Stereo til Audio Pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo til Audio Pro

Har per dags dato Audio Pro balck diamond V2, og en B1.36 Sub. Disse spiller sammen med en sony sorroundforsterker(Billig sak)

Har etterhvert fått mer og mer sansen for stereo, og kunne tenkt meg en ny forsterker. Har sett litt rundt, og funnet et par som ser interesanne ut.

Cayin 252B (eventuelt 251B eller 153B, noen meninger? )
    Vincent SV236
    Vincent SV-233

Noen som vet hvordan disse vil spille sammen med audio Pro'ene? Har lest litt tester osv, og ser ut som de skal være gode forsterkere. Har dere eventuelt andre forsterkere å anbefale?
    Satser helst på å kjøpe brukt, og ikkje så mye over 5-7000.
    Takker for svar på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Hegel H1, disse får man brukt til ca 6.000. Nydelig forsterker med enda "nydeligere" lyd
    Kan vel dra frem en Electrocompaniet ECI-3 også, disse ligger som Hegel forsterkeren på ca 6-6500 brukt. Denne har jeg hatt god suksess med på stativ høytalere, men har ikke testet den med Audio Pro høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig også lest testene på Cayin forsterkerne, og på papiret ser det jo svært lovende ut. Har dessverre ikke hørt de selv.
    Som alltid er det jo desidert best å høre komponentene sammen med hverandre for å danne seg sitt eget bilde, men det kan bli noe vanskelig når man skal kjøpe brukt. Derimot så burde ingen av de nevnte forsterkerne være vanskelige å selge igjen til samme pris om det viser seg å ikke fungere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at Cayin, Atoll eller Marantz ikke er så dumme på disse. For min del ville jeg nok ikke valgt H1, da den har en ganske kvass diskant, men du bør gi mer info om hva slags lyd du vil ha, hva slags musikk du spiller..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde bare gode erfaringer med min Vincent SV-233. Mange klager over at den blir litt slitsom i diskanten, men det var ikke tilfellet med mine Patos Lyric 402. Vet ikke hvordan den blir med dine høytalere. Lån en med deg hjem og hør selv! SV-236 er jo også en veldig spennende forsterker!
    Lykke til med kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar hittil

Har som sagt vurdert Vincent SV-233 da jeg har fått inntrykk av at den rett og slett er en fantastisk god forsterker, og i tillegg ligger den vel til rundt 5000 brukt.

Av musikk er jeg ganske allsidig. Hører endel på techno, men også roligere sanger, country avogtil og litt rock, så forsterkeren burde jo låte generelt bra.
    Har dessverre ikke nok greie på akustikk og slikt til å greie å beskrive lydbildet jeg kan tenke meg, men håper at musikktypene jeg hører på kan hjelpe litt itl å anbefale

Finner jeg rette forsterkeren nå, så blir det muligens kjøp, feriepengene fra jobben kommer snart

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tror at Cayin, Atoll eller Marantz ikke er så dumme på disse. For min del ville jeg nok ikke valgt H1, da den har en ganske kvass diskant, men du bør gi mer info om hva slags lyd du vil ha, hva slags musikk du spiller..
    Har desverre ikke fått hørt Cayin enda, men jeg er enig i at jeg tror at Atoll kunne være en super match til disse ja. Audiopro er (etter mitt øre) en "myk" høytaler og Atoll er en forsterker som spiller ganske friskt og engasjerende. Ellers (hadde aldri trodd jeg skulle si det) så er det jo en mulighet for at Harman/Kardon kan brukes på disse høytalerne, passer i hvertfall godt sammen til rock og techno. I tillegg matcher de jo utmerket godt i designet da.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Har desverre ikke fått hørt Cayin enda, men jeg er enig i at jeg tror at Atoll kunne være en super match til disse ja. Audiopro er (etter mitt øre) en "myk" høytaler og Atoll er en forsterker som spiller ganske friskt og engasjerende. Ellers (hadde aldri trodd jeg skulle si det) så er det jo en mulighet for at Harman/Kardon kan brukes på disse høytalerne, passer i hvertfall godt sammen til rock og techno. I tillegg matcher de jo utmerket godt i designet da.

H/K er slett ikke noe dårlig alternativ nei.. Ett alternativ (ikke for å pushe på merket) er int. forsterker (lillebror til min) 2*100, lover deg spiller mye bedre en atoll (ja jeg har hørt dem begge) selges nå på hfs (vet ikke pris)

Integrert Talk Electronics

Har du spm. ang. Talk så bare spør..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •