtone har blitt så mye bedre at jeg nesten trodde at noen har vært og byttet ut mine Audiovector Signature høytalere mot noen mye bedre Da jeg spilte med H/K AVR 3550 så hadde jeg langt i fra så god lyd som med Yamahaen! Monologene er plutselig blitt så mye mer livaktige i filmene

Bilde på mine gamle DVD'er har nå blitt helt utrolige! Hadde ikke trodd at oppskaleringen fra 480p til 1080i skulle bli så mye bedre! Jeg føler at hele DVD samlingen min har blitt mer digitalisert billedmessig! Alt takket være Yamahaen!

Men må stille meg i køen som mange andre her og si at Suben "døde" og bassen forsvant Har noen en liten guide for hva jeg kan gjøre med dette problemet? Har satt suben på 40Hz og fullt volum, men fortsatt ikke nok trøkk som kommer ut...hva kan jeg stille på forsterkeren for å gjøre noe med dette? Jeg synes det er litt trist hvis jeg må sette suben opp i Hz...vil jo at den skal kunne gjengi de lave frekvensene...

Har brukt YPAO en gang og bakhøytalerne fikk seg et nytt liv Men bassen døde...

Kan noen gi meg et svar på dette også: Spilte blu-ray filmen 300 på en lånt PS3. Filmen har dolby true hd. Gikk inn i setting menyen og stilte frem og tilbake på linear PCM og Bitstream for å se om Dolby True HD kom opp i displayet på RX-V1800. Kom bare opp Cinema DSP og PCM. Mens jeg spilte av filmen stilte jeg inn lydsporet på filmen inn på de forskjellige alternativene den hadde. På Dolby True HD kom det ut ca 2Mbs mens PCM ga over 4Mbs og ga mye bedre lyd...hvorfor? Og hva må jeg stille inn for å få opp Dolby True HD på RX-V1800's display?

Movie source som Sci-fi med andre...hvilken bør jeg velge til filmtitting? Noen som har noen formeninger om dette?

Kan noen svare meg på hva Presence speaker er og hva de er gode for? De ekstra høytalerterminalene til presence speaker...hva kan jeg bruke dem til ellers?

Setter pris på all hjelp jeg kan få!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whatever
    Da har jeg fått meg en RX-V1800

Må si at Yamahaen er nydelig! Less is more!
    Da jeg koblet den til og spilte av for første gang så kunne jeg nesten ikke tro det...det kan sammenlignes med en tett pipe som hadde blitt feiet ren av feieren Diskant og mellomtone har blitt så mye bedre at jeg nesten trodde at noen har vært og byttet ut mine Audiovector Signature høytalere mot noen mye bedre Da jeg spilte med H/K AVR 3550 så hadde jeg langt i fra så god lyd som med Yamahaen! Monologene er plutselig blitt så mye mer livaktige i filmene

Bilde på mine gamle DVD'er har nå blitt helt utrolige! Hadde ikke trodd at oppskaleringen fra 480p til 1080i skulle bli så mye bedre! Jeg føler at hele DVD samlingen min har blitt mer digitalisert billedmessig! Alt takket være Yamahaen!

Men må stille meg i køen som mange andre her og si at Suben "døde" og bassen forsvant Har noen en liten guide for hva jeg kan gjøre med dette problemet? Har satt suben på 40Hz og fullt volum, men fortsatt ikke nok trøkk som kommer ut...hva kan jeg stille på forsterkeren for å gjøre noe med dette? Jeg synes det er litt trist hvis jeg må sette suben opp i Hz...vil jo at den skal kunne gjengi de lave frekvensene...

Har brukt YPAO en gang og bakhøytalerne fikk seg et nytt liv Men bassen døde...

Kan noen gi meg et svar på dette også: Spilte blu-ray filmen 300 på en lånt PS3. Filmen har dolby true hd. Gikk inn i setting menyen og stilte frem og tilbake på linear PCM og Bitstream for å se om Dolby True HD kom opp i displayet på RX-V1800. Kom bare opp Cinema DSP og PCM. Mens jeg spilte av filmen stilte jeg inn lydsporet på filmen inn på de forskjellige alternativene den hadde. På Dolby True HD kom det ut ca 2Mbs mens PCM ga over 4Mbs og ga mye bedre lyd...hvorfor? Og hva må jeg stille inn for å få opp Dolby True HD på RX-V1800's display?

Movie source som Sci-fi med andre...hvilken bør jeg velge til filmtitting? Noen som har noen formeninger om dette?

Kan noen svare meg på hva Presence speaker er og hva de er gode for? De ekstra høytalerterminalene til presence speaker...hva kan jeg bruke dem til ellers?

Setter pris på all hjelp jeg kan få!

Har du sub som spiller under 40hz da ??? :-o he he
    Plassering er den viktigste tingen for en subwoofer ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sub som spiller under 40hz da ??? :-o he he
    Plassering er den viktigste tingen for en subwoofer ;-)
    Har ikke en sub som spiller under 40Hz. Plassering har jeg gjort. Det jeg sier er at bassen har forsvunnet på filmsener som jeg tidligere hadde masse trøkk fra H/K AVR3550. Kanskje YPAO har stilt ned volumet? Må sjekke

Da har jeg bi-ampet frontene Har ikke hørt store forskjellen ennå, men så har jeg ikke fått testet skikkelig enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI trøbbel..

Jeg har koblet dvdspilleren til receiveren med hdmi-hdmi og videre til monitoren med hdmi-dvi. Problemet er at jeg ikke får bilde. Dersom jeg kjører signalet direkte fra dvdspilleren til monitoren går det greit, men via receiveren blir det altså svart skjerm. Alle andre kilder gir bilde via hdmi-dvi linken.

Jeg mener å ha konfigurert inngangen på receiveren riktig og dvdspilleren indikerer at den fysiske linken er ok. Er det spilleren min som er inkompatibel eller kan det være kabelen mellom spilleren og receiveren som er gåen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende dette er et HDCP problem. Jeg tror Yamaha'en krever HDCP kompatibelt display, men jeg kan ta feil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Kan jo hende dette er et HDCP problem. Jeg tror Yamaha'en krever HDCP kompatibelt display, men jeg kan ta feil.
    Men da burde jeg vel ikke fått bilde når jeg koblet dvdspilleren direkte i monitoren heller vel? Jeg mener at alt utstyret mitt støtter HDCP.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg sliter Yamaha-en med å oppdage at filmkanalene til Canal Digital sender flerspors-lyd. I displayet og i menyen gjenkjenner den lydsporene som 2.0. Merkelig, og fant ikke helt ut av det i går. Har ikke rørt dekoderen, og den har heller ingen audio-valg å by på...

Tips? Ellers blir det vel nok en langkveld med bruksanvisning.... som forsåvidt er morsommere enn mange eandre bruksanvisninger...

Side 22 av 68 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •