Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 68 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1347
    Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På satelittradio(XM) kan du velge hva slags musikk du vil høre på,70 tall,80,90,top list, country,jazz osv.osv. + stabil og god lydkvalitet.

Derfor lurte jeg på om det var på noen av de som har kjøpt 1800/3800?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    På satelittradio(XM) kan du velge hva slags musikk du vil høre på,70 tall,80,90,top list, country,jazz osv.osv. + stabil og god lydkvalitet.

Derfor lurte jeg på om det var på noen av de som har kjøpt 1800/3800?
    Du må nok kjøpe den i USA for å få det.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den Flintstone!
    Jeg er ikke en satelittmann,så jeg måtte bare spørre!
    Er du fornøyd med din 1800.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Er du fornøyd med din 1800.
    Egentlig blir jeg mer og mer fornøyd hver dag. Var veldig skuffet over utseendet når jeg fikk den - og lyden hadde jeg ikke store forhåpninger til (byttet ut en H/K AVR 7000 som jeg var veldig fornøyd med) - men det viser seg at dette er en formidabel forsterker.

Det som virkelig har gjort dette til et godt kjøp for meg tror jeg må være autokalibreringen siden jeg har en haug med forskjellige høytalere og ikke akkurat optimal plassering av dem.

THX traileren som jeg bruker som min egen kjappe referanse for bra lydbilde (denne er mye mer avslørende enn mange tror!) låter faktisk veldig bra. Etter sikkert 100 filmer i Nova1 vet jeg hvordan denne skal låte og i mine stuer gjennom tidene har den aldri vært så balansert.

Må også innrømme at jeg liker 7ch Music Enhancer veldig godt for stereo-materiale (f.eks. musikk DVD'er med konsertopptak). Faktisk noen DVDer hvor dette høres bedre ut med 2ch PCM tracket enn det mixede 5.1 AC3 lydsporet... Pure Direct er på den andre siden veldig bra til kritisk lytting.

Gleder meg nå til å få testet bi-amp'ing på denne... Må bare lage meg noen nye kabler...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ingen referanse på HD lyden som kommer fra PS3.

Står bare PCM er lyd i alle kanaler men er ikke sikker på hva som kommer ut av 3800.
    Vanlig DTS og D.D funkjer flott :-)

Etter og ha trykket litt og fått til og justere eq.

Trenger en gjøre dette en gang bare ?

Eller må jeg justere for alle innkomende lyd signaker ? PS3 - DVD - Tuner/dvd/hhd opptaler. ???

Så ingen tekst om dette i bibelen.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Får ingen referanse på HD lyden som kommer fra PS3.

Står bare PCM er lyd i alle kanaler men er ikke sikker på hva som kommer ut av 3800.
    Slik som jeg har forstått det så overfører ikke PS3 HD lyd via bitstream (ennå). Dette vil sikkert bli tilgjengelig ved en framtidig (neste?) oppdatering av PS3 firmware. Så fram til det skjer så vil PCM være beste valg for deg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsBarstad
    Testet å plugge min PS3 rett i 40M87 kontra gjennom 1800, så ingen forskjell i sortnivået. Tittet på åpningssekvensen i Black Hawk Down. Sort så ut som sort, og hvitt så ut som hvitt.

Lars
    Ditto, det lille jeg har testet i alle fall (fikk 1800 i hus for et par timer siden). Om det ikke er bilde i det hele ut på HDMI, så sender den default et grått bilde, men det går an å slå av. Da er det sort.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min 1800 i hus , ferdig kalibrert og biampet. Må si dette er en betydelig oppgradering i forhold til RXV 750:-D Skal se på 300 etterpå på pj så får jeg et inntrykk av videobehandlingen
    gubben

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Slik som jeg har forstått det så overfører ikke PS3 HD lyd via bitstream (ennå). Dette vil sikkert bli tilgjengelig ved en framtidig (neste?) oppdatering av PS3 firmware. Så fram til det skjer så vil PCM være beste valg for deg.
    Via PCM sier 3800 at det er 2 kanaler. Og modus blir satt til Pro logic.
    Har kun oppgradert ps3 1 gang ca nesten 14 dager siden.
    PS3 sier den skal støtte 5.1 pcm i følge oppgraderingen som er gjort.

Så nettop Pirates of the caribbean black pearl.
    Jo dæven skal si det ble lyd ja :-) Endte opp med D.D EX 640 bps.
    Med DSP på ble det riktig bra trykk :-)
    Kjører X-over på 60hz.

Skal sjekke frekvensresponsen i suben i morgen med min SMS-1 :-)
    EQ i 3800 sjekker bare ned til 32hz.
    Inget problem og få en flat kurve med YAPO EQ :-)

Lese bibelen og prøve og få radioen til og funke i kveld.

Morsomt med nye lekesaker :-)

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Ditto, det lille jeg har testet i alle fall (fikk 1800 i hus for et par timer siden). Om det ikke er bilde i det hele ut på HDMI, så sender den default et grått bilde, men det går an å slå av. Da er det sort.
    Punktum. Har testet MYE de siste dagene. Sort FORBLIR sort, noe jeg forventer ettersom det er digitalt. Dessuten, dersom mot formodning det IKKE skulle være passthrough på hdmi, ville det nok ha blitt ramaskrik i pressen.
    Jeg ser ikke for meg at dårlige kabler kan føre til bit/pakketap i overføringen fører til dårligere farger. Det er ikke slik digital transport fungerer. Enten får man bilde eller ikke.
    Men... Herr soundsound vet sikkert bedre enn oss alle, samt bedre enn den "konspirerte" pressen. Vi er jo tross alt en blind gjeng.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Da var min 1800 i hus , ferdig kalibrert og biampet. Må si dette er en betydelig oppgradering i forhold til RXV 750:-D Skal se på 300 etterpå på pj så får jeg et inntrykk av videobehandlingen
    gubben
    Gratulerer med ny amp!

Du er so far den eneste jeg har hørt om som har bi-amp'et... Selvsagt siden du gjorde dette fra første stund så kan du ikke fortelle meg så mye om endring - men vet du om dette blir "ekte" biamp hvor riktige frekvenser sendes til riktig del av høytaleren? Mulig dette er et litt dumt spørsmål

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven-o
    Dessuten, dersom mot formodning det IKKE skulle være passthrough på hdmi, ville det nok ha blitt ramaskrik i pressen.
    Det er faktisk sånn at haugevis av folk på avsforum syter over at ikke OSD funker når man ser på HDMI kilder (= endre på signalet for å legge på tåpelig tekst om volum)...! Til den grad at jeg ikke gadd å lese trådene der om 1800 lenger - det var så mange argumenter og ting som ikke hadde noe med hverken kvalitet på lyd eller bilde på forsterkeren (den og den kabelboksen som ikke funker med hdmi switching etc... )

Jeg på min side synes nemlig det er SUPERT at minst mulig av forsterkeren får lov til å mekke med signalene når jeg ser HD. Tror i all hovedsak at alle HDMI signaler går rimelig direkte igjennom forsterkeren og at bare lyden blir plukket opp - noe annet ville være unødvendig siden den ikke scaler HDMI (noe jeg personlig uansett ikke har så mye bruk for selv om det kunne vært nyttig innimellom). Med denne argumentasjonen virker det derfor utrolig rart at den skulle påvirke akkurat sortnivå - og jeg har heller ikke greid å fremprovosere dette på noe vis enda.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var blodbadet ferdig , fikk selvfølgelig ikke testet videodelen da den går på DVI-HDMI:???: . Lyden derimot er helt rå . Nei jeg har ikke testet uten biamp,da
    jeg kun kjører 5-1 (synd å la effekten stå ubrukt)
    gubben

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet å bruke bildeprosessor delen sammen hd dekoderen fra CD? Jeg fikk min 1800 i dag Kjøpte denne hovedsaklig pga jeg fikk en veldig veldig god pris samt at jeg ville teste bildeprosessoren med cd.

Har skjønt det dithen at man må koble analogt for å få skalering?

Testet med komponent inn og hdmi ut og bildet ble dårligere enn ren hdmi fra tuner til tv.

Noen andre erfaringer?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med og få sikkelig signal på radion "analog".
    Så langt bare kanal 24 som er helt bra.

Har den gamle antene kabelen som jeg brukte på haman/kardon reciveren og den henger på samme plass.
    Får ikke signal på P4, Voice, adressa. Har P3 men det er ikke helt bra.

Har ikke lest radio delen i bibelen sikkelig enda, men er motageren på analog delen av radioen litt svak ???

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Du må inn i menyen og aktivere oppskaleringen til ønsket oppløsning samt sette videokonvertering "ON" Kjører selv både analogt og HDMI til tv mest for å se etter forskjeller på an. og dig overføring , har ikke sett noe forskjell endaops:
    må nok lese mer i instr.boka får kun 576P via komponent ut kjører 720P via HDMI
    gubben

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt du sier. Problemet er med denne tuneren at den endre ikke bilde automatisk mellom 4/3 og 16/9. Må gjøre dette manuelt for hver gang.

Hadde håpet at ved skalering av bildet så ville dette bli unødvendig, men det ser da altså ikke slik ut.

Tester nå hdmi inn og ut. Skalering skal ikke funke nå har jeg skjønt? Kan aktivere dette i menyen da....

Vil bildebehandlingen fungere med hdmi inn eller er det bare passthrough?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og VIPS så var en RX-V1800 bestilt. Til en pris jeg ikke tør si høyt en gang

...nå starter siklinga på ny prosjektor... Min W100 henger vel ikke lenger med, med Yamahas fersking i rommet....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt tv titting på PJ nå, har bare viasat så hadde ikke ventet for mye
    "gull av gråstein" . Bildene var faktisk veldig bra (720p til pana 900) NRK 1 og 2
    var best . Panasonicen er jo litt dus i bildet uansett ops:
    Så vi får lese og prøve mer i morgen
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt min 1800 en ukes tid og jeg er meget fornøyd med den. Sort er sort via HDMI fra en PS3.
    Mitt eneste problem med den så langt er at den ser ut til å konvertere signalet jeg kjører fra min HTPC.
    Denne er satt til å kjøre 1360x768, slik at jeg får 1:1 pixel mapping, det som da skjer er at 1800'n gjør dette om til et 720p signal.
    Dette er ikke optimalt. Kjører derfor min HTPC direkte inn på TV og kjører optisk inn til 1800 for lyden. Dette fungerer perfekt.

- Veggy

Side 16 av 68 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •