Effektforsterker til Patos 402 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danna
    Ellers er Atoll en kjempematch med Patos
    Støtter den, spilte meget bra sammen med patos lyric når jeg var å hørte på diverse høyttalere på atoll elektronik.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt usikker....
    Hellnoob har en Primare a30.2 tilsalgs for samme sum som jeg skal betale for EC AW-70. Denne har større utgangseffekt og er litt smalere og passer bedre i racket mitt.
    Hva synes dere??? Skal jeg droppe EC'en og velge Primare, eller bare holde meg til opprinnelig plan. (Planen er å dra til Eltek og hente AW-70 på onsdag...)

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok muligens kanskje du må ha 2 aw70 for å yte høytalerene retferdighet..
    Ble bra med 1 aw60 på mine, men når jeg fikk 2 på kunne jeg begynne å nyte lyden =)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Ble bra med 1 aw60 på mine, men når jeg fikk 2 på kunne jeg begynne å nyte lyden =)
    Siden jeg mener at det har vært ett lite samarbeid mellom Patos/EC, der bla Patos har brukt EC for å tune lyden så virker dette som en god match.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Trur nok muligens kanskje....
    Du er i tvil ser jeg.

Har tenkt på det samme, men kan jo kjøpe en til senere hvis det blir for spinkelt og når lommeboken har fylt seg opp igjen....

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Trur nok muligens kanskje....
    Du er i tvil ser jeg.

Har tenkt på det samme, men kan jo kjøpe en til senere hvis det blir for spinkelt og når lommeboken har fylt seg opp igjen....
    En av mine mange planer det =) hehe... Har 2styk aw60 som er planlagt til bakhøytalere.. Så tenkte jeg på en aw70 til center og noe enda større til fronter =) Mange planer, synd det må så mye penger til for å realisere dem =)
    Fordelen med aw70 er at den raskt blir aw220 =) Et par aw220 så trur jeg du nærmer deg det optimale =)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg mener at det har vært ett lite samarbeid mellom Patos/EC, der bla Patos har brukt EC for å tune lyden så virker dette som en god match.
    Det er godt at du er i tvil, for dette er ikke riktig. Det som ER rett, er at Roar Moen har vært med på å utvikle høyttalere for EC. Patos høyttalere er derimot ikke "tunet" eller tilpasset for å spille spesielt godt og/eller dårlig med EC-utstyr. Sant å si har jeg delte erfaringer med kombien EC/Patos. Noen kombinasjoner fungerer bra, andre heller dårlig. Her gjelder det å prøve seg fram, som i de fleste andre situasjoner.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er godt at du er i tvil, for dette er ikke riktig. Det som ER rett, er at Roar Moen har vært med på å utvikle høyttalere for EC. Patos høyttalere er derimot ikke "tunet" eller tilpasset for å spille spesielt godt og/eller dårlig med EC-utstyr. Sant å si har jeg delte erfaringer med kombien EC/Patos. Noen kombinasjoner fungerer bra, andre heller dårlig. Her gjelder det å prøve seg fram, som i de fleste andre situasjoner.
    Ok...
    Antakeligvis en liten misforståelse fra min side:-)
    Men, godt vi fikk avklart det ti neste gang;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Men hva ville du kjøpt hvis du var meg?
    EC AW70 med nygaranti til 7995,- (ca 15000 veil) eller
    Primare A30.2 brukt 2 år (også ca 15000 veil)
    Noe annet?

Gidder ikke vente lenger så skal ut og handle en av de aller nærmeste dagene.
    Har heller ikke tenkt å betale mer enn 10 lapper.
    Det viktige er at frontene (Lyric 402) skal få mer godlyd i stereo og at Yamaha'en skal bruke "kreftene" på senter og surroundhøytt. (Lyric 202 og 102)
    Som signalkilde skal jeg bruke en ny Marantz DV7001, analogt tilkoblet for musikk og HDMI til film.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forøvrig kun XLR inngang på EC'en. Yamaha'en har kun RCA. Må da bruker overgang.
    Primare har RCA inn.
    Er dette avgjørende?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •