Harman Kardon`s sone2 løsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon`s sone2 løsning?

Har en DPR 2005 har denne "sone 2" funksjonen. Har lyst til å sette noen Høyttalere på kjøkkenet, som kun blir brukt til å høre nyhetene sammen med morgen kaffen. Disse skal jeg skjule og tenkte derfor at Sone2 må være genialt..

Er det noen som bruker dette? eller som har litt greie på hvordan den fungerer? har minimalt med lyst til å lese bibelen som fulgte med

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd det selv enda (på AVR-635), men såvidt jeg kan se er det en A-BUS løsning på DPR2005 også.

Det du trenger er et A-BUS veggpanel. Enten fra H/K, eller fra andre leverandører med A-BUS, som Cambridge Audio eller Russound.
    Dette forbindes med en CAT5-kabel til recieveren.
    Høyttalere kobles direkte til veggpanelet.

Personlig syns jeg ikke at 1.generasjons panelet fra H/K virker så tiltalende (AB1), mens det kommende AB2 ser veldig bra ut. Det virker bl.a. som AB1 mangler av/på knapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ab1

Hei!

Jeg skal ha AB1 på kjøkkenet (har allerede AVR 645 i stua). Fikk låne en demobrukt fra Hi-Fi centeret Bergen for å teste og den 15W forsterkeren som sitter i selve panelet spiller overraskende bra. Spilte med JBLs soundpoint SP6CII høytalere som jeg skal ha i taket.

AB1 koster desverre rundt 1495 - men fikk demovaren til under halve prisen så da var det ikke tvil. Tilkobling er med cat 5 kabel (nettverkskabel) - anbefaler kroneverktøy for å feste ledningene. Denne gir også strøm. Man kan spille en kilde i stua og en annen på kjøkkenet og til og med skru av forsterkeren og kun bruke multirom funksjonen.

Gleder meg til kjøkkenet kommer på plass :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå en stund etter.

Hvordan gikk dette? Ble du fornøyd? Hvilken dempningsfaktor har høyttalerne dine?
    Jeg vurderer det samme som deg, men bare å sette dette ute. Slik at jeg kan få lyd på terassen.
    Høyttalerne jeg har sett på fra Earthcquake har en demningsfaktor på 88dB noe som er grenseland for AB1.
    Spiller ditt oppsatt greit?
    Hvordan boks benyttet du får å sette inn AB1? Antar at du har montert AB1 innfelt i vegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du spør! Jeg er godt fornøyd - den lille digitale tassen spiller overraskende bra for størrelsen og ganske høyt også om man vil. Sammenlikner jeg med anlegget i stua er lyden seff litt boksete og ikke så punchy - men den har ok m bass og funker veldig bra til sitt bruk.

Høyttalerne har 88dB sensitivity - det funker i allefall - men ab1 har en grense der. Sjekk HKs sider

Opplever ellers at jeg av og til må trykke et par ganger før den reagerer på fjernkontrollen feks ved å skippe på cd eller skifte radiokanal. Kan være litt irriterende - men er blitt vant til det.

Boks er det verre med. Kjøpte en elkoboks for 1½ enhet som jeg trodde skulle passe - men den var akkurat litt for lav, siden den er avrundet og ab1 modulen er firkanta. Det var ikke mye om å gjøre så skar noen spor i avrundinga på elkoboksen slik at den gikk inn. Neste problem var at elkoboksen var akkurat litt for bred i forhold til rammen rundt ab1 slik at man så litt av den røde kanten så måtte til med litt sparkel til slutt. Ble bra - men litt styr! Tror jeg vil ta turen på ebay og kjøpe en amerikansk apparatboks til neste gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av designosaur
    Artig at du spør! Jeg er godt fornøyd - den lille digitale tassen spiller overraskende bra for størrelsen og ganske høyt også om man vil. Sammenlikner jeg med anlegget i stua er lyden seff litt boksete og ikke så punchy - men den har ok m bass og funker veldig bra til sitt bruk.

Høyttalerne har 88dB sensitivity - det funker i allefall - men ab1 har en grense der. Sjekk HKs sider

Opplever ellers at jeg av og til må trykke et par ganger før den reagerer på fjernkontrollen feks ved å skippe på cd eller skifte radiokanal. Kan være litt irriterende - men er blitt vant til det.

Boks er det verre med. Kjøpte en elkoboks for 1½ enhet som jeg trodde skulle passe - men den var akkurat litt for lav, siden den er avrundet og ab1 modulen er firkanta. Det var ikke mye om å gjøre så skar noen spor i avrundinga på elkoboksen slik at den gikk inn. Neste problem var at elkoboksen var akkurat litt for bred i forhold til rammen rundt ab1 slik at man så litt av den røde kanten så måtte til med litt sparkel til slutt. Ble bra - men litt styr! Tror jeg vil ta turen på ebay og kjøpe en amerikansk apparatboks til neste gang!
    Ok takk for svar, bra at du er fornøyd.
    Jeg kommer nok til å prøve dette, men da gjør jeg som du sier å bestiller en Jbox fra ebay. Alternativet mitt er å kjøpe enda en squeezebox receiver samt en billig effektforsterker, men jeg syns det blir litt for dyrt samt at da må jeg ha flere bokser synlige.
    Da er AB1/2 ett godt alternativ i forhold.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •