Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 68 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1347
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gikk nettopp til inkjøp av rxv1800 og bortsett fra et problem med at den pumper ut litt lite bass så er jeg fornøyd med den.

den er veldig klar og oppløst i mellomtoner og øvre skikte av frekvensskalaen så iforhold til min forrige denon 2805 så er det en stor oppgradering på dette området, men bassen er litt blass syntest jeg, og det var en god del mer punch i bassen når jeg brukte denonen som preamp. nå er det mulig jeg må kalibrere litt mer, da jeg satt den opp igår kveld med autokalibrering og en rask runde manuellt etterpå.

jeg kjører forøvrig 3 stk midgard 6.1 i front på klipsch rf83 og rc64. For øyeblikket har jeg ingen sub men venter på nye nå snart,men jeg ville tro rf83 skulle kunne klare å pumpe ut nok bass som en mellomløsning?. slik ser det ikke ut til nå foreløpig nei med rxv1800 som preamp :O.

noen her inne som har opplevd det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brokobling vs bi-amp

Har noen newbies spørsmål her...
    Noen som kan si meg om rx-v1800 kan brokobles? Kjører et 5.1 oppsett og ønsker å få mest mulig utbytte av 7.1 i rx-v1800. Kan noen ta seg bryet å tegne/forklare meg hvordan dette gjøres? Hvordan kobles HT-kablene?

Vis meg gjerne bi-amp kobling også....

Har lett på forumet etter noen gode instrukser, men klarer ikke å finne de. Hvis noen kan linke de opp hadde jeg satt pris på det

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whatever
    Noen som kan si meg om rx-v1800 kan brokobles? Kjører et 5.1 oppsett og ønsker å få mest mulig utbytte av 7.1 i rx-v1800. Kan noen ta seg bryet å tegne/forklare meg hvordan dette gjøres? Hvordan kobles HT-kablene?

Har lett på forumet etter noen gode instrukser, men klarer ikke å finne de. Hvis noen kan linke de opp hadde jeg satt pris på det
    Det står forklart i instruksjonsboken.
    Front og precence teminalene skal brukes til dette.
    Hvis det er som på 3800 så står det i menyen bi-amp yes/no...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De kan bi-ampes, men jeg har ikke funnet noen metode for brokobling på min 3800.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eksperimentert mye med Yamaha'en min (1800) for å få brukbar musikk i stereo. Bi-amp sto på lenge her som et eksperiment - jeg trodde det hjalp litt - men tror nok det i hovedsak var placebo i mitt oppsett.

Her vil jeg dermed gjerne ha en diskusjon: Jeg synes nemlig bi-amp'en på Yamahaen er juks. Den gjør ihvertfall IKKE det jeg venter at en god bi-amp skal gjøre. Hadde den gjort det riktig så mener jeg definitivt den burde sendt høye frekvenser til det ene terminalsettet og lave til den andre - på lik linje med en sub. Frekvensene kunne fint YAPO funnet ut av. Det gjør den ikke.

Jeg har som sagt byttet til en Rotel RB-1072 effektforsterker (2x 100w ICEpower) til 7k som DEFINITIVT er verdt hvert eneste øre . Endelig ble det bra stereo på anlegget - og jeg tror de andre høyttalerne i anlegget også liker forandringen...

TIl dere som vurderer 3800 fremfor 1800 vil jeg igjen si - spar pengene og kjøp en effektforsterker som passer til frontene isteden (man får lett tak i en veldig bra en brukt for pengene som spares)! Min erfaring så langt er at Pure Direct gir et veldig godt utgangspunkt for en effektforsterker. Det er rett og slett plutselig blitt moro å høre musikk her igjen!!

Endringen ble som å ta vekk et tykt teppe foran høyttalerne. Selvsagt kan dette være en Klipsch særegenhet - men det var en ganske åpenlys forandring her.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Bi-ampingmulighet" i en forsterker er ikke det samme som at den har aktivt delefilter. Så hvis du trodde Yamahaen hadde det, har du nok lurt deg selv, det er ikke Yamaha som har jukset.

Men du har rett i at et aktivt delefilter vil gjøre bi-ampingen mer effektiv.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Jeg gikk nettopp til inkjøp av rxv1800 og bortsett fra et problem med at den pumper ut litt lite bass så er jeg fornøyd med den.
    Du kan jo alltids skru opp bass på +5 da. Jeg har ikke problemene du beskriver, men ut av mine høytalere venter jeg ikke dypbass på Pure Direct. På alt annet har jeg sub så da er det ihvertfall ikke noe problem.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Bi ampet min fra første stund , har ikke prøvd uten . skal ikke ha 7.1 uansett
    Enig i at en ekstra effektforsterker gjør susen ( hadde dette i mitt forrige oppsett) Satt å lekte litt med DVE før i dag , DTS testlyder osv. kan ikke si jeg savner bass , RF82 trøkker så det holder for meg . Det som ovrrasket mest var RS42 , utrolig hva de småjævlene klarer å levere Så nå venter jeg bare på Powerbuy subben så håper jeg at jeg er "i mål" for en stund.......
    Det eneste jeg har å utsette på RXV 1800 så langt er at den ikke oppskalerer til
    1080P fra analoge tv signaler (ikke at jeg har bruk for dette nå men dog )
    gubben

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    "Bi-ampingmulighet" i en forsterker er ikke det samme som at den har aktivt delefilter. Så hvis du trodde Yamahaen hadde det, har du nok lurt deg selv, det er ikke Yamaha som har jukset.
    Det er jo ikke akkurat noen avansert feature, så jeg fatter og begriper ikke hvorfor de ikke kan sette et delefilter her (alt går jo digitalt her vet et tidspunkt uansett). Jeg mener derfor dette er juks. Men så er det heller ikke noen feature de reklamerer så veldig for.

Jeg baserte ikke kjøpet mitt på dette akkurat, og nå bryr jeg meg ikke så mye om det lenger...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rx-v1800

Har enda ikke fått min RX-V1800, venter fortsatt på den. Derfor får jeg ikke lest "bibelen" før den ankommer hvis ikke noen av dere vet hvor jeg kan finne den på nettet?

Hvordan kobler jeg inn et delefilter på yamahaen? Er det dyrt med delefilter?
    Ganske så ny på dette....som dere sikkert ser på spørsmålene mine...

Hva er hovedforskjellen på bi-amp og brokobling? Hva gir best effekt i filmtitting(da jeg ikke bruker å lytte til så mye musikk)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukermanual rx-v1800

Fant brukermanualen på nett

Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk

Pakka opp min sorte RX-V1800 i går kveld. Et førsteinntrykk:

Lekkert utseende. Less is more! Orange lys i display er bare griselekkert mot sort kabinett.

Receiveren oppleves solid med sine voksne kilo, og den ser også ut som en eneste stor muskel. Ved første øyekast så den langt større ut enn min gamle Sony, men ved kontrollmåling var det kun dybden som var større. Nesten et optisk bedrag.

Høyttaler-tilkoblingene sitter litt for tett. Ble litt kjilter og lommelykt og styr før jeg ble fornøyd. Den medfølgende strammeren er gull verdt. (ok, ikke gull da, men kjekk iallefall)

Fjernkontrollen er det skrevet mye om. Ved første øyekast er det ikke den styggeste jeg har sett, det verste med den er at den vel er mangelfull på lys (?) og at den har et litt gammeldags display, av typen lettlest aka Leseløve...

For en gammel Sony-kar var brukergrensesnittet helt nytt, og jeg klarte ikke uten videre å få bilde på HDMI-tilkoblet prosjektor fra kilde som leverer på kompositt. Det blir dagens utfordring.

En svær brukermanual, by the way, men regner med at jeg blir raskere ferdig med den, enn med Roy Jacobsens Seierherrene, som jeg måtte starte på tre ganger, og som jeg fortsatt ikke har fullført..:shock:

Alt i alt er jeg SÅ langt veeeldig fornøyd med babyen. Ikke minst pga utseendet. Jeg er ikke i tvil om at denne leverer varene, etter å ha lest alt jeg har kommet over av den. At jeg i tillegg fikk den til en mystisk, hyggelig godpris, er selvsagt med på å trekke konklusjonen i enda mer positiv retning!

...starter jakten på en 1080p-prosjektor... som fortsatt synes litt for dyre for min lommebok...ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Du kan jo alltids skru opp bass på +5 da. Jeg har ikke problemene du beskriver, men ut av mine høytalere venter jeg ikke dypbass på Pure Direct. På alt annet har jeg sub så da er det ihvertfall ikke noe problem.
    jeg har forsøkt det, i tillegg til at jeg har boostet volumet i de lavere frekvenser på equalizeren. jeg får ikke denne receiveren til å spille skikkelig som preamp på rf83. det var mer fylde og kontroll i bassen i den gamle 2805. jeg skal spille vanvittig høyt for å få noe særlig effekt av bassen, såpass høyt at det gjør vondt i øra.

en ting yamahaen er god på da er mellomtone og diskant, men det kan bli for mye på klipschene så jeg må tone den ned litt, men da blir lyden mer innesluttet.

jeg skal gjøre litt AB mot denon ikveld så får jeg se. mulig jeg går over til denon 3808, men vi får se.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Pakka opp min sorte RX-V1800 i går kveld. Et førsteinntrykk:

Lekkert utseende. Less is more! Orange lys i display er bare griselekkert mot sort kabinett.

Receiveren oppleves solid med sine voksne kilo, og den ser også ut som en eneste stor muskel. Ved første øyekast så den langt større ut enn min gamle Sony, men ved kontrollmåling var det kun dybden som var større. Nesten et optisk bedrag.

Høyttaler-tilkoblingene sitter litt for tett. Ble litt kjilter og lommelykt og styr før jeg ble fornøyd. Den medfølgende strammeren er gull verdt. (ok, ikke gull da, men kjekk iallefall)

Fjernkontrollen er det skrevet mye om. Ved første øyekast er det ikke den styggeste jeg har sett, det verste med den er at den vel er mangelfull på lys (?) og at den har et litt gammeldags display, av typen lettlest aka Leseløve...

For en gammel Sony-kar var brukergrensesnittet helt nytt, og jeg klarte ikke uten videre å få bilde på HDMI-tilkoblet prosjektor fra kilde som leverer på kompositt. Det blir dagens utfordring.

En svær brukermanual, by the way, men regner med at jeg blir raskere ferdig med den, enn med Roy Jacobsens Seierherrene, som jeg måtte starte på tre ganger, og som jeg fortsatt ikke har fullført..:shock:

Alt i alt er jeg SÅ langt veeeldig fornøyd med babyen. Ikke minst pga utseendet. Jeg er ikke i tvil om at denne leverer varene, etter å ha lest alt jeg har kommet over av den. At jeg i tillegg fikk den til en mystisk, hyggelig godpris, er selvsagt med på å trekke konklusjonen i enda mer positiv retning!

...starter jakten på en 1080p-prosjektor... som fortsatt synes litt for dyre for min lommebok...ops:

"Høyttaler-tilkoblingene sitter litt for tett. Ble litt kjilter og lommelykt og styr før jeg ble fornøyd. Den medfølgende strammeren er gull verdt. (ok, ikke gull da, men kjekk iallefall)"

Kjenner meg igjen der ja he he

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler jeg inn et delefilter på yamahaen? Er det dyrt med delefilter?
    Ganske så ny på dette....som dere sikkert ser på spørsmålene mine...

Hva er hovedforskjellen på bi-amp og brokobling? Hva gir best effekt i filmtitting(da jeg ikke bruker å lytte til så mye musikk)?
    Poenget med delefilter i denne sammenhengen ville være å ha det i en pre-amp slik at man slipper å forsterke opp signaler som ikke elementet greier å gjengi. Det ville (såvidt jeg vet) gi bedre utnyttelse av forsterkeren som dermed kan konsentrere seg om det området. Dette gjøres i dag på sub (man setter en delefrekvens - så sendes dypbassen til sub og resten til høytalerene) - i og for seg er jo egentlig dette biamp'ing faktisk. Det hjelper med andre ord ikke å kjøpe et løst delefilter om man ikke har noen ekstra effektforsterkere man kan bruke

For film ville jeg ikke brukt bi-amp'en. Tror ikke noe på at det gjør store forskjellen - heller det motsatte siden den må forsterke opp frontene to ganger. At surround ev. blir dårligere kan jeg imidlertid ikke bevise så det er litt synsing - men det krever endel å holde 7 kanaler med kraft på dynamikken i mange filmer i dag. Jeg holder på at med surround så er lyden veldig bra selv uten effektforsterker. Det har i hovedsak vært stereo som jeg har hatt mest problemer med.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av 3800 i siste Hjemmekino bladet :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Forhåpentligvis riktige kabler på vei
    HÆLV... komplett anbefalte feil kabel :-(

Må vel returneres :-/

Eller er det noen HUN --> HUN på markedet ????

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÆLV... komplett anbefalte feil kabel :-(

Må vel returneres :-/

Eller er det noen HUN --> HUN på markedet ????

Kalles nullmodemkabel:
    Clas Ohlson - Modem- og skriverkabler Datakabler Kabler Kabler og kontakter El og elektronikk

Merk at denne må moddes lett for å fungere (ref en av mine poster litt lengre opp)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Kalles nullmodemkabel:
    Clas Ohlson - Modem- og skriverkabler Datakabler Kabler Kabler og kontakter El og elektronikk

Merk at denne må moddes lett for å fungere (ref en av mine poster litt lengre opp)
    Er det skru eller må kontaktene loddes ???

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av 3800 i siste Hjemmekino bladet :-)

Er dette bladet kommet ut, hvis ikke når kommer det?

Takk på forhånd

Side 21 av 68 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •