Forslag ønskes til bl.a. mellomklasse receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Forslag ønskes til bl.a. mellomklasse receiver

Hei, hadde satt pris på noen innspill og forslag om hva jeg kan bruke dette til..

Effektforsterker: NAD c272
    SW: Yamaha YST-SW515

(Har også en eldre passiv basskasse fra C.Vega jeg fikk en gang, 15" element rettet mot gulvet, kanskje denne kan brukes med c272'en på en eller annen måte?)

Mitt gamle hjemmekino-anlegg bestod av en NAD T752 (som nå har tatt kvelden), og CV V10 fronter + center og bakhøyttalere av samme merke.

Det jeg trenger forslag til er i utgangspunktet ny surroundreceiver, og to nye fronter. (senteren og bakhøyt. jeg har nå suger, og har ikke noe futt i filmsammenheng, men oppgraderer senere til høsten, tar receiver og fronter først)

Har tenkt litt på Yahama rx-v1700 og Pioneer vsx-ax2as, samt Denon 28/3806. Behovet er utganger for effektforsterkeren, HDMI for plasma, ps3, xbox360.

Høyttalere jeg snuser på er Dali ikon 6, men har ikke fått lyttet ordentlig til de enda. Disse koster jo ca 9k som forøvrig er mitt ca pristak angående fronter.

Noen som forresten har erfaring med PSB G Design GT1? De ser jo dødslekre ut med den glossy finishen (matcher bra m ps3)! 13k, litt dyrt men men..

Det ble litt mye tekst her, men ærlig talt er jeg veldig usikker på hvor jeg skal gå videre her. Har lyst på en reciever jeg kan ha noen år fremover, som jeg kan ha som hjernen i et HD AV-anlegg. Jeg har vel en 20-25k å bruke i denne omgang (reciever og fronter) men hadde ikke gjort noe å kjøpe noe billigere/brukt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Selv vurderer jeg nye B&W serien som jeg linker til nedenfor:

B&W DM683 Høyttalere

Disse koster 10 000 mens lillebroren koster 7500 kr.

Vet at Denon kommer med nye forsterkere til høsten med HDMI 1.3 og jeg håper absolutt de lanserer en arvtager til Denon AVR-3806, hvis de gjøre det skal jeg nok ha en slik med de nye 600 høyttalerne til Denon.

Men har for tiden kun råd til Receiver og front så resten av høyttalerne blir nok kjøpt senere men det er så klart viktig med et godt utgangspunkt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, virker som om vi er i noenlunde samme situasjon da.
    De B&W er jo et fint alternativ da.. Ganske allround "sound", eller?
    Har også tenkt litt på Klipsch i den samme prisklassen. Leser jo så mye bra om at de er supre til hjemmekino, men har ikke fått lyttet til noen enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •