Jeg har et spøkelse i lytterommet mitt (Rogue TempestII)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har et spøkelse i lytterommet mitt (Rogue TempestII)

OPPGRADERINGSSPØKELSET

Etter en hyggelig samtale med Håvard på Planet snapa, ble vi enige om at jeg skal få prøve et eksemplar av denne integrerte rørforsterkeren på mine Magnepan MG12 høytalere.
    Også gut_man her på forumet er intressert i å høre denne på sine Ascolta Brennin MKII.

Noen her som har synspunkter på denne forsterkeren?

ROGUE TEMPEST II

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke testet denne selv, selv om den den står på ønsklista over komponenter som må testes ut. hehe. Men jeg vil anbefalle deg å ta en titt i tråden til kakehode her på avforum, eventuelt sende han en pm. Han hadde vel først tempest 2 på hjemlån før han bestemte seg for en stereo90 istedet siden effektdelen i tempest2 fortjente en bedre forforsterker enn ha som satt i tempest2. Men dette er som sagt hans oppfatning, jeg har ikke hørt hverken den ene eller andre, men han bør kunne gi deg endel info om forskjeller, fordeler og bakdeler!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en slik inne til test i påsken ja, god som gull den, og verdt hver en krone! Nå endte jeg opp med Stereo 90 og forforsterker fra PS Audio, PCA-2, og det var flere grunner til det. En delt løsning har sine åpenbare fordeler med tanke på f.eks. tilpassing og oppgradering. At jeg fikk begge komponentene for lavere pris enn hva en ny Stereo 90 koster hjalp også på en liten smule

Men hva jeg tidligere antok, eller hadde lest meg til i en masse tester, og nå har fått hørt i eget rom, er at effektdelen i Tempest II, er i stand til større ting enn den innebygde forforsterkeren kan varte opp med.
    La det være sagt nok en gang at Tempest II er en knakende god forsterker, men er man klar for kostnaden er Stereo 90 et enda større kupp enn sin integrerte broder.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo fremdeles oppgradere senere, og benytte meg av effekt delen av Rogue Tempest II.
    Dersom Stereo 90 skal være aktuell må jeg ha en brukanes forforsterker.
    DP 7.0 eller 7.3 er jo observert, og skal være meget gode, men nå har jeg jo også hørt at forforsterkerdelen i Tempest II skal være mer en brukendes ;-)
    En annen ting er at en integrert løsning er mer anvendelig for meg i dag mtp. plassering, for ikke og snakke om ekstra sett med brukbare kabler som skal til.
    Det er klart at dersom du fikk et tilbud på stereo90 og forforsterker for en mindre sum en hva en ny sak ville kostet, har du jo skutt gullfuglen :-D
    Nå er Tempest II på vei i posten for å teste, så får jeg se hva det blir til.
    Mulig jeg kan teste den ut med en krell KAV 400i som forforsterker.
    Det vil vel antakelig gi meg en viss formening om hva som lyder bra!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel? Wie gehts??

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som om et forsterkersett i ra EAR trekker det lengste strået.

Enten EAR 834T (integrert)

Eller EAR 834L pre sammen med EAR 890 effekttrinn.

Stereophile: EAR 890 power amplifier

Jeg lider litt av valgets kvaler akkurat nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •