For forsterker og Cerwin Vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For forsterker og Cerwin Vega

Hei

Har ett spørsmål ang forforsterker. Jeg har ett anlegg som består av Cerwin vega Cls215 som drives av 2 CV A-serie forsterkere en 1,5KW til diskant, mellomtone og en 2,6KW til bass.
    Lurer da på om forforsterkeren har mye å si på effekten til høytalerne siden de drives av egne for sterkere? Jeg bruker nå denne som for forsterker: Komplett.no - Sony STR-DA3200ES receiver, 7x110W, DCAC Autokalibrasjon, HDMI, sort
    Den er grei siden jeg bruker mange av tilkoblingsmulighetene. Hvordan passer denne inn i kombinasjonen. Jeg syns det spiller bra, men jeg har hele tiden hatt følelsen av att det kan spille bedre. Bass instillingen på for forsterkeren står på maks for å få god effekt. Er rimlig ny innen for dette så veit ikke hva som er normalt.

Hva er bra alternativer til forforsterker hvis jeg skal bytte, jeg må ha receiver mulighetene som denne har.
    Forforsterkeren driver i tillegg til 215 (Effektforsterkerene er koblet til preout front med y-splitter) Senter og bakhøytaler også fra CV cls serie.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

må du ?

Jeg mener må du ha en surround pre?

Det er klart at det går bra men jeg har hatt 215 selv og det låt aldri kulere enn med en dedikert NAD preamp forran effektforsterkerene mine.
    Da kan man slippe unna med en billig NAD pre gjerne brukt.

ellers ville jeg rådet deg til å finne ut hvilken surround pre eller reciver som har høyest spenning på preout delen, Denon 2807 er jo bra men koster noe mer enn sonyen du nevner.

(kunne ikke se om sonyen du nevnte hadde preout i det hele tatt, det må du ha! altså muligheten til å koble til rene effekt forsterkere)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg forklarte meg litt dårlig, men den har egne preout utganger og jeg kjører begge effektforsterkerene ut fra preout front uttakene, for å få med begge forsterkerene har jeg brukt en y splittkabel for å kunne koble begge til utgangen. Veit ikke hva utgangs spenningen er på sonyen.
    Det jeg mente jeg måtte ha var en reciver siden jeg har koblet til masse rart.

Hvilken NAD er vanlig og bra å bruke. Kan jeg ha denne også i kombinasjon med sonyen eller går det kun med en forsterker som fungerer som forfrosterker

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

greit

Sitat Opprinnelig postet av qrush
    Mulig jeg forklarte meg litt dårlig, men den har egne preout utganger og jeg kjører begge effektforsterkerene ut fra preout front uttakene, for å få med begge forsterkerene har jeg brukt en y splittkabel for å kunne koble begge til utgangen. Veit ikke hva utgangs spenningen er på sonyen.
    Det jeg mente jeg måtte ha var en reciver siden jeg har koblet til masse rart.

Hvilken NAD er vanlig og bra å bruke. Kan jeg ha denne også i kombinasjon med sonyen eller går det kun med en forsterker som fungerer som forfrosterker

Da kan du bruke sonyen, men poenget er at man ikke alltid får det ønskede volumet ved en slik løsning.
    Signalet kan bli for svakt ut fra preamp og det er det lite å gjøre ved, men du skal kunne bruke en NAD pre sammen med reciveren.
    Da er det greit å bruke en eldre NAD sak, jeg hadde selv en som var over 10år selvom nyere er å annbefale såklart.
    NAD 116 er det vel en som heter burde kunne få en slik en til omkring en lapp tenker jeg (hvis jeg ikke surrer med modell betegnelsene da) .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne du mener kanskje: NAD C162 Forforsterker

Hvis jeg kan bruke den sammen med receiveren så kan det bli bra. Hvordan vil det fungere? hvis for forsterkeren får signal fra receiveren er jeg kanskje like langt siden receivern var det svakeste leddet. Må da lyden fra stereo høytalerne og de andre som er koblet til receivern(senter, bak høytaler) volumjusteres hver for seg siden jeg har 2 for forsterkere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •