Infinity Cascade: hvilken elektronikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Cascade: hvilken elektronikk?

Hei!
    Prøver meg igjen med en tråd om hvilken elektronikk jeg burde kjøre på mine Cascade Model Three V, Model Three C og Model Five.

I og med at ferie pengene kommer og jeg vant i dette Skattelotteriet til Staten AS, har jeg noe penger til overs... Pris er jo alltid et problem i en slik sammenheng, men jeg tenkte meg en 20k for hardwaren (skal ha meg en pj også:S)

Trenger en forsterker (surround), muligens en effektforsterker til frontene (da disse krever en del kraft) og dvd/cd spiller. eventuelle kabler... Forsterkeren burde også ha en "switch" funksjon for bilde da jeg ønsker å kun bruke -en- kabel frem til prosjektor

takker for alle innspill og tanker rundt temaet

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn tråden til AndreWerdenskrieg og spør han. Han har testet en del elektronikk på Inifity Cascade og vet sikkert noe om hva du kan se etter.

DrE

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    ...og jeg vant i dette Skattelotteriet til Staten AS

Ellers er jeg enig med mannen over, AndreWerdenskrieg har sikkert kontroll på dette.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis jeg har gitt inntrykk av å ha testet masse elektronikk på disse høyttelalerne, for det har jeg desverre ikke. Har jeg kun hørt høyttalerne med Denon AVR-3805 og Krell Showcase Processor/Krell Showcase Amp. Ellers har jeg sett at de fleste velger Harman/Kardon til disse. Infinity selv demonstrerer disse på messer etc med enten Harman/Kardon eller Lexicon.
    heimkinomarkt.de - Die Internet-Plattform rund um Heimkino und Home-Entertainment

Minhembio.com - Galleribilder innehållande Infinity Cascade 9

Denon synes jeg blir en tanke tynt selv om også det låter bra. Krell låt helt fantastisk og er også grunnen til at jeg selv har bestilt nettopp Krell. Detaljert og luftig med en helt annen fylde enn Denon. Skulle egentlig bare mangle når man tar prisen i betraktning.
    Jeg vet at mange er fornøyd med H/K, så det burde være et relativt sikkert kort med tanke på budsjettet. Jeg ville isåfall valgt H/K AVR-745 som ifølge Dag Johnsen skal ha meget bra rommkorreksjon som også tar seg av subbene.
    http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen

Håper dette var til hjelp.
    Morsomt med nye innkjøp, du har sikkert mye gøy i vente!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her! Du kom jo nå med masse tips til trådstarter :-D.

Litt erfaring har du jo i alle fall nå!

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    =)

Joda, begynner jo å kjenne høyttalerne nå, men jeg ser frem til å få ny og kraftigere elektronikk på dem.

Men man bør også tenke på at når man henger høyttalerne på veggen slik 3V er ment til, er det litt begrenset hvor bra lyd man faktisk kan få. Til film fungerer det selvsagt meget bra, men kunne godt tenkt meg å hatt dem lavere/i ørehøyde til musikk selv om det på ingen måte låter dårlig slik jeg har dem. Jeg har allikevel ingen problemer med å virkelig nyte musikk med mitt oppsett, men i forhold til gulvhøyttalere i samme prisgruppe mister man nok en god del. Jeg vil tro at dette er noe av det aller beste man får til veggmontering (jeg vet ihvertfall ikke om noen bedre) og jeg ville virkelig ikke hatt noe annet her i stuen. Men jeg mistenker at det må skikkelig med krefter til for å få dem til å yte optimalt, så en effektforterker synes jeg høres ut som en god idé.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, vi har alle forskjellige parametre og kompromisser å ta hensyn til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    andrewerdenskrieg har kontroll han

ble faktisk litt positivt overrasket over den elektronikken jeg har nå, STR-DB890 fra sony. Ikke noe kraftige solide greier, men leverer temmelig ok lyd! men, det er for lite powwer til å drive cascadene godt nok.

sendte avgårde en mail til Lyd og Bilde for en stund siden, og fikk som svar at Arcam funka godt... Men de mangler en del funksjoner for romkorreksjon, noe jeg ser meg nødt til å hanskes med (åpen kjøkkenløsning inn til venste i stua)

Hva angår senteren, kommer den på veggen UNDER lerretet, og høytalerne på veggen i samme slengen. Vil en romkorreksjonsløsning kunne fikse det slik at lyden fra front og bak hløytalerne som henger rett/flatt på veggen, gir lyd inn mot sweetspot? Bak blir dette litt tungt da jeg sitter klossoppi veggen:S

ellers, fortsetter letingen
    takker for feedback

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også driste deg til å lytte til Onkyo A-9755 (til bruk som effektforsterker/stereoforsterker på frontene)... Kombinasjonen Cascade/A9755 spiller ganske fortryllende når paret med en god kilde.

Mikrotest: http://www.njal.no/doc/DVD-Hjemmekin...20-%20ergo.pdf
    Mikrotest 2: Bild & Ljud Hemma : Tester - Köpguiden

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    =)

Joda, begynner jo å kjenne høyttalerne nå, men jeg ser frem til å få ny og kraftigere elektronikk på dem.

Men man bør også tenke på at når man henger høyttalerne på veggen slik 3V er ment til, er det litt begrenset hvor bra lyd man faktisk kan få. Til film fungerer det selvsagt meget bra, men kunne godt tenkt meg å hatt dem lavere/i ørehøyde til musikk selv om det på ingen måte låter dårlig slik jeg har dem. Jeg har allikevel ingen problemer med å virkelig nyte musikk med mitt oppsett, men i forhold til gulvhøyttalere i samme prisgruppe mister man nok en god del. Jeg vil tro at dette er noe av det aller beste man får til veggmontering (jeg vet ihvertfall ikke om noen bedre) og jeg ville virkelig ikke hatt noe annet her i stuen. Men jeg mistenker at det må skikkelig med krefter til for å få dem til å yte optimalt, så en effektforterker synes jeg høres ut som en god idé.
    er jo bare å senke tven og høyttalerne det, så får du dem i ørehøyde

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    er jo bare å senke tven og høyttalerne det, så får du dem i ørehøyde
    Har du sett mitt oppsett ser du fort at det er uaktuelt.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe