Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
Men seriøst, Bösendorfer lager faktisk høyttalere. Det vil si, det lages høyttalere med deres navn på. Ideen med disse skulle visstnok være et mest mulig diffust lydfelt blant annet ved at veggene jobber som i et flygel.

For meg så kom denne som lyn fra klar himmel. Når det er sagt så ser det jo ut som det er et lyngdorfprodukt, sikkert moddet og i ny innpakning.
Ja seriøst, Bösendorfer lager faktisk høyttalere, det vil si DE LAGER høyttalere! Ja, på deres egen pianofabrikk i Wien. Jeg var der sist i april/mai i år. For øvrig, når det gjelder lakk og finish - de fleste har sikkert fått med seg at det i de siste par årene nærmest har utviklet seg en epidimi av høyttaler produsenter som påstår at høyttalerne deres har pianolakk. Nei, det har de ikke! De er kanskje sorte og blanke, men pianolakk er det ikke. Bösendorfer høyttalerne derimot, har selvsagt ekte pianolakk og et finer-arbeid som man finner i deres flygler. Jeg skal ikke diskutere hvem som fant opp kruttet først, men det blir litt lettvint og si at det er et modda lyngdorfprodukt. De er bygget og utviklet etter Hans Deutsch "akustisk-aktiv prinspp", noe han har jobbet med siden 1970-tallet.