Erfaringer med Marantz sr4200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Marantz sr4200?

lurer på å kjøpe en brukt marantz sr4200 istedenfor en pioneer vsx-916 ny.

noen som har hørt marantz sr4200? hatt den selv elelr har noen erfaringer generelt, har søkt litt på nettet å funnet ut at dette var en ganske god budgett reciever.

noen formeninger, positive eller negative.

hva ville dere valgt mellom pioneer vsx-916 eller Marantz sr4200?

Følger også med en dvd spiller i prisen som forresten er 3500, dvd spilleren er en marantz DV4200

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste nå gjennom en test av recieveren, og den virker jo som den var en utrolig god forsterker når den kom, til den prisen selvsagt.

men den kostet vell rundt 4000 når den kom, fant en test fra usa og den var fra 2002, så prisen på 3500 brukt er vell kanskje litt stiv? selv om det følger med en marantz DV4200?

hva mener dere en en god pris om jeg bør velge denne fremfor en pioneer vsx-916?

mvh
    stian

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt SR4200, men har selv SR4500 som er vel bare en litt oppgradert versjon, men 3500 hørtes litt stivt ut ja. Begynner jo etterhvert å bli en gammelmodell. Vet at 4500 ble solgt for 2500 kr NY, på slutten (denne modellen er også gått ut)

Men lydmessig og effektmessig syntes jeg at Marantz er noe med det bedre til prisen. Jeg har og hørt vsx-916 i forhold til 4500, og var ikke i tvil om hva jeg foretrakk, men 916 har jo litt mer "gadgets" da.

Tror jeg heller ville sett meg om etter en litt nyere Marantz. SR4600 og til og med 5 serien pleier å dukke opp rett som det er. Har sett disse har lagt på rundt 3-4 tusen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

noen som veit noe om marantz DV4200? den va hvist også ganske god, men den er jo like gammel som recieveren så den er vell ikke helt up to date den heller.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har reciveren selv, og må si den er veldig musikalsk til å være en surround reciever, og i stereo vil den banke VSX-916 så det holder. Men den mangler 2 kanaler som 916 har som kan brukes til bi-amping, samt målemikrofon.

Jeg synes 3500,- er drøyt for en slik, kunne gledelig solgt min minst 1000kr billigere for å si det slikt!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Tror jeg heller ville sett meg om etter en litt nyere Marantz. SR4600 og til og med 5 serien pleier å dukke opp rett som det er. Har sett disse har lagt på rundt 3-4 tusen
    Jeg betalte 2000 inkludert frakt for en brukt SR 4600 for en stor måned siden. Den var strøken og alt fungerte, tror jeg fikk meget mye for pengene da, for det virker som en habil receiver.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et røverkjøp, spør du meg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sr4600 og dv4600. recieveren er jeg godt fornøyd med, men den er ganske bassfattig. spliller veldig fint på akustisk musikk i stereo og med en aktiv sub så har du full pakke. men ville ikke anbefalt den uten.

dvdspilleren er jeg godt fornøyd med. gir et gnistrende godt bilde på min 32" crt tv via scart, og så bruker jeg dekoderen i recieveren til å ta seg av lyden.

3500 for bare recieveren er altfor dyrt. hvis du får med sr4200 på kjøpet blir det bedre, med det er enda en stiv pris. prøv å prut deg ned du

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •