Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 68 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg også blitt den lykkelige eier av en RX-V1800. Kjøpte i samme slengen en tuner til det digitale bakkenettet, men kan ikke si meg helt fornøyd med oppskaleringsjobben til Grundig boksen. Vil det være noe å hente på å ta signalet fra tuneren analogt til receiveren for å la den gjøre oppskaleringen i stedet for å kjøre hdmi som jeg gjør i dag? I så fall hva er den beste måten å løse det på? Grundig tuneren har bare scartutgang og hdmi. Desverre ikke component...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dolgar
    Da har jeg også blitt den lykkelige eier av en RX-V1800. Kjøpte i samme slengen en tuner til det digitale bakkenettet, men kan ikke si meg helt fornøyd med oppskaleringsjobben til Grundig boksen. Vil det være noe å hente på å ta signalet fra tuneren analogt til receiveren for å la den gjøre oppskaleringen i stedet for å kjøre hdmi som jeg gjør i dag? I så fall hva er den beste måten å løse det på? Grundig tuneren har bare scartutgang og hdmi. Desverre ikke component...
    Kan du ikke få tuneren til å sende 576i eller 576p? Koble den til amp'en og la den oppskalere til 720p ? Vil tro det vil gi deg endel bedre bilde!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å nettopp ha sett gårsdagens NCIS episode i 720p/AC3 så må jeg si at enten så er sesong 3 blitt bedre på lydmiksing, eller så har det skjedd noe med anlegget mitt. Dette var faktisk ganske så detaljert - spesielt i overgang mellom effekter og dialog. Fantastisk bilde også men det skal ikke amp'en ha noen skryt for denne gangen - antar det går rimelig rett igjennom...

Det er nok helt klart at man kan alltid stille en gammel forsterker veldig bra inn om man tar seg tid til det - noe jeg gjorde i detalj før, men de siste årene har jeg vært litt lat... Det er utrolig hvor mye 3 min automatisk romkalibrering kan gjøre, som fort tok bortimot en time med dB måler og Video Essentials...

Gleder meg veldig til en bra sesong med NCIS, The Unit, Criminal Minds og Numb3rs nå - både bilde og lydmessig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er det slik å forstå at rxv1800 ikke kan oppskalere 720p og 576p til 1080p hdmi-hdmi ? Jeg vurderer å shoppe en for å erstatte min døende rxv795. Men jeg er litt usikker på evnene til scaleren.

mvh sko

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er bare passthrough, som mange andre receivere. Du må ha en separat scaler dersom du ønsker å skalere HDMI.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HDMI er bare passthrough, som mange andre receivere. Du må ha en separat scaler dersom du ønsker å skalere HDMI.
    Hmm dette har gått meg hus forbi... Litt dumt når man har en så snacks scalerhardware i den...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt rart egentlig.

Burde ikke være noe vanskeligere å skalere det som kommer inn på HDMI enn det som kommer inn analogt.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har et spørsmål litt på siden. Har bestillt RXV 1800 og venter på et tilbud på DVD s 1800 , der må det gå an å få 720p via HDMI eller hur ?
    Har Pana 900 pj og PX 70e så jeg trenger ikke høyere oppskalering
    Problemer kan kanskje dukke opp når viasat dekoderen skal kobles til
    gubben

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem.

DVD spilleren setter du opp med HDMI passthrough og Viasat dekoderen til oppskalering til 720p da jeg antar at dekoderen ikke har HDMI utgang likevel.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Nei, viasatdekoderen har ikke HDMI , men en digital lydutgang ( coax ) men ettersom jeg ser har RXV 1800 kun 2 coax inn ,cd og dvd . mener å ha lest at inngangene kunne "renames" slik at cd inngangen kan brukes til tuneren fex.
    Eller er jeg helt på jordet ?
    gubben

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    Nei, viasatdekoderen har ikke HDMI , men en digital lydutgang ( coax ) men ettersom jeg ser har RXV 1800 kun 2 coax inn ,cd og dvd . mener å ha lest at inngangene kunne "renames" slik at cd inngangen kan brukes til tuneren fex.
    Eller er jeg helt på jordet ?
    gubben
    1800 har 3 coax digital. cd-dvd-dvr

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å rename dem for å bruke dem, du må bare huske at dekoderen er f.eks dvr.

Man kan man kan dedikere alle inngangene fritt.
    Yamaha har valgt å gi inngangene navn i steden for coax 1-2-3 osv men som sagt så kan du bruke dem til hva du vil.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javist er det 3 , da er det ikke noe problem bortsett fra at jeg må bli flinkere til å bruke brillene mineops:
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    DENON AVR-3808 skalerer alle signaler til 1080p, også HDMI -> HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 3808

En fordel med den der da. Synd og veldig merkelig at Yamahaen ikke har denne muligheten da den har en oppskalerer som er mye bedre enn den som sitter i noen Denon receiver opp til 40 000 kroners streken. Synes også Denon låter vel pistrete og man er nesten avhengig av sub på disse. Selv til musikk lytting. Det er i hvert fall min erfaring.

Blir det et digitalt oppskaleringsproblem hos med oppgraderer jeg til noe annet senere. Fortsatt ikke noe problem for meg, men hadde vært greit å hatt muligheten i Yamahaen for fremtidige utfordringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm svarte heller... Begynte å like 1800 her.. men..
    Uansett trenger jeg evt bare upscaler på tvboxen fra kreatel.Stoler ikke helt på scaleren i den.. men ser ut som at hvis jeg skal ha 1800 så må jeg bare stb scale selv...

sko

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    mener å ha lest at inngangene kunne "renames" slik at cd inngangen kan brukes til tuneren fex.
    Dette kan den og det er ganske genialt. Mine heter f.eks. "DVICO TVX" og "X-BOX" og "WII"

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er videoskaleringen bedre på 3800 enn 1800, og skalerer 3800 analoge signaler også til digital slik som HDMI, slik mange andre forsterkere gjør idag etter hva jeg forstår

Takk på forhånd

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3800 skallerer alle analoge opp så de kan sendes via HDMI ja.

Vil tro 1800 og 3800 er veldig like på video delen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjører dolby truehd så kommer det bare straight pcm opp, har jeg gjort noe feil eller er det bare sånn?

Trodde at recivern ville gi beskjed om at det var dolby truehd på displayet.

Ellers er jeg kjempe fornøyd, har koblet oppon opp med komponent kabler for å få brukt scalern i recivern og den gjør en knall bra jobb.

Mye bedre bilde nå enn med dvi-hdmi kabeln før.

Nesten så det ble hd av dvd filmene mine :-)

Side 11 av 68 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •