Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 68 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

...

Ellers bruker jeg samme kabler selvsagt når jeg kobler opp LCD'en direkte (kimber og QED) og når jeg kobler de til Yamahaen. Da må problemet eventuelt være den 2 meters lange Supraen fra utgangen på Yamahen, men denne er helt ny og skal være HDMI 1.3 spesifisert i ganske lange lengder ???

Hjelp!!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, blir spennende og se om bildet blir bedre av og kjøres innom vr-x3800.
    Håper det så en slipper med 2 kabler mellom Plasman og Reciveren.

Bruker nå BetterCabels HDMI 5m 1.3 fra min Yamaha dvd-s1700 til plasman og en billig type 5m HDMI som broren kjøpte med til sin ps3 til middlertidig løsning mellom PS3 og plasma min til vr-x3800 kommer med HDMI 1m 1.3 fra Lsound om få dager :-) Gleder meg :-) :-) :-)

Er ikke fornøyd med HD bildet på min plasma fra PS3. Har sett 2 Blu Ray filmer Black Hawk Down og i går Hellboy. Sliter med noe jeg tror er bakgrunds støy på bildet på ting som skal være et stykke unna kamera.
    Som eksempel sandstøv på Black hawk down får den effekten av støy i bildet.
    Har prøvd og sende både 720p og 1080p inn fra PS3 til tvn og prøvd alt som er av justering uten forbedringer.
    Kan være kabelen som er dålig håper jeg.
    Bildet er bare hurtig klibrert med THX dvd type star wars.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Kjenner litt til effekten du beskriver. Dette er enten disken eller PS3'en. Jeg har desverre ikke testet nyere stand alone spillere. Nå nevner du en film som black hawk down da. Dette er jo en eldre film og må være oppskalert og videre behandlet før den ble lagt ned på Blueray. Lettest å teste med helt nye filmer. Blueray og HD DVD er for nye filmer etter min mening. Kjør eldre filmer i den oppløsningen de var spilt inn i og heller oppskaller selv hvis du har en god prosessor via DVD. Blir veldig bra det.

Nye filmer som er spilt inn i 1080P blir suverene på Blueray og HD DVD

Men som du ser av mine innlegg ingen har kommentert enda. Å kjøre ting digitalt inn i Yamahen er som å fjerne alt sort nivå hos meg. Hvis du da ikke sitter med en eld gammel tv som ikke klarer å tolke forksjell på signaler uansett.

Håper at mange tester dette på gode skjermer. Snakker om grått og ikke sort gitt. Da er Yamaha 1700 et mye bedre kjøp brukt da 1800 er udugelig på HDMI uansett. Det ødelegger totalt sort nivået og kan ikke benyttes. Håper det er min feil og ikke 1800 sin, men begynner å tvile, men super merkelig at ikke flere kommenterer dette hvis det er tilfelle med denne receiveren.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til og være eldre oppskalerte som er problemet ja.
    Fikk Blood Diamond på Blu Ray i dag og sjekket litt, den så mye bedre ut ja :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking V3800

Vill bare si at nå stikker jeg til min forhandler å henter min savnede rx-v3800:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Men ingen andre med HDMI problemer ? Til Harman Kardon så kan jeg si at du kan glemme HDMI innganger og utganger på Yamaha receiveren da Passthroughen totalt ødelegger svartnivået etter dette. grå og blass filmvisning er jo ikke akkurat det du ønsker deg av dine DVD og Blueray filmer vil jeg tro.

Merkelig at ikke flere kommenterer dette.

Dette gjør jo denne receiveren totalt udugelig til annet enn å avkode DVD-filmer via coax i 7.1 surround. Noe annet er den helt ubrukelig på så lenge du har en grei nok skjerm. Ikke en svart hvit 14" fra 1960. Da ser du sikkert ikke forskjellen, men denne har jo ikke HDMI innganger heller.

Ser frem til at flere her inne sjekker denne svakheten og kommer med rapporter.

Håper det går an å sende bitstream til Yamaha via noe annet enn HDMI så man kan utnytte de nye dekoderne etter hvert for bilde signalet via HDMI får den ikke lov til å komme i nærheten av. Ser jo helt bedritent ut etterpå. Triste greier.

Litt forbannet her jeg sitter da jeg jo heller kunne kjøpt en brukt Yamaha 1700 til bruktpris hvis dette stemmer.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Men ingen andre med HDMI problemer ? Til Harman Kardon så kan jeg si at du kan glemme HDMI innganger og utganger på Yamaha receiveren da Passthroughen totalt ødelegger svartnivået etter dette. grå og blass filmvisning er jo ikke akkurat det du ønsker deg av dine DVD og Blueray filmer vil jeg tro.

Merkelig at ikke flere kommenterer dette.

Dette gjør jo denne receiveren totalt udugelig til annet enn å avkode DVD-filmer via coax i 7.1 surround. Noe annet er den helt ubrukelig på så lenge du har en grei nok skjerm. Ikke en svart hvit 14" fra 1960. Da ser du sikkert ikke forskjellen, men denne har jo ikke HDMI innganger heller.

Ser frem til at flere her inne sjekker denne svakheten og kommer med rapporter.

Håper det går an å sende bitstream til Yamaha via noe annet enn HDMI så man kan utnytte de nye dekoderne etter hvert for bilde signalet via HDMI får den ikke lov til å komme i nærheten av. Ser jo helt bedritent ut etterpå. Triste greier.

Litt forbannet her jeg sitter da jeg jo heller kunne kjøpt en brukt Yamaha 1700 til bruktpris hvis dette stemmer.
    Pussig, for jeg opplever ikke dette problemt på min 1800. Det er ingen synlig forskjell om jeg kjører bildet direkte fra Arcam DV79 eller gjennom receiveren.
    Dette ble heller ikke påpekt når den ble testet i Hjemmekino. Kan det være en feil på din???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett masse HD filmer i det siste og har ikke akkurat sett noen antydning til dårlig svartnivå på min 508XD.

Jeg tror det må være noe galt med forsterkeren din eller kilden. Min HD kilde (Tvix 4100) gir ihvertfall helt strøkent bilde så langt jeg kan se.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Sort pianolakk på Samsung M86 og man kan ikke se overgangen fra rammen til skjermen (tilnærmet).
    Broren min har forøvrig denne skjermen og er veldig plaget med problemer. Det kan hende SKJERMEN ikke er skikkelig 1.3 kompatibel og at det signalet Yamaha'en sender ut ikke er i henhold til hva skjermen takler.

Jeg ville testet mot en annen skjerm - ev. en PC monitor - for å se at dette med sortnivå virkelig er et issue med Yamaha'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Broren min har forøvrig denne skjermen og er veldig plaget med problemer. Det kan hende SKJERMEN ikke er skikkelig 1.3 kompatibel og at det signalet Yamaha'en sender ut ikke er i henhold til hva skjermen takler.

Jeg ville testet mot en annen skjerm - ev. en PC monitor - for å se at dette med sortnivå virkelig er et issue med Yamaha'en.
    Ifølge Samsungs spesifikasjoner på nettsiden er skjermen 1.3-kompatibel. Receiver-feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ja noe må det være. 3 HDMI innganger på tv'n og de er alle HDMI 1.3. Problemet bør da ikke ligge der. Men som dere sikkert vet må man sette Blueray spillere og DVD spillere til å levere enhanced black eller lignende for å få maks sort ut. Regner med at dere alle gjør dette. Da blir det knall sort på min Samsung skjerm. Problemet er at det blir grått via Yamaha 1800. Den må jo da påvirke signalet på en eller annen måte eller ikke takle enhanced black(Maks sort nivå) Kan ikke skjønne annet. Ellers er det en feil på min Yamaha eller i tv'n. Virker jo ikke akkurat som det er tv'n da alt fungerer utmerket inn i tv'n uten å kobble seg via Yamahaen. Det er da problemet med grått kommer frem. Sjekker enda mere rundt dette senere, men håper dere som kommenterer faktisk kjører maks sort ut slik at det ikke er grått signal i utgangspunktet slik at dere ikke ser gråleggingen til Yamahaen. På en Pioneer 508 f.eks skal det være like svart som selve rammen etter å ha sent det igjennom Yamahaen. Er det faktisk slik hos deg som har denne skjermen og denne receiveren ? Hvis ikke er det en feil med HDMI passthroughen eller dere bruker ikke maks sort ut fra kilden.

Dere som har 1800. Sjekk opp dette og test direkte kontra via Yamahaen, men pass på at kilden sender ut maks sort først og start med denne direkte inn i skjerm. Så sjekke via Yamaha.

Post gjerne resultatet.

Leser i en annen tråd at folk med de ny Onkyo receiverne også begynner å merke det samme. A sort nivået forsvinner via HDMI inngangen på recieveren.

Sjekk det, sjekk det!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg testet videre

Rett og slett ved å bruke kun en HDMI kabel på 1 meter rett i HDMI 1.3 kontakten på siden av skjermen. Bruker da QED som er en av de bedre HDMI 1.3 kablene på markedet. Utgansgspunkt PS3 Blueray med 300 filmen. rett fra Blueray via QED. Totalt svart og nesten ikke mulig å se at tv'n er på i mørke partier. byttet fort til Yamahen. Da rett inn i out utgangen på receiveren med QED'en og da en Kimber høykvalitets HDMI kabel på også en meter fra PS3 inn i Blueray HDMI innganen på Yamahen og det er ikke tvil. da blir det blast i forhold.

Håper fortsatt på at det kan være mulig å stille inn dette på en eller annen måte i Yamahaens menyer. Noe deep colour som må aktiveres eller lignende, men har ikke funnet noe slikt enda. Rett og slett ikke morsomt å se film når du så kobler tilbake og svart nivået blir 5 ganger mørkere.

Du med Pioneer 508. Har du stilt inn kilden din til å vise maks sort nivå ? dette må gjøres både på PS3 og de fleste DVD spillere. Hos meg er det da helt uaktuelt å bruke HDMI kontaktene og da kan jeg jo heller ikke utnytte de nye lydformatene på Bluray slk jeg forstår. Går vel kun via HDMI 1.3 ingangen på receiveren. Da er Blueray og alt som har med HDMI dødfødt på denne receiveren da den ødelegger bilde rett og slett.

Ser ikke dere andre det samme som meg. Hva slags tv'r og kilder har dere ? er sort nivå satt til enhanced/maks sort fra kilden og har dere dobbelt sjekket med å kobble direkte til tv'n og så tilbake til passthroughen. Skulle da tro dere aldri gjorde dette igjen dersom det ikke er noe feil med min unit.

Merkelig fenomen. Må selges denne også etter hvert da. Håper det finnes receivere som ikke fucker opp signalet på denne måten via HDMI passthrough som jo absolutt ikke er noe passthroug har jeg funnet ut.

Kan ikke tenke meg at det er tv'n sin skyld. Blir perfekt når jeg kobbler opp direkte

Vil gjerne ha noen innspill fra andre med gode tv'r som også tester ut dette. Fram og tilbake og sjekk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Har ingen PC skjerm her, men som sagt Samsungen takler alt mulig inn med perfekt sort nivå også HDMI 1.3 fra PS3 og alle ingangen er 1.3 spesifisert. Feilen må vel ligge i Yamahaen. Ser ingen annen mulighet nå etter å ha testet dette. Leser nå at flere har regert på det samme andre steder med lignende receivere

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sound_sound:

Jeg tror deg jeg - vet hvordan det er å ha problemer som "ingen" andre kan bekrefte - utrolig irriterende. Skal teste litt mer når jeg har anledning (TV'en brukes ikke bare av meg...). Har imidlertid så vidt jeg vet ikke mulighet til å stille svartnivå på HD avspilleren min. Har kanskje mulighet på Oppoen men det har jeg ikke sjekket.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende og se om problemet ordner seg!
    Skal ha 3800 selv :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Er jo ille hvis ikke "ekspertene" her inne er klar over at de fleste DVD og HD spillere må stilles inn til å levere maks sort nivå via menyen da. Sitter dere å ser på gråtoner alle sammen. I hvert fall dere med Denon DVD spillere må sette denne til å lever enhanced når det gjelder colour level. Da setter spilleren sort nivået til maks. Dette var ikke standard hverken på PS3 eller Denon 2930 når de var nye. På tv'er med gode svart nivå ser det da ut som du har kjøpt en ny spiller kontra og ikke gjøre denne endringen. Har man så en Yahama receiver blir det gråere enn analog tv etter å ha sendt HDMI igjennom denne uansett innstilling.

Selger denne udugelige dritten dersom jeg ikke finner ut av det og anbefaller ingen andre til å kjøpe denne inntil jeg har klart å sjekke hva som er feil her.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ikke bra ut , lurer på om jeg har kjøpt katta i sekken
    Gubben

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm merkelig, bruker selv en pana Bd spiller og viser bilde på en pana proj via en 1800 og har ikke sett dette problemet, skal sjekke innstillingene På BD spilleren men har foreløpig testet mest lyd, men her får man et kjempeløft når man kjører hd lyd via HDMI, har testet en del med bitstream og setter man på en DVD etterpå blir det nedtur.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Dette dreier seg ikke om lyd. Ikke test dette. Test om den ødelegger bilde. Gjør den det regner jeg med at den er utelukket for 99% av dere. Kan noen gjøre dette. Drit i lyden. Den er suveren og ikke et tema.

Her er et uttrak fra an test av ONkyo 875

Ultimate AV: Onkyo TX-SR875 Surround Sound Receiver

"But there is one characteristic of the Onkyo's video processing and switching, even in the Through mode, that I can live without. The processor altered both the black and white level of the signal passing through it compared to a direct feed from the source to the projector. This appears to do no irretrievable damage to the signal—it did not clip either white or black—but does require a significant readjustment of the display's brightness and contrast controls to bring the setup back into line."

Ikke helt likt problem, men ser ut som dette kan være et tema for flere "nye" receivere. Så for guds skyld test bilde direkte kontra via Yamahaen og bruk et signal som gir et bra sort nivå.

Side 14 av 68 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •