Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 68 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1347
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Er vel ikke lov å håpe på at denne kommer i 3800'en? Noen som vet noe om det?

Akkurat samme i 3800 er jeg redd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min RX-V1800 bestilt!

Håper på litt forbedringer fra min RX-V1300!

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cornel
    Da var min RX-V1800 bestilt!

Håper på litt forbedringer fra min RX-V1300!
    Haha! Samme oppgradering jeg hadde(fra 1300). Du kommer ikke til å bli skuffet.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Tragisk at man må omgjøre et digitalt signal til analogt og så til digitalt igjen via RXV-1800 for å få brukt Anchor Bay chippen. Det blir selvsagt et tap med en slik konvertering fra digitalt til analogt.

Jeg kjøpt meg en Denon 2930 DVD spiller nettopp for å unngå å gjøre signalet om til analogt før det skal til skjermen, men må vel nå teste analogt via Achor Bay også for å være sikker, men i 2930 sitter Reon så det er jo nesten en sensasjon om 2930 blir best på analog overføring. Men skal teste det.

Irriterer meg mer og mer over Yamaha som ikke får utnyttet Anchor Bay mulighetene skikkelig.
    Det som er litt forunderlig er jo at i Hjemmekino står det at den skalerer opp alle signaler. Det står også at de merket forskjell på å kjøre signalet gjennom Yamaha'n, i forhold til å la dvd spilleren kjøre signalet rett inn.
    Mulig de i Hjemmekino har kjø rt komponent, men det ville jo vært litt rart.

Synes det er utolig merkelig å putte i en så god chip, for å ikke kunne bruke den!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven-o
    Haha! Samme oppgradering jeg hadde(fra 1300). Du kommer ikke til å bli skuffet.
    Ja, får håpe det blir bra saker.
    Ser at lsound.no har sendt forsterkern alt! Andre webshops har ikkje sterkern inne ein gang! Howcome?

Er det noken fra forumet her som driver lsound eller? Var litt skeptisk til å kjøpe på ein totalt ukjendt webshop men... Da har eg den kanskje på laurdag...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste her inne er vel rimelig fornøyd med Lshop vil jeg tro . det at det kan være leveringsproblemer med Yamaha skyldes vel etterspørselen....
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av Cornel
    Ja, får håpe det blir bra saker.
    Ser at lsound.no har sendt forsterkern alt! Andre webshops har ikkje sterkern inne ein gang! Howcome?

Er det noken fra forumet her som driver lsound eller? Var litt skeptisk til å kjøpe på ein totalt ukjendt webshop men... Da har eg den kanskje på laurdag...
    Teknisk tråd til tross; jeg er kjempefornøyd med 1800 ! Det samme kan jeg også si meg med L-Sound - disse gutta er utrolig serviceorienterte og ting går normalt veldig raskt. Sikkert lev.problemer fra Yamaha som andre har vært inne på (mange har nok sittet litt på gjerdet i forhold til erfaringene fra "early birds").

Nyforelsket hjemmekino entusiast kaller jeg meg om dagen og som en kompis sa; dette overgikk mine villeste forventninger både lyd og bildemessig :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overkill?

Halloen!

Har tenkt å kjøpe meg yamaha rx-v3800 og "SVS SBS-01 System (Configuration: 5.1 SCS-01(M) Standard PB10-NSD Black)" hos lsound.no. Er dette overkill eller kunne jeg holdt meg til 1800 receiveren? Bor for øyeblikket i leilighet, men ser ikke bort i fra at jeg i fremtiden vil få større kåk, med eget "hifi-rom" og større høyttalere...

eriksg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si 3800 er overkill nei, SVS sine høytalere er litt tungdrevet.
    (har lav følsomhet)
    Så de har godt av og få litt ekstra strøm, spessielt om du har tengt og spille høyt nok til og få naboen litt ekstra sinna he he :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vil ikke si 3800 er overkill nei, SVS sine høytalere er litt tungdrevet.
    (har lav følsomhet)
    Så de har godt av og få litt ekstra strøm, spessielt om du har tengt og spille høyt nok til og få naboen litt ekstra sinna he he :-)

Hehe. Har snille naboer som ikke pleier å klage hvis jeg har fest eller ser film. Jeg bor nok i den perfekte blokka! Kanskje det endrer seg ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Hehe. Har snille naboer som ikke pleier å klage hvis jeg har fest eller ser film. Jeg bor nok i den perfekte blokka! Kanskje det endrer seg ;-)
    Mulig det med SVS i hus...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriksg
    Halloen!

Har tenkt å kjøpe meg yamaha rx-v3800 og "SVS SBS-01 System (Configuration: 5.1 SCS-01(M) Standard PB10-NSD Black)" hos lsound.no. Er dette overkill eller kunne jeg holdt meg til 1800 receiveren? Bor for øyeblikket i leilighet, men ser ikke bort i fra at jeg i fremtiden vil få større kåk, med eget "hifi-rom" og større høyttalere...

eriksg.
    Du vil helt sikker klare deg fint med RX-V1800 i forhold til effekt, men ønsker du nettverks-muligheter er 3800 den rette for deg. Det er fint lite som skiller effekten i disse fra hverandre. Et effekt-trinn er uansett å anbefale om du går for større høyttalere senere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Kan hende dette er beskrevet tidligere i tråden,
    men hva kan nettverks-muligheten på 3800 brukes til?

Har planer om å kjøpe Sonos sitt system, vil da 3800 fungere som et ledd i dette systemet?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du vil helt sikker klare deg fint med RX-V1800 i forhold til effekt, men ønsker du nettverks-muligheter er 3800 den rette for deg. Det er fint lite som skiller effekten i disse fra hverandre. Et effekt-trinn er uansett å anbefale om du går for større høyttalere senere

Tror nok jeg går for 3800 - greit å ha muligheten for å koble opp mot nettverk, bruker allerede pc'en som mp3-jukebox på "gamleforsterkern". Så hvorfor ikke?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei,
    Kan hende dette er beskrevet tidligere i tråden,
    men hva kan nettverks-muligheten på 3800 brukes til?

Har planer om å kjøpe Sonos sitt system, vil da 3800 fungere som et ledd i dette systemet?
    Godt spørsmål. Jeg lurte også litt på dette når jeg valgte receiver, men kom frem til at dette vr noe jeg uansett ikke hadde brukt for
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går litt rundt å tenker på om jeg skulle prøve bi-amp av denne forsterkeren.

Jeg har idag et "normalt" 5.1 oppsett og er egentlig fornøyd med det - men det kunne vært moro å høre om det ble litt mer futt i frontene mine hvis jeg bi-amp'a.

Er det noen som har testet dette på 1800 eller en tilsvarende Yamaha?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI problemer på RXV-1800

Problemet er at jeg synes signalet så grått ut etter å ha sent det igjennom receiveren igår. Har hatt PS3 og Denon 2930 kobblet dirkete til en Samsung 52" LCD M86 via HDMI med maks sort nivå da denne skjermen er meget bra på nettopp sort nivå. Tok en liten test med receiveren igår og syntes at signalene da mistet mye av sort nivået, det ble grått. Noe med instillinger å gjøre eller er HDMI passthroughen udugelig? Mulig det er jeg som roter også da jeg kun fikk testet dette i en halvtime før sengetid igår. Skal se mer på saken ikveld. Eventuelt noe som vet noe om dette eller har erfart det samme. Vil gjerne bruke kun en kabel til skjermen, men hvis signalene mister sort nivået er jo dette selvsagt ikke et alternativ. Burde vel ikke være slik med HDMI 1.3a ???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Problemet er at jeg synes signalet så grått ut etter å ha sent det igjennom receiveren igår. Har hatt PS3 og Denon 2930 kobblet dirkete til en Samsung 52" LCD M86 via HDMI med maks sort nivå da denne skjermen er meget bra på nettopp sort nivå. Tok en liten test med receiveren igår og syntes at signalene da mistet mye av sort nivået, det ble grått. Noe med instillinger å gjøre eller er HDMI passthroughen udugelig? Mulig det er jeg som roter også da jeg kun fikk testet dette i en halvtime før sengetid igår. Skal se mer på saken ikveld. Eventuelt noe som vet noe om dette eller har erfart det samme. Vil gjerne bruke kun en kabel til skjermen, men hvis signalene mister sort nivået er jo dette selvsagt ikke et alternativ. Burde vel ikke være slik med HDMI 1.3a ???
    Spent på å høre om du finner ut av det. Har selv tenkt å anskaffe yamaha-receiver og samsung lcd... Lykke til!

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Jeg har sett noen tester med PS3 med forskjellige HDMI kabler som produserte liknende resultat.

Hva slags kabler er brukt her PS3->LCD og PS3->Yamaha->LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Er det bare meg som opplever dette ??? Jeg har en ny god LCD tv som viser virkelig sort nivå med HDMI 1.3 innganger. Både PS3 og Denon DVD 2930 ga samme resultat. Disse må settes opp riktig for å få maks sort nivå, men etter man har gjort dette via menyene så er svart nivået like bra som når skjermen er slått av. Det vil si totalt sort. Sort pianolakk på Samsung M86 og man kan ikke se overgangen fra rammen til skjermen (tilnærmet). Dette er når man kobler PS3'en eller Denonen direkte til tv'n via HDMI. Det ble totalt grått og ikke i nærheten av sort når man benyttet HDMI switchen i Yamahaen. DVS at man da ikke kan bruke de lye lydformatene i denne receiveren for Blueray og HD DVD i fremtiden også da den ødelegger bilde i samme slengen. Så lenge man ikke bare kan bitstreame lyden til Yamahaen og sende bilde til tv'n direkte.

Ble ganske sjokkert over dette og håper fortsatt det er jeg som har gjort en eller annen feil. Kobblet tilbake igår og sort nivået kom tilbake. Så tilbake igjen og det ble et blast, trist og grått bilde via HDMI passthrough i Yamahaen ???? (passthrough ???) Det er det jo da absolutt ikke, men mulig det er en innstilling for å få enhanced black eller hva de ofte kaller det.

HDMI kabel feil... kanskje det. Jeg bruker Kimber 1 meter HDMI kabel fra Denonen 1.3 sertifisert for 5 meter. QED HDMI 1.3 kabel fra Blueray og 2 meters Supra HDMI 1.3 kabel til skjermen fra Yamahaen.

Hvis dette er tilfelle. Hvorfor har ikke andre merket og kommentert dette ??? Sitter dere alle med feil innstilte skjermer og utsyr som ikke sender ut skikkelig sort nivå in the first place ???

Håper som sagt i det lengste at det er en eller annen innstilling eller feil jeg har gjort som kan gjøre at denne funskjonen fungerer.

Ellers har Yamaha fått mye skryt for pent oppsett av menyer tidligere, men på Yamaha RXV-1800 var det den mest basic innstillings menyen jeg noen gang har sett på en receiver.

Lyden er dog bra i stereo med direct knappen inne.

Stort problem for meg dette. Så håper noen sitter på løsningen.

Leste igjennom testen i hjemmekino også og fyren der har jo totalt misforstått dette med HDMI oppskallering osv. TYdeligvis ikke lest manualen eller testet det han skriver ut for det er jo ikke riktig som dere alle vet. Dere som har en RXV-1800

Takknemelig for svar når det gjelder sort nivå issuet

Side 13 av 68 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •