NAD c372 for CV-clsc12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer darkz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD c372 for CV-clsc12

Hei

Lurer på om noen har testet nad372 på cv12. Vet den drar dem, men om den holder kontroll og har kapasitet til å dra dem et stykke
    Er ikke intressert i PA amp, siden jeg hører sjelden på musikk så altfor høyt.
    Grunnen til at jeg ikke orker PA er bråk og effektforsterker pga at jeg da må ut med penger til forforsterker, eller ta ibruk miksebordet mitt. Noe som igjen bruker opp mer plass enn jeg har i stereobenken

Noen som har testet 12" med Nad c372, og kan svare på om man kan kontrollere dem selv på litt høyt volum

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt eksakt den kombinasjonen og ja du kan spille høyt med bra kontroll. Det er likevel ikke til å legge skjul på at det er mer å hente ved å benytte enda kraftigere forsterker ved ekstreme volum.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på harman/kardon hadde jeg vært deg Perfekt match til CV. Diskanten løser seg mye mere opp og blir langt ifra innestengt som hos en NAD forsterker.

Brukte tidligere enn C370 (Ja vet at C372 er bittelitt kraftigere) sammen med LS-12...syntes ikke det spilte så bra ilag. Så kjøpte jeg en h/k AVR-7000 som leverer 2x110 ftc i 8 ohm stereo og fyttigrisen for en forskjell det ble Mere kontroll, kunne spille mye høyere og samtidig spilte det mye penere enn med C370 forsterkern. LS-12 koser seg i dag som bakhøyttalere i surrounden drevet av AVR-7000

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler mer på nad jeg da egentlig, kjenner folk som har slitt litt med h/k. Men trenger ikke no amp som har mer enn 2 utganger. Og skal jeg ha surround amp blir det kraftigere en pga større fronter enn 12":-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkz
    Stoler mer på nad jeg da egentlig, kjenner folk som har slitt litt med h/k. Men trenger ikke no amp som har mer enn 2 utganger. Og skal jeg ha surround amp blir det kraftigere en pga større fronter enn 12":-D
    Hmm okey...
    Sett på Rotel?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja så litt på dem. Men om de prisene jeg så på så dobla det seg over hva en nad forsterker kom på. Nå har ikke jeg peil på hvor strømsterk en 100watt fra rotel er mot en 150watt nad. Men er vel sjangser for at rotel slår den i lyd og alt uten det jeg vet FÅr lete litt rundt etter noe brukt osv. Det får være grenser får hva jeg skjemmer bort Cv`ene med:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jeg vert deg så hadde jeg valkt Harman/Kardon HK970 den tror jeg er perfekt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke henge meg opp i watt, men siden naden ikke koster mye mer. Hva har nad sine 150 mot hk sine 80?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde lage liv og røre.
    Harman Kardon HK 3480 - Hi-fi Center Kjeden

Selv syns jeg NAD 372 passer godt med CV sine 12" modeller. Men smaken er som baken..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på den var vel litt mer watt, men mindre ampere? samt at det er radio på den? Virker som H/K kan være et valg også. Alt er jo uansett bedre enn den jeg har pr. idag

den er jo kun

watt 8 Ohm 2x85W

THD < 0,01 %

Intermodulation <0,02%

må sies ampen har en enorm trafo så den leverer strøm i massevis, men blir liksom litt tam på topp da det begynner å dra på med høyt volum. Derfor jeg er redd for lite watt, selv om det kanskje er amperen jeg burde se på. Håper også å ligge i prisjiktet 5-7000 kr for en amp ny. De nad`ene jeg har sett på og de H/K`ene vist her er i samme kategori. Det eneste vanskelige er valget av en god amp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •