Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 68 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tja

Blir nok til det, men kommer nok litt an på hvilken løsning det blir med subben også. Deler jeg av fronten til en sub så bør de ikke lenger være vanskelig å drive. Det er i dypbassen de krever mye krefter og stabil strømforsyning

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle bør prøve å sette alle høyttalerene til "small" på film selv om de er store.
    Dette gir ofte best lyd.

Begynn med å dele på 80 og prøv også ved 60.

Har gjort dette i mange oppsett og det har alltid gitt best lyd på film.
    Det er ikke uten grunn at dette blir gjort på selv de aller største THX riggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare at

mine vegghøyttalere fra Focal 700v bak og 800v på siden helst ikke bor deles noe særlig under 100hz, men i teorien bør de jo klare 80/60 hz, men hadde nok vært best med en idividuell deling på front oppsettet og bakhøyttalerne. Skal teste enn Denon 3808 ved en senere anledning i duell mot Yamaha. Uten sub er det jo definitivt Yamaha som vinner, men har ikke testet Denon med subber. Så kanskje det blit et bytte. Vi får se. Mere testing over noen uker først

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen som kan bekrefte om det er mulig å benytte bananplugger i høyttaler utgangene på RX-V3800, venter stor pakke om noen dager...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått min RX-V3800 i hus så jeg tok en liten kikk på dette nå. JA, du kan bruke bananplugger! Det sitter dog en plastplugg i hullet som du må ta ut først. Denne vippet jeg enkelt med et lite skrujern, men du kan sikkert bruke annet egnet verktøy også. Pluggen sitter ikke spesielt fast.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

gjort det samme med min bare og vippe ut. men lurer på hvordan dere har kobla 3800. hvordan skal jeg koble hd kabele. har dvd ,tv og en pj som alle er hd. og hvordan blir det når riks tv kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-V3800 Førsteinntrykk

Da har jeg hatt min nye reciever i 3 dager.

Recieveren kommer greit innpakket i eske med tykk plastvrapping rundt. Når ikke opp til min forrige forsterker (ECI3), med doble esker, men helt greit. Ved utpakking er det vekta man legger merke til, og forsterkeren har et lekkert utseende som overgikk mine høye forventninger. Alle som har beundret vidunderet har utrykt at den er lekker.

Ved tilkobling ble jeg litt skuffet over høyttalerterminalene. Benytter avisolerte 4MM2 kabler, og de er ganske tråe å få på plass. De kunne med fordel omprioritert plassen noe slik at det ble litt mer luft mellom terminalene. Den medfølgende kabelstrammeren er genial. Jeg stusset litt over mangelen på forgylte plugger på tilkoblingssiden. Ut over dette er det veldig enkelt å koble til, med få mulige feilskjær.

Etter oppkobling av 5 stk Infinity Cascade og 2 XTZ subber, kjørte jeg Yapo og rullet film. Yapo delte høyttalerne på 80HZ, som jeg tror er noe lavt. Jeg overstyrte denne til 110HZ, men har ellers kun støttet meg på den innebygde elektronikken. Det lød overraskende bra rett ut av boksen, og dersom jeg har ytterligere potensiale ved mer tveaking er dette en vinner i min stue.

Jeg har ikke sett noe til problemene andre har rapportert knyttet til bildekvalitet og PS3. HDMI rett igjennom er helt som direktekoblet PS3-TV.

Jeg har prøvd å hente nettverk fra SB3 inn til RX-v3800, men dette fungerer ikke. Jeg har aldri hatt problemer med SB3 som netverks akksesspunkt tidligere, men den vil bare ikke med recieveren. Jeg fant frem en switch, og da smalt recieveren opp med link med en gang. Jeg har desverre bare mulighet til trådløst nettverk, så jeg har bestilt ett ordinært trådløst akksesspunkt, og håper det bøter på problemet.

Fjernkontrollen står overhodet ikke i stil med produktet forøvrig. Den ser ut som om den er dradd ut av stjerten på en eller annen (som en designerkollega pleier å si om andres design). Den er grei i bruk, men jeg synes man kan forvente mer av en relativt høyklasse reciever.

Recieveren har en uendelighet av mulige innstillinger og programmer, og det kommer til å ta litt tid å komme under huden på mulighetene. Generelt er førsteinntrykket veldig bra, og det virker som et komplett og godt komponert produkt. Jeg har bare fått sett to BR filmer foreløpig (Letters from Iwo Jima og Istid 2), men det lover veldig bra. Jeg har ikke testet SACD eller CD enda (spillern er på utlån), men med SB3 som stereokilde lyder det akseptabelt. Det er ikke som ECI3 med gulvstående, men jeg har tro på at tveaking kan løfte meg noe nærmere nirvana. Stax blir nok fremdeles førstevalget ved musikklytting for musikkens del.

Positive overraskelser:
    • Konfigurerbar parametrisk EQ per kanal (enda ikke testet utover YAPO)
    • Lydkvalitet uten for mye jobb (alle høyttalere er nye og uinnspilte)
    • Enkelhet i oppkobling
    • Mulighetene som hjerne i kinoen

Negative overraskelser:
    • Høyttalerterminalene
    • Følsom nettverksinngang
    • Ingen oppskalering av HDMI inn (det viste jeg før kjøp, men er et så klart klart minus at det må nevnes)
    • Ikke brokoblingsmulighet (mulig jeg var litt naiv der)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V1800 har jo HDMI 1.3 og støtte for auto lipsync. Holder det med at HD-DVD spilleren også har dette for at det skal fungere ? Eller må tv'n også støtte 1.3 ?

Hvordan er YAPO iforhold til de beste systemene til Pioneer og Denon ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Mitt inntrykk er at Yapo henger litt etter der. Jeg kan personlig bare sammenligne med Denons, og den benytter vesentlig lengre tid på å finne alle parametrene - noe som kan tyde på litt mer omfattende system. I siste Hjemmekino (Testen av LX70) får Pioneer veldig mye skryt for sit MACC system, og fasekorreksjoner er noe Yapo ikke har.

Nå har jeg ingen erfaring fra direkte sammenlikning i ett og samme rom, så ta det med en klype salt.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    V1800 har jo HDMI 1.3 og støtte for auto lipsync. Holder det med at HD-DVD spilleren også har dette for at det skal fungere ? Eller må tv'n også støtte 1.3 ?

Uten og være for påståelig ,mener jeg at hele signalveien må ha 1,3, dvs Tv også!

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye RXV3800 levert på kontoret i dag.
    Siden dette er en nettverks klar receiver, så hadde det vært gøy å fått tak " receiver manager " software, slikt som har vært tilgjengelig på tidligere RXV modeller.

Er det noen som har link til slik software?
    Jeg har funnet til RXV2600, RXV1700 og RXV2700, men ikke til 3800 ( enda )

Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nutts

Hei

Har du linkene?

Thx

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nutts
    Fikk min nye RXV3800 levert på kontoret i dag.
    Siden dette er en nettverks klar receiver, så hadde det vært gøy å fått tak " receiver manager " software, slikt som har vært tilgjengelig på tidligere RXV modeller.

Noen som vet?
    Her har du den.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Starman !!

OxO: Linkene ligger i RXV1700\RXV2700 tråden. Der postet jeg også for lenge siden en link til RXV2600 software.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Her har du den.
    ettersom du har til rxv1700, er det noe tilsvarende til rxv1800?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler setup

Lurer på noe når det gjelder høyttaler oppsett på RX-V3800. Settes høyttalerene automatisk til small/large under kalibrering eller gjør en det først selv manuelt.

Er ellers litt spent på hvordan det blir å gå fra den "gamle" Yamaha A2 til RX-V3800.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    ettersom du har til rxv1700, er det noe tilsvarende til rxv1800?
    Nå har jeg vel ikke sagt at jeg har noe til RX-V1700, det var til RX-V3800.

Ellers så vil jeg jo tro at finnes noe til RX-V1800 også, uten at jeg kan bekrefte det nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Nå har jeg vel ikke sagt at jeg har noe til RX-V1700, det var til RX-V3800.

Ellers så vil jeg jo tro at finnes noe til RX-V1800 også, uten at jeg kan bekrefte det nå.
    My bad. Svarte på feil innlegg i farta. Skulle jo svart på Nutts sitt innlegg....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yahaman
    Lurer på noe når det gjelder høyttaler oppsett på RX-V3800. Settes høyttalerene automatisk til small/large under kalibrering eller gjør en det først selv manuelt.

Er ellers litt spent på hvordan det blir å gå fra den "gamle" Yamaha A2 til RX-V3800.

Høyttalerene settes automatisk til small/large når du kjører automatisk oppsett. Men du kan også gjøre det manuelt før eller etterpå hvis du skulle ønske det. Du kan vel egentlig forandre det meste manuelt før/etterpå tror jeg.

Når det er sagt så kjørte jeg auto oppsett (YAPO) 3 ganger og fikk faktisk litt forskjellige resultater hver gang. Første gang så fikk jeg beskjed om at 4 av fem høyttalere var "out of fase". Jeg var jo egentlig sikker på at alle koblinger var gjort riktig, men det fikk meg til å ta en dobbelsjekk. Alt var riktikg koblet så da kjørte jeg aut oppsett på nytt og fikk "out of fase" på en høyttaler. Kjørte så auto oppsett en tredje gang og fikk beskjed om at alt var i orden. Alle høytalerne ble satt til "large" hos meg. Synes foreløpig (etter noen timers lytting) at det høres greit ut, men det er jo så mange nye innstilinger jeg må bli bedre kjent med så jeg har ikke kommet til en endelig konklusjon ennå.

Jeg gikk selv fra en Yamaha DSP-A1 til RX-V3800 og synes kanskje 3800 mangler litt av den gode "varmen" i lyden som A1 klarte å formidle. Er også litt usikker på om 3800 har like god kontroll som A1 hadde på fronthøyttalerene mine (Infinity Kappa 600)..hmm. :-? Jeg hadde jo håpet å unngå separat effektforsterker, men det er jo iallefall en mulighet hvis det blir nødvendig på frontene.

En annen ting jeg savner er muligheten til å enkelt se hva volumet står innstillt på med 3800. Jeg skulle også ønske at det var mulig å slå av lyset i displayet når man ser på film. Når jeg velger "pure direct" så slås faktisk lyset av i displayet og det kommer bare på, for en kort stund, hver gang man bruker fjernkontrollen. Jeg skulle ønske at det kunne fungere slik ved filmtitting også, det hadde vært perfekt.

Alt i alt så er jeg egentlig godt fornøyd med min RX-V3800 så langt, selv om det ikke ser slik ut..
    Jeg har ikke fått prøvd ut nettverksmulighetene ennå.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene...

Sjekket hvordan det lå an med leveringen av 3800'en i dag. Ser ut til at det tar litt tid.. Ikke så farlig når man venter på noe godt...:-D

Side 19 av 68 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •