Receivere/forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receivere/forsterkere

Dette høres kansje dumt ut. Men er ikke så dumt med tanke på at jeg er veldig nybegynner på dette feltet.

Jeg er ute etter en ny forsterker, den jeg har er 20år gammel og begynner og synge på siste vers nå, for og si det slikt.. Men er Receivere/forsterkere samme sak? Eller er det to ting? Som jeg har skjønt er Receivere det samme som forsterkere bare med radio.....? Eller er jeg på bærtur her?

Vurdere en Denon avr-1907 da denne så ut som den hadde det jeg trenger. Er denne god nok til mine 7-8 år gamle JBL høytalere (8 ohms) i Sterio, kommer til og bygge det ut sener til full surround.

Takker for alle svar.

-BanAnus-

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receivere er forsterker med radio ja.. Trenger litt mer info om dine høyttalere, ellers er Receiveren bra den.. men vet ikke om den er sterk nok før vi vet mer om høyttalerne dine..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare føye til at en receiver ikke alltid bare er en receiver.
    Det finnes to hovedtyper:
    stereo receiver
    AV receiver

AV er da surround receiver med 5 til 7 høyttalertilkoblinger + sub(bass)

AVR1907 er en veldig god receiver og prisen 2998 er også veldig god