Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 68 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1347
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om man setter frontene til small og deler på 80Hz. Vil de likevel spille fullrange i pure direct uten sub, eller vil de da rulle av på 80?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Noen som vet om RX-V1800 setter individuell delefrekvens pr høyttaler?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall er dette noe helt nytt fra Yamaha. 1700/2700 kan ikke det.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Slik som jeg har forstått det så overfører ikke PS3 HD lyd via bitstream (ennå). Dette vil sikkert bli tilgjengelig ved en framtidig (neste?) oppdatering av PS3 firmware. Så fram til det skjer så vil PCM være beste valg for deg.
    Får ikke støtte for mulitkanal PCM eller ukomprimert PCM som det heter på min 3800.

Hvordan løser jeg det ??????

Kommer inn lyd via PCM men det blir jo bare DTS neo / Pro logic ut av det. :-(

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Får ikke støtte for mulitkanal PCM eller ukomprimert PCM som det heter på min 3800.

Hvordan løser jeg det ??????

Kommer inn lyd via PCM men det blir jo bare DTS neo / Pro logic ut av det. :-(
    Sjekk at kilde ikke sender Bitstreem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sjekk at kilde ikke sender Bitstreem
    Har prøvd...

Hva skal stå i display på 3800 når det er pcm fra blu ray ?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd...

Testet med min 1800 på en toshiba hd dvdspiller. Fikk bare opp pcm. Leste et sted at ikke alle spillere har støtte for å sende ut i annet format. Finner ikke den linken akkurat nå dessverre.

Forsterkeren skal mao vise i displayet hva den får av signal så lenge spilleren kan sende i ulike formater

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd...

Det står pcm + noe til som jeg ikke husker, virker hos meg så her har du sikkert innstillings/bruker problem, dumt spørsmål men du kjører lyd via HDMI???

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står MPCM i displayet i tillegg til at alle høyttalerene/kanalene vises i til høyre i displayet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Om man setter frontene til small og deler på 80Hz. Vil de likevel spille fullrange i pure direct uten sub, eller vil de da rulle av på 80?
    Fikk nettopp svar på dette fra Lsound og legger det ut her om noen andre skulle fundere på det samme.

Hei,

Det stemmer. Så fort du kjører PURE Direct så forbikopler du alt av digitale korrigeringer og bass management. Suben vil da koples ut og den spiller som LARGE på frontene.

Mvh
    Jan

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer 1800 i ren stereo, ev om noen har koblet på effekttrinn.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt leting fant jeg feilen i ps3. Div PCM codeks ble ikke lagret.
    Nå fuknker PCM :-)

Til og med fått liv i lyden fra nye pcn min via HDMI :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Såduk fikk 5.1 PCM signal eller 7.1 er det det du sier. Jeg har også PS3 og Yamaha 1800 og testet det igår, men det kom opp som 2 kanals PCM eller hva det nå heter. Mulig å få dette i multikanal før det blir åpnet for bitstream eller må man holde seg til 2 kanaler og velge en eller annen form for prologic eller lignende oppå dette igjen ?

En annen liten skuffese er det med bassmanagement. At man ikke kan sette individuelle overganger fra subben til de ulike høyttaleren. Jeg har store høyttalere i front B&W 683 og dobble subber og skulle likt og delt disse litt lavt til subbene, men dette går jo ikke når jeg har små vegghøyttalere bak. Disse kan ikke deles lavere enn 80 Hz. Så da blir det deling av alt ved 80 hz til sub eller fronsystemet som large og kun bakhøyttalere som small. Litt usikker på det å spille med bass fra både frontene og subbene samtidig da jeg har 2 subber og alt står rett ved siden av hverandre, men får teste dette og se hva som låter best.

Hvilke receivere har mulighet for å dele høyttalerne individuelt når de er satt som small forresten ? En liten svakhet ved Yamaha dette merker jeg.

Og PCM fra PS3 tar jeg gjerne imot tips om. Hvordan bør dette best løses og hvordan løser man det ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hvordan fungerer 1800 i ren stereo, ev om noen har koblet på effekttrinn.
    Jeg har testet min 1800 med og uten effekttrinn på RF83. Denne receiveren er ikke veldig kraftig, så effekttrinnet er å foretrekke på en såpass stor høyttaler. Når det gjelder kvalitet på preampen i stereo er jeg imponert over hvor gode de har blitt. Ikke helt på nivå med min tidligere Arcam AVP700, men heller ikke langt unna. Ved seriøs hifi vil nok en 2-kanals pre med HT-inngang være å foretrekke, men i kinoen min ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet enn Yamaha
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Såduk fikk 5.1 PCM signal eller 7.1 er det det du sier. Jeg har også PS3 og Yamaha 1800 og testet det igår, men det kom opp som 2 kanals PCM eller hva det nå heter. Mulig å få dette i multikanal før det blir åpnet for bitstream eller må man holde seg til 2 kanaler og velge en eller annen form for prologic eller lignende oppå dette igjen ?

En annen liten skuffese er det med bassmanagement. At man ikke kan sette individuelle overganger fra subben til de ulike høyttaleren. Jeg har store høyttalere i front B&W 683 og dobble subber og skulle likt og delt disse litt lavt til subbene, men dette går jo ikke når jeg har små vegghøyttalere bak. Disse kan ikke deles lavere enn 80 Hz. Så da blir det deling av alt ved 80 hz til sub eller fronsystemet som large og kun bakhøyttalere som small. Litt usikker på det å spille med bass fra både frontene og subbene samtidig da jeg har 2 subber og alt står rett ved siden av hverandre, men får teste dette og se hva som låter best.

Hvilke receivere har mulighet for å dele høyttalerne individuelt når de er satt som small forresten ? En liten svakhet ved Yamaha dette merker jeg.

Og PCM fra PS3 tar jeg gjerne imot tips om. Hvordan bør dette best løses og hvordan løser man det ?

[QUOTE=Sound_sound]Såduk fikk 5.1 PCM signal eller 7.1 er det det du sier. Jeg har også PS3 og Yamaha 1800 og testet det igår, men det kom opp som 2 kanals PCM eller hva det nå heter. Mulig å få dette i multikanal før det blir åpnet for bitstream eller må man holde seg til 2 kanaler og velge en eller annen form for prologic eller lignende oppå dette igjen ?

Ja, etter oppgraderingen så kommer det opp flere støttede formater.
    Så disse må du merke av og lagre... jeg merket av, men de ble ikke lagret. Så derfor ble det ikke PCM.

Det eneste du kan gjøre er og la Front og center stå i Large og surr blir da kuttet der du lar suben begynne og massere fra.
    Jeg tyner da surr ned til 60 hz og front center i Large. Center kan du også sette til Smal og la den bli kuttet på samme sted som surr ved subens frekvens.
    Skal kalibrere på nytt snart (rydder romet for unødvendig rot, og venter på en ny HDMI fra Arendal)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok ja. Så dette har noe med min PS3 å gjøre. Jeg har absolutt siste versjon 1.93 eller hva den heter, men har ikke lagt merke til noe her. Ikke fått tid ikveld så da får jeg titte litt på det imorgen. Dumt det med Sub frekvensene man ikke kan justerer individuelt da. Det er vel noe de fleste andre fikser tror jeg. Denon osv, men men.

Bruker du sub og blir det ikke problemer med sub + fronter i large. Har også merket at en del høyttalere låter bedre når de slipper å spille bassen. Mine 683 ble litt mere klare i lyden med å dele til subbene, men får teste det ut senere

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at bla. Harman Kardon 7300 har en funksjon de kaller Triple Crossover. Med denne kan man sette induviduelle frekvenser for front, center, surround

Home Theater & Sound Equipment Review -- Harman Kardon AVR 7300 Audio/Video Receiver (5/2005)
    The AVR 7300 has what HK calls a Triple Crossover, a rare feature that I think all receivers and processors should have. With it, you can set the crossover frequency independently for each of three speaker sets: the center-channel, the front left and right speakers, and the surrounds. This level of adjustment will be an asset with 99% of the home-theater speaker systems out there, in which each speaker set has different bass requirements. With the Triple Crossover, bass management and, ultimately, sound quality can be optimized. The crossover frequencies selectable are 40Hz, 60Hz, 80Hz, 100Hz, 120Hz, and 200Hz. The settings can be applied to all inputs, or each input can have its own settings. Another useful feature is EZSet, which allows users to automatically calibrate speaker levels in their systems via a sound-pressure-level (SPL) meter built into the AVR 7300’s remote control.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tidligere Denon 2807 hadde denne muligheten. Regner med at de nyere også har det. Jeg er enig i at dette er noe Yamaha også burde vurdere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harman

Ja har stor sans for Harman Kardon. Synd at de konsekvent henger så langt etter sine konkurrenter hva gjelder teknologi. De kommer jo til å komme med de nye HD formatene om 1 år eller 2. Pleier å være slik. HDMI kom de jo med lenge etter alle andre, men ellers synes jeg de låter veldig bra/kult/gøy og kommer HD lyd og bra bildebehandling på plass også blir jeg nok en Harman tilhenger igjen.

Denon har jo altid vært de beste og første til å inkludere det meste føler jeg, men er ikke veldig imponert og bassen til Denon. Er jo avhengig av subber, men nå har jeg jo 2 av de. Så får se om jeg tester en 3808 opp mot min Yamaha 1800 hvis jeg får muligheten. Det blir nok å legge til en effektforsterker til frontene uansett og da duger nok både Denon og Yamaha som preamp.

Tjo hei!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok ja. Så dette har noe med min PS3 å gjøre. Jeg har absolutt siste versjon 1.93 eller hva den heter, men har ikke lagt merke til noe her. Ikke fått tid ikveld så da får jeg titte litt på det imorgen. Dumt det med Sub frekvensene man ikke kan justerer individuelt da. Det er vel noe de fleste andre fikser tror jeg. Denon osv, men men.

Bruker du sub og blir det ikke problemer med sub + fronter i large. Har også merket at en del høyttalere låter bedre når de slipper å spille bassen. Mine 683 ble litt mere klare i lyden med å dele til subbene, men får teste det ut senere

Du må inn på audio setup for HDMI, der er det du må merke av hva du vil bruke av formater. Jeg har markert alt.

Romet kinoen står på for tiden er såpass lite at jeg ikke trenger og presse HT noe. Klipsch RF-62 og RC-62 har ikke noe problem med og stå i Large stilling. Knapt bevegelse i elementene ved 100db :-)
    Er under testing.... suben har ikke en akkurat flat frekvenskurve hos med så noen kompromis må gjøres for at ting skal bli sånn tålig bra i bassen.
    Fra ca 45hz og nedover trengs det ikke justering på suben. Men det er en stygg dipp mellom 50 - 75 hz.
    Men merker at ved og justere avstanden i 3800 på suben blir den kurven rettere. Så X-over på 80hz skal prøves neste gang jeg tuner hele oppsettet.

B&W er ikke akkurat de letteste HT og drive for en forsterker... så jeg regner med du har effektforsterker til de...

Side 18 av 68 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •