Hvordan skal jeg stille inn bias på min Meixing MingDa MC368-B??????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan skal jeg stille inn bias på min Meixing MingDa MC368-B??????

Jeg har en integrert Meixing MingDa MC368-B rør forsterker. Men, så har jeg først nå funnet ut det med bias! (Oppppsss)... ops: Jeg har en importert versjon hvor det ikke er utvendig bias justering. Så det jeg lurer på er hvordan i huleste skal jeg kunne justere dette da? Er det noen som kunne være så kjempe snill og gitt meg en sånn ca god nok forklaring slik at jeg forstår hvordan det gjøres!?! Da hadde jeg vært evig takknemlig!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de importerte versjonene er bias-justeringern på undersiden av alle steder. Så mens forsterkeren står på(la den stå på en god halvtime før du måler og justerer), må du sette den på siden, skru av eventuelle bunnplater, og så finne justeringsskruene som jeg mener å vite skal ligge INNI forsterkeren...Veldig praktisk. Så du trenger voltmeter, et flatt, isolert og bittelite skrujern samt noen soilde doser forsiktighet og tålmodighet.

Lykke til

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    På de importerte versjonene er bias-justeringern på undersiden av alle steder. Så mens forsterkeren står på(la den stå på en god halvtime før du måler og justerer), må du sette den på siden, skru av eventuelle bunnplater, og så finne justeringsskruene som jeg mener å vite skal ligge INNI forsterkeren...Veldig praktisk. Så du trenger voltmeter, et flatt, isolert og bittelite skrujern samt noen soilde doser forsiktighet og tålmodighet.

Lykke til
    Tusen hjertlig takk!!! Da har jeg jo i så fall noe og gjøre på en deilig søndag... Men hva er det jeg skal måle? (er blank når det gjelder sånt)

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut hvor jeg skal justere! Men, jeg har ikke peiling på hvor jeg skal måle hen for og få riktig spenning eller hva det er fornoe!!!! Jeg er desperat etter og få vite hvordan dette skal gjøres... Forsterkeren min ligger på siden på gulvet og bare venter på å bli justert riktig!!!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte det ikke med manual?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte det ikke med manual?
    Jo, på kinesisk og uten illustrasjoner!!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Jo, på kinesisk og uten illustrasjoner!!

Ching Chang?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Ching Chang?
    Ja! J***** irriterende og frustrerende når rør forsterkeren bare venter på og få justert bias riktig... Har enda ikke funnet ut av det! Så det er nesten så jeg bare gir opp hele dritten... Jeg sliter fortsatt med å finne riktig sted og måle spenningen. DSå visst det er noen som har svaret? Så hadde det vært kjempe greit!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Ja! J***** irriterende og frustrerende når rør forsterkeren bare venter på og få justert bias riktig... Har enda ikke funnet ut av det! Så det er nesten så jeg bare gir opp hele dritten... Jeg sliter fortsatt med å finne riktig sted og måle spenningen. DSå visst det er noen som har svaret? Så hadde det vært kjempe greit!

jeg vet Men husker desverre ikke, har hørt det en gang. Men vet med sikkerhet at folk her inne sitter med den kunskapen.

FORTELL FOLKENS, FORTELL FOR POKKER:twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mine kunnskaper er dessverre brukt opp for lenge siden..

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok! Takker i så fall veldig mye til de som har hjulpet meg hittil... Men, jeg forstår ikke hvor jeg skal måle spenningen for og få justert bias. Jeg er redd for og komme borti to like ledninger oså kortslutter hele sullamitten... Så visst det er noen her inne på forumet som sitter med denne kunnskapen, så er det bare og spytte det ut! Egentlig så spiller det absolutt ingen rolle over hvem rør forsterker du eventuellt vet hvordan det gjøres på. Fordi innmaten i disse rør forsterkerene er såpass likt bygd opp inni at det og fortelle hvor jeg skal måle spenningen for bias burde være en enkel sak!?!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket forumet på hifisentralen? Snakkes mye mer om rør der, enn hva som er tilfellet her på avforum.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket forumet på hifisentralen? Snakkes mye mer om rør der, enn hva som er tilfellet her på avforum.
    Jepp. Jeg har til og med laget enn egen tråd! Men det er bare veldig mange som har lest tråden min! Men, absolutt ingen som har svart... :evil: Skikkelig frustrerende når rør forsterkeren min fortsatt står på siden i håp om og snart bli justert riktig!!!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er veldig enkelt. mål over de største motstandene du ser, nærmest rørsokkelen. de er sansynligvis på 10ohm som i min der. (de hvite)
    fest målepunkt med gripeklo og vri potmeterene med et plastisolert skrujern.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

det er veldig enkelt. mål over de største motstandene du ser, nærmest rørsokkelen. de er sansynligvis på 10ohm som i min der. (de hvite)
    fest målepunkt med gripeklo og vri potmeterene med et plastisolert skrujern.
    Tusen takk for forklaring. Jeg har vært i kontakt med Audiomix på hifisentralen ang noen spørsmål om rør forsterkere og lignende. Og han er utrolig hjelpsom og han svarer fryktelig raskt! Så om det er noen av dere rør folk som ikke forstår noe eller lignende!?! Så ikke nøl med og ta kontakt med han. Han er kjempe dyktig og vet absolutt hva han driver med... Bare nevner det, fordi jeg ble så imponert over hans gode forklaringer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •