Forsterker til DM6xx stativhøytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til DM6xx stativhøytaler

Har nylig fått egen leilighet, og vil da gjerne ha nytt stereooppsett.
    Overtagelsen er i September, så man har god tid til å finne det oppsettet som jeg mener passer til meg. Har hørt endel på BW sin 600 serie, og må si at jeg liker "sounden" fra disse. Og når jeg skal kjøpe har de kommet med sin nye 600 serie. View the 685 at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi and Home Theatre Brand

Valget har falt på 685 stativhøytaleren, vil ha noe stilrent og som låter tålig bra. Men det store spørsmålet er jo da hvilken forsterker jeg skal gå for.

Har på en måte fått inn med morsmelka at Thule, Doxa eller Electrocompaniet er veien å gå, og må si meg veldig enig der, vet dere om Thule vil bli for rund for BWène? (hører foresten på alt mellom himmel og jord, blitt mer rock, prog rock, rap)
    Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å svi av mer en 10 000,- på forsterker, enten ny eller brukt, men etter å ha sveipet over bruktmarkedet ser man jo at her er det mye å spare.

Har hatt erfaringer med Thule 60 watt, og 100 wattern og må si meg meget fornøyd med disse (høytalere var da Audio Pro Blue Diamond)
    Doxa 70B hadde min bror tidligere, dette er da en god del år siden så jeg har forsåvidt ingen mening om den nå.
    Electrocompaniet kan jeg vel utelukke, da dette blir i en prisklasse som jeg ikke kan ta meg råd til. Men de 2 andre er absolutt oppnåelige.

Noen som har noen synspunkter til hvilken forsterker jeg burde velge? liker det "gamle og gode" veldig godt, setter lyd og detaljer veldig høyt.

Og et siste spørsmål, det vil vel ikke være overkill å ha en forsterker til 10k når man har høytaler til 4? Har ikke lest noen tester av den nye serien enda, men regner med at den blir veldig lik DM602 s3 og disse skal man vel ha en grei stor forsterker for å få utnytta til det fulleste.

Mvh Åssy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I likhet med deg gleder jeg meg veldig til den nye 600 serien til B&W kommer (skal høre på de i dag ), og om det er, som du tror, store likheter mellom DM685 og 602s3 kan jeg anbefale Electrocompaniet ECI-3 (brukt ca 6-7k). Denne har jeg hatt sammen med DM602s3 tidligere og var stor fornøyd ! (forøvrig mitt dummeste Hi-Fi salget noensinne)

I tilfelle med de nevnte høytalerne synes jeg personlig ikke at det er overkill, da jeg liker lyden de gir svært godt (dvs 602s3 - håper 685 er enda bedre), og det blir bare bedre med en bedre forsterker.

Husk bare også at du bør ha kilde (CD/DVD) som står i stil til resten, ellers kan det fort bli unødvendig bruk av penger på dyr forsterker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden