Er Crown XTi brukbar til subwoofer forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Crown XTi brukbar til subwoofer forsterker?

Hadde egentlig tenkt meg en Velodyne subwoofer forsterker, men tror nok den blir litt i dyreste laget for meg. Er Crown XTi en brukbar forsterker til subwoofer? er det mulig å unngå delefilter i subben siden Crown XTi har "Speaker presets for crossover frequencies, EQ, limiting, and delay"? Har forsterkeren nok innstillinger rettet mot sub? Er helt nybegynner på dette feltet, så takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har enda et lite spørsmål ang. XTi: er støyen fra viften sjenerende? Bråker den for eksempel mer enn Xbox 360?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crown XTi

Jada. Crown XTi-serien har absolutt mulighet til å være sub amp. Grunnet DSP-en i ampen kan du stille inn ampen til lowpass/crossover ved f.eks. 100 Hz. Mange liker og ha kompressor på miksen, jeg er ikke blant de, og jeg vil i allefall ikke ha det på ampen uten mulighet til å endre det kjapt. Crown XTi serien har også nok kraft til de fleste rigger. Skal dette brukes til PA? Crown spesialiserer seg på PA-markedet, og hvis det er snakk om til hjemmeanlegg så tror jeg nok at viftestøyen kan bli litt høy. Dessuten er det, i allefall i de større versionene, for mye kraft til et hjemmeanlegg. Til hjemmeanlegg kan jeg anbefale Harman Kardon.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til timc, han har en del erfaring med disse forsterkerene til hjemmebruk.

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •