Denon 1907 eller Pioneer vsx-916

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1907 eller Pioneer vsx-916

lillebroren min sitter å lurer på å anskaffe seg surround. å i disse dager er det jo nedsatte priser på noen denon modeller på hifiklubben.

budsjettet hans er 3000-3500 for reciever, fra før har han dali concept 1 høyttalere som han skal bruke i starten forså å kjøpe dali concept 2 eller 6 å bruke som fremhøyttalere.

vil denon 1907 være et vesentlig bedre kjøp enn pioneer vsx-916.

han vil bort ifra stereo som han har nå, å starte i d små med surround som kan bygges ut og oppgraderes senere.

andre forslag i den prisklassen? pre-out er et krav.

mvh (på vegne av lillebror)
    stian

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med 1907, men har kjennskap til både 1905 og 916.

Ut fra dette ville jeg uten tvil ha valgt 1907 dersom jeg skulle velge en av disse. Rett og slett fordi jeg synes at Denon receiveren leverer penere/bedre lyd enn Pioneeren. Når det gjelder effekt, som du sikkert også har sammenlignet så har det ingen praktisk betydning om det er 85W eller 100W. Liker også menyene til Denon bedre enn Pioneer.

Når det gjelder lyd så er det selvføgelig min oppfatning av det, hva broren din liker er noe helt annet...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min bror er stor fan av konsert dvd'er. mye dire straits, guns'n o.l

men han liker også å guffe på med trance og hiphop ofte.
    hvordan er lyden i stereo på denon? kommer med tiden til å bruke en effektforsterker.

jeg har selv hatt en nad surroundreciever for en stund tilbake, det var 5x50 watts modellen, ganske kraftig på grunn av stor strømforsyning, men lyden var rett å slett "ullen" støyet endel og var ganske grumsete egentli, det var ialfall oppfatningen min etter jeg byttet til en Nad 325 bee.

mvh
    stian

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at jeg synes Denon er et bedre valg enn Pioneer er blant annet pga. lyden i stereo.

Den Denon 1905 som vi har her i huset driver et par CV V-10F, har også prøvd den på et par Dynavoice F-6. Har bak og senter i sammen CV serie også, og en CLSC 12S sub, og i surround fungerer det veldig bra til prisen synes jeg. Rommet er da litt under 8 kvm.

Sammen med F-6 spilte den bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne på finn.no

Finn Torget - Arcam AVR100 Selges råbillig

er jo fra 2001 så den har endel år på nakken, den mangler vell en del nye lyd-formater sikkert? eller er det et godt kjøp?

mvh
    stian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •