Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 68 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1347
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå er det flere som har hatt 1800 en stund og INGEN har nevnt noe som helst om eventueller forskjeller i lyden ved å kjøre DD THD i bitstream eller som MPCM.

Er det ingen som har tested dette?

Det er liksom litt av hovedpoenget med den nye serien at de kan dekode HD lyd i bitstream.
    For meg er det mer 24p funksjon som gjør panoreringer mindre hakkete som er viktig

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men dette er en receiver og ikke en Blu-ray spiller så noen må da være opptatt av lyden?

Gjør den inversetelecine og gjør 1080i/60 om til 1080p/24?
    Det er i såfall sensasjonelt hvis den gjør det riktig.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinGu
    Jeg forstår jo at 'alt er bedre' med en V1800 men vil jeg merke noen dramatiske forbedringer når jeg sitter der med fjernkontrollen i hånda midt inne i en HD DVD film?
    Mine viktigste poeng for å ha lyst til å bytte er følgende - så kan du se om noen av dem passer for deg også

1. Størrelse - den er jo knøttliten (hehe!). Ikke er den så stygg heller.
    2. I dag har jeg 4 digitalinnganger - noe som er alt for lite - denne har i utgangspunktet 11 stk. - hvis jeg husker rett (4x optisk, 3x coax, 4x hdmi) - jeg har nå faktisk 8 enheter i stua med digital lydutgang....
    3. Støtte for HD-lydformater.
    4. Autokalibrering av lyd/EQ
    5. Kan potensielt greie meg med to kabler fra amp til TV - bilde (hdmi) og en for lyd. I dag har jeg alt for mange...
    6. Man blir lei av å se på samme boks hver dag i 7 år....

Sikkert flere gode grunner også...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men dette er en receiver og ikke en Blu-ray spiller så noen må da være opptatt av lyden?

Gjør den inversetelecine og gjør 1080i/60 om til 1080p/24?
    Det er i såfall sensasjonelt hvis den gjør det riktig.
    Hvis den gjør det så er jeg enig!

Forøvrig endelig kommet støtte for 24p på HD mediaavspilleren min også Digg

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken overføringsmetode på lyd benytter du mellom avspiller og receiver?

HDMI

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det flere som har hatt 1800 en stund og INGEN har nevnt noe som helst om eventueller forskjeller i lyden ved å kjøre DD THD i bitstream eller som MPCM.

Det er liksom litt av hovedpoenget med den nye serien at de kan dekode HD lyd i bitstream.
    Har testet litt med bitsteam og det høres veldig lovede ut, desverre er det mange ting og teste og har ikke fått testet så veldig mye.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå solgt min 2700 som jeg kanskje har brukt 3 timer tilsammen, og skal ha 3800, er det noen som vet hvor mange HDMI innganger den har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinGu

Jeg forstår jo at 'alt er bedre' med en V1800 men vil jeg merke noen dramatiske forbedringer når jeg sitter der med fjernkontrollen i hånda midt inne i en HD DVD film?

Jeg oppgraderte nettopp ifra RXV-640 til 1800 og jeg er helt imponert over forskjellen! Har aldri hatt så tydelige og flott gjengitte stemmer i mitt oppsett før. Men 1800 gjorde et eller annet magisk med dette, så Number 23 på Fredag. Den inneholder en del "fortelling" av Jim Carrey, jeg vurderte nesten å se opp igjen filmen bare for å høre den fantastiske gjengivelsen av akkurat dette.

Fikk også hakeslepp av romkorreksjonen, min første erfaring sådan. Og hele filopplevelsen ble TOTALT forandret i mitt rom!

De 10.000kronene jeg investerte her var penger vel brukt synes jeg, selv om min gamle receiver gjorde en grei jobb!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianr88
    Som et eksempel så står subben min omtrent en meter bak lytteposisjon. Dette har YPAO fått til å bli 4,5m.

Så ta det med en klype salt ja!

Det beste er jo å kalibrere sub individuelt, romkorreksjonen min drepte all dypbassglede :P
    Husk på at subben har egen forsterker og annet grums i signalveien så det er ikke sikkert at det er så galt med 4,5 meter.

1 meter er ca 3ms og det er ikke rare forsinkelsen.

Jeg opplever derimot at å øke avstanden til subben gir bedre lyd da man ikke får "skyvet" "lenge" etterpå.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet litt på dette i går og det ble endel mer trykk i lydbilde på bitstream, hva som jeg likte best er jeg usikker på, må teste på flere filmer/sener.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bestilt meg 1800 fra L-sound. Gleder meg som en unge til noe "nytt" og litt mer plasseringsvennlig i stua - selv om jeg ikke venter meg vanvittig mye bedre lyd...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Testet litt på dette i går og det ble endel mer trykk i lydbilde på bitstream, hva som jeg likte best er jeg usikker på, må teste på flere filmer/sener.
    Sjekk om innstillingene dine inkluderer MPCM.

Hvis du har for eksempel +5dB på subben ved bitstream, skal du jo ha det samme når du velger MPCM men det er ikke alltid det er sånn.

Hvis det viser seg at det er ett annet lydbile ved bitstream enn PCM er det veldig intressant.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om innstillingene dine inkluderer MPCM.

Hvis du har for eksempel +5dB på subben ved bitstream, skal du jo ha det samme når du velger MPCM men det er ikke alltid det er sånn.

Hvis det viser seg at det er ett annet lydbile ved bitstream enn PCM er det veldig intressant.
    Mulig du er inne på noe her har ikke sjekket eller gjor noe egen innstilling for PCM/bitstream har bare kjørt ao. Endret signalene ut fra BD spilleren. Kan sjekke i kveld om det er noen endringer i setup. Er det noe spesielt jeg bør sjekke, sub signalet er det ikke da jeg for tiden kjører uten sub, da jeg føler at frontene mine klarer seg ganske bra på egen hånd.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men hvis du ser igjennom nivåene på de forskjellige kanalene ved å trykke på level knappen på fjernkontrollen ser du fort om instillingene er globale.

Det burde ikke være noe problem med dette på Yamaha sine receivere, det er i hverfall ikke noe problem på X700 serien.

Er veldig spent på hva folk finner ut av her.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min 1800 i hus ca. 24 timer etter bestilling

Førsteintrykket på lydsiden er ikke ekstremt positivt så langt. Må si at min H/K 7000 antagelig har mer trykk og kontroll - men vil ikke bedømme dette nord og ned før jeg har fått spilt den skikkelig inn.

Men videodelen... Wow.... Dette er jo egentlig en videoswitch og scaler med innebygget amp... Her gjør den virkelig livet mitt mye enklere rett og slett!

Støtten med Harmony 885 var ikke helt god out of the box - men det er fort gjort å legge inn kommandoene som feiler manuelt - dette blir sikkert ordnet etterhvert av Logitech uansett

Yamaha burde forresten ha en premie for å ha laget verdens styggeste fjernkontroll til denne... Trodde H/K fjernkontrollen min (som ikke har vært i bruk på flere år) var stygg - men denne kaster jeg mer enn gjerne i esken med alle de 15-20 andre fjernkontrollene mine... Harmony gjør livet lettere det er helt klart! Eneste pene fjernkontrollen jeg har sett de siste årene er den som kom med Squeezebox'en min. Twix kontrollen er også veldig behagelig. Alt annet er jo stort sett søppel!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Da var min 1800 i hus ca. 24 timer etter bestilling

Førsteintrykket på lydsiden er ikke ekstremt positivt så langt. Må si at min H/K 7000 antagelig har mer trykk og kontroll - men vil ikke bedømme dette nord og ned før jeg har fått spilt den skikkelig inn.

Men videodelen... Wow.... Dette er jo egentlig en videoswitch og scaler med innebygget amp... Her gjør den virkelig livet mitt mye enklere rett og slett!

Støtten med Harmony 885 var ikke helt god out of the box - men det er fort gjort å legge inn kommandoene som feiler manuelt - dette blir sikkert ordnet etterhvert av Logitech uansett

Yamaha burde forresten ha en premie for å ha laget verdens styggeste fjernkontroll til denne... Trodde H/K fjernkontrollen min (som ikke har vært i bruk på flere år) var stygg - men denne kaster jeg mer enn gjerne i esken med alle de 15-20 andre fjernkontrollene mine... Harmony gjør livet lettere det er helt klart! Eneste pene fjernkontrollen jeg har sett de siste årene er den som kom med Squeezebox'en min. Twix kontrollen er også veldig behagelig. Alt annet er jo stort sett søppel!
    Må prøve og sette 7000 som effektforsterker da...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Kunne du fortelle litt mer rundt det der; F.eks. hva du bruker av annet tilkoblet utstyr.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kunne du fortelle litt mer rundt det der; F.eks. hva du bruker av annet tilkoblet utstyr.
    Vel...

Jeg har en X-Box som jeg bruker til å spille av MythTV opptak. Denne er koblet via S-VIDEO siden komponentkabelen som jeg har hatt liggende til denne viste seg å være for X-Box 360 Men bildet blir helt strålende - TV'en (508xd) får et 720p signal av høy kvalitet.

Wii'en min har jeg koblet via komponent. Dette funker også strålende - selv om jeg tror det er noe galt med komponentkabelen (gir litt "støy") - slik var den når jeg koblet komponent direkte til TV'en også. Topp bilde i 720p

Oppo 980 - 720p HDMI inn - 720p ut. Ingen overaskelser her... Kom akkurat på at jeg har koblet denne til coax digital - noe som helt sikkert er unødvendig HDMI lyd'en burde funke fint....

Dvico Tvix til å spille HD samlingen av ts, bluray og hd-dvd rip'er - samt HR xvid serier. Rett inn og rett ut 720p her også. Ikke testet 24p enda men det får jeg gjøre etterhvert...

Så ikke så spennende. Men oppconvertering av 576i og 480p fra komponent er ihvertfall langt fra dårlig...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere til Presence kanalene...

Til de som har prøvd Presence ....

Har det noe og si om jeg foreksempel kjøper et par dipole HT og bruker ?
    Eller er det best og henge opp et par stereo HT i "bokhylle" størrelse til dette ?

Hva gir best resultat ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Må prøve og sette 7000 som effektforsterker da...
    Hehe... Hvis byttet bare var for å få bedre lyd hadde jeg nok like greit gjort det. Men det er WAF faktorer involvert og to forsterkere i stua kommer ikke jeg unna med engang...

Nå skal det sies at H/K 7000 er adskillig penere enn 1800'en...

Side 10 av 68 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •