Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 68 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1347
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det de sier her er at når du kjører signalet gjennom receiveren, så endrer den parametrene for brightness og contrast, og at skjermen må kallibreres på nytt dersom du kjører signalet gjennom receiver. Har du gjort det, sound sound? Hvis ikke, og brightness står for høyt vil du jo få et grått bilde istedet for sort.

I så fall ikke, kan dette være en liten forklaring på fenomenet. Forøvrig helt unødvendig at det skal være slik, og jeg har heldigvis ikke dette problemet på min Sony STR-DA5200ES.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Sitter dere å ser på gråtoner alle sammen.
    Vel svartnivået på menyene mine på Dvico'en er ihvertfall HELT svarte. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd og blir nesten litt redd for å finne ut liknende ting som deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere ting fra Onkyo tråden

1.Jeg trodde også at 905'en ikke gjorde mer enn å endre sortnivå og hvitnivå. Dessverre er det ikke så enkelt. Alle sekundærfagene påvirkes, og kan ikke rettes opp igjen, såfremt ikke displayet har et fullverdig CMS (sjelden vare).

Det betyr at jeg ikke kan kople HDMI signalene gjennom 905'en dersom jeg ønsker å ha korrekt fargedekoding. Vel, noe måtte det jo være....

2.Løsningen med Onkyon virker å være:

Ved å sette OSD til "off", løste alt seg. Nå går signalet rett gjennom, slik det skal Hverken farger eller sort-/hvitnivå blir endret...

Da får'n bare leve uten on-screen volumkontroll, men det går nok greit.

I tillegg er det prat om RGB og komponent over HDMI og slike ting i den tråden ser jeg.

Any ideas ? men da av folk som har testet dette og ikke bare koblet ting opp og håper at de ser på noe som er bra

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    1.Jeg trodde også at 905'en ikke gjorde mer enn å endre sortnivå og hvitnivå. Dessverre er det ikke så enkelt. Alle sekundærfagene påvirkes, og kan ikke rettes opp igjen, såfremt ikke displayet har et fullverdig CMS (sjelden vare).

Det betyr at jeg ikke kan kople HDMI signalene gjennom 905'en dersom jeg ønsker å ha korrekt fargedekoding. Vel, noe måtte det jo være....

2.Løsningen med Onkyon virker å være:

Ved å sette OSD til "off", løste alt seg. Nå går signalet rett gjennom, slik det skal Hverken farger eller sort-/hvitnivå blir endret...

Da får'n bare leve uten on-screen volumkontroll, men det går nok greit.

I tillegg er det prat om RGB og komponent over HDMI og slike ting i den tråden ser jeg.

Any ideas ? men da av folk som har testet dette og ikke bare koblet ting opp og håper at de ser på noe som er bra
    Nå er jeg usikker her. Har du Onkyo eller Yamaha? I fall du har Onkyo, hvorfor diskuterer du dette i Yamahatråden? AK har såvidt jeg kjenner til kommet til denne konklusjonen i Onkyo-tråden.

Dersom du har Yamahaen, kjører du alle kildene dine gjennom receiver? Dersom du gjør det, har du forsøkt å kallibrere skjermen på nytt etter eksempelvis DVE for å sikre rett nivå på brightness og kontrast?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble også litt forvirret, onscreen menu får du ikke opp på 1800 ved HDMI kilder.(ikke på min 1800)

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror SS bare siterer onkyo tråden.
    Selv har jeg ikke merket noe ved min 1800, men har heller aldri prøvd å finne feil. Kan også nevnes at TVn min ikke er helt på topp når det gjelder sortnivå sånn generelt.
    Skal teste i kveld, og se om jeg ser noen forskjell. Om jeg gjør det, så lukter det nok retur. Kjipt å oppgradere TV om to år for så å oppdage at forsterkeren begrenser TVens sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg sitterer selvsagt bare Onkyo tråden. Men det kommer frem samme fenomen der at sort nivå og hvit nivå bli endret. Hvis dere har dette problemet og ikke ser det. Er det på tide å bytte ut sort/hvit tv'n i steden for å satse på Blueray/HD-DVD den saken er sikker.

En med Pioneer 508 eller en Samsung M8 eller de nye 3000 seriene til Sony vil fort kunne teste ut dette fenomenet.

Dirkete i tv'n med maks sort og hvit nivå fra kilden. Så etterpå via Yamahaen. Så gjerne tilbake igjen. Hva ble resultatet.

Ellers kan jeg jo ikke begynne å kalibrere tv'n på nytt. Det er ikke mulig å trylle frem sort nivået igjen fra et grått signal. Dessuten vil jeg da ødelegge for alle de andre kildene som analog tv som har normale farger. Til og med analog tv har bedre sort nivå enn denne Yamaha driten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet å plugge min PS3 rett i 40M87 kontra gjennom 1800, så ingen forskjell i sortnivået. Tittet på åpningssekvensen i Black Hawk Down. Sort så ut som sort, og hvitt så ut som hvitt.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endlig min RX-V1800 i hus!
    God og feit manual, blir masse bra lesing på senga der...
    Pleier å lese fra perm til perm... i allefall den engelske biten!

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Cornel
    Da var endlig min RX-V1800 i hus!
    God og feit manual, blir masse bra lesing på senga der...
    Pleier å lese fra perm til perm... i allefall den engelske biten!
    Riktige gutter tyr kun til manualen når intet annet nytter :-)

ps, jeg er bare misunnelig

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det de sier her er at når du kjører signalet gjennom receiveren, så endrer den parametrene for brightness og contrast, og at skjermen må kallibreres på nytt dersom du kjører signalet gjennom receiver. Har du gjort det, sound sound? Hvis ikke, og brightness står for høyt vil du jo få et grått bilde istedet for sort.

I så fall ikke, kan dette være en liten forklaring på fenomenet. Forøvrig helt unødvendig at det skal være slik, og jeg har heldigvis ikke dette problemet på min Sony STR-DA5200ES.
    Det er jo heller ikke slik på 1700 eller 2700.
    Så lenge kilden er HDMI og den ikke skalerer dette signalet bør det jo ikke endre seg heller.

Den såkalte enhanced black funksjonen er jo til for å hjelpe dem som har dårlig sortnivå ( eldre LCD projectorer ) og gir ikke bedre sortnivå for dem som ikke trenger det. Det kan derimot gi ett svært dårlig bilde uten detaljer i det sorte.
    Den eneste fornuftige måten å teste dette på er å bruke DVE eller liknende og se om man ser blacker than black og whiter than white.

På en god skjerm gir enhanced black skjelden bedre bilde og de færreste bruker dette i dag.

En annen ting er at det er ikke slik at det bare er nye filmer som blir bra i HD.
    Filmene er filmet med filmruller som blir scannet inn i 2K eller 4K oppøsning.
    ( det finnes noen få unntak som Star Wars og noen animerte titler ).
    Det er mye høyere optisk oppløsning på en 35mm film enn 1080p klarer å gjengi.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XM radio

Jeg lurte på om de av dere som har fått 1800/3800 om det er XM radio på den?

audiophile.no

syntes jeg har sett bilder av samme forsterkere uten XM logo :-?

Har hatt leiebil i USA med XM radio og var imponert over valgmulighetene og lydkvaliteten.

Noen som vet mer enn meg?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min 3800.
    Ikke prøvd mye men litt.

Video oppskaleringen til HDMI funker fint.
    Har en pioneer DVD/HHD opptaker og kjører bilde via component.
    Bedre en og kjøre component direkte til plasman min.

Bare finne ut hvordan EQ og sånt funker nå så blir det morro :-)

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Jeg lurte på om de av dere som har fått 1800/3800 om det er XM radio på den?

audiophile.no

syntes jeg har sett bilder av samme forsterkere uten XM logo :-?

Har hatt leiebil i USA med XM radio og var imponert over valgmulighetene og lydkvaliteten.

Noen som vet mer enn meg?
    Jeg trodde XM radio bare var tilgjengelig i USA og Canda. Er det noen mulighet for å få utnyttet XM radio her i Norge da?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg trodde XM radio bare var tilgjengelig i USA og Canda. Er det noen mulighet for å få utnyttet XM radio her i Norge da?
    Jeg vet ikke,men skulle ønske det,trodde satelittene tok en runde over oss også??

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Såvidt jeg vet er XM satellittradio og akkurat like tilgjengelig her europa som Thor satellittene er i USA...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke,men skulle ønske det,trodde satelittene tok en runde over oss også??
    Hehe...

Geostasjonær bane - Wikipedia

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det helt klart et pluss med Xm radio!!!!:-D

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Såvidt jeg vet er XM satellittradio og akkurat like tilgjengelig her europa som Thor satellittene er i USA...
    EDIT: Liten misforståelse..

Konklusjonen er vel da at XM satelittradiomottaker er verdiløst her i Norge.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det helt klart et pluss med Xm radio!!!!:-D
    Eh? Kødder du eller? Les postene mine igjen du hvis du er seriøs!

XM er like verdiløst i Europa som DVB-T mottakerne med MPEG2 som selges i TV'er om dagen.

Side 15 av 68 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •