NAD M15 + Midgard Oberon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD M15 + Midgard Oberon

Noen som har noen formeninger om denne kombinasjonen? Er på jakt etter en surround prosessor som virkelig duger i Stereo med subwoofer.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, men med tanke på at du allerede har høytalere fra klubben, så kan du jo høre om du får låne med deg nad'en hjem for ei helg, eller ta med oberon blokkene ned i ei sjappe som har ms4 inne. De pleier å være behjelpelig med dette.

Erfaring har jeg som sagt ikke, men for en liten stund tilbake sendte en mail til hifiklubben med spørsmål om den samme prossessoren i kombo med oberon som jeg selv har. Om de hadde noen erfaring med dette. Nå vet jeg ikke om de bare prøvde å selge, eller var ærlig, men vedkommende skrev at det var en meget vellykket kombinasjon. Men, gjør så godt du kan for å få prøvd den komboen selv før du handler
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm spiller til 7 tusen og høyttaler til 54 tusen.. En liten flaskehals her?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M15 har en klang som kler det meste, jeg vil tro at dette er et av de bedre prosessortrinnene du kan få tak i lydmessig til den prisen.

Imidlertid må du leve uten mikrofonkalibrering, romkorreksjon samt lyd via hdmi.

Er dette OK, så er det bare å teste.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antonx: det er vel heller matchingen fremfor prisen det hele kommer ann på? du har jo rett i at høytalere til så mange høvdinger fortjener en bedre avspiller for å låte optimalt, men de fortjener vel også bedre forsterkere enn hva han har. MEN, jeg har snakka med endel personer i dette miljøet som faktisk anbefaller å legge langt flere høvdinger i høytalerene enn resten av ustyret fremfor å bruke f.eks. 10k på hver komponent. På en annen side vet vi jo ikke om trådstarter for eksempel fikk et knakande godt tilbud på ht, og velger å bruke billigere ustyr ellers i kjeden mens han sparer opp til bedre
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hmm spiller til 7 tusen og høyttaler til 54 tusen.. En liten flaskehals her?
    Ja, er klar over at spilleren ikke er verdens beste, men må bygge opp anlegget gradvis over tid. Sånn jeg ser det er receiveren en strørre flaskehals enn cd-spilleren. Tenkte bruke koaksial kabel mellom cd-spilleren og M15 i alle fall.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett av de råeste anleggene jeg har hørt noen sinne har en spiller til 10k. Digitalkilden i et annet tilsvarende (kanskje enda et hakk bedre) oppsett jeg har hørt koster omkring 8k. Tror det skal gå bra jeg. Du skal vel ikke sitte og høre på prislappene heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    På en annen side vet vi jo ikke om trådstarter for eksempel fikk et knakande godt tilbud på ht, og velger å bruke billigere ustyr ellers i kjeden mens han sparer opp til bedre
    Det tenkte jeg også på men man får jo ikke utnyttet høyttalernes egenskaper. Det er jo det matching handler om også. F.eks; koblet jeg til min dyre cd-spiller til en rimeligere forsterker. Hva skjer? Jo, lyden blir ikke så mye bedre enn forsterkerens begrensninger. Å bruke mere penger på høyttaler er grei nok men her var det et stort gap. Jeg har nettopp hatt Jungson spilleren selv. Men det kommer også an på hvor kritisk lytteren er. Det merkes oftes mest når man har blitt vant med gode og dyre spiller og for så å koble tilbake den gamle tror jeg. Det er etter min erfaring presisjonen i lydbildet som bedrer seg mest med dyrere spiller. Alså med rock er det mindre å hente tror jeg. Akkurat Jungson spilleren har, etter min erfaring en svakhet i hmm var det øvre bass omtrent? Litt lite dynamikk/trøkk. Ellers syntes jeg den var god til prisen.

Jeg har også hørt high-end spiller til langt rimeligere høyttalere og hørt hvor mye dårligere det låter med rimeligere Cd-spiller så det kan jo gå begge veier. Uansett mener jeg det er best med omtrent like gode komponenter som gjør hverandre gode, men det kommer sikkert med tiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •