Høyttalere til Cav A8M forsterker og stue på 25-30m2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Cav A8M forsterker og stue på 25-30m2

Heisann!

Har en leilighet med en stue på ca 30m2.. og eier en CAV A8M forsterker, men trenger noen nye fronthøyttalere.

har sett litt på DALI Concept 8 og DALI Ikon 6 høyttalerne og liker egentlig begge bra. Men vil de funke OK til nevnte forsterker og ikke minst i et rom på denne størrelsen?

Noen tips til høyttalere o.l. mottas med takk

Mvh

Rune

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skulle gjerne hatt litt mer info...

Hvilken lydsignatur har CAV forsterkeren din. Har ikke hørt denne. Er den litt myk som Kinesere flest?

Kom også med litt info om hvilken musikk du liker og hvilket lydbilde du ønsker... Nøytral eller fyldig, lys eller mørk osv..

Høyttalerene du nevner ligger mellom 7K og 9K. Er det en plass mellom disse du vil ligge mtp pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen til forsterkeren er uvisst! har bare hoert den med 2 stk Cerwin Vega 12", hos en kompis, og spilte fletta av de.. har ikke pakka opp min selv enda, da jeg er i flyttingsfasen til den nye leiligheten!

jeg hoerer for det meste paa hardcore, punkrock osv..
    myspace.com/snoras er et eksempel paa musikken jeg hoerer mest paa!

er interessert i et par hoeyttalere som passer til baade film og musikk! noen som kan gi litt trykk under filmer o.l. helst!
    pris vil nok ligge rundt 7-9 ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne forsterkeren, og er svært fornøyd med lyden, bruker B&W 603 S2 i front. Spiller mest i stereo, og alt fra Johnny Cash (prøv "Solitary man" til Rammstein låter bra med denne kombinasjonen. Ubegrenset med krefter og god dynamikk, kontant bass og det jeg oppfatter som et åpent lydbilde. Har ikke fått testet surround enda, gleder meg til å få brukt B&W CC6 center og B&W 301 bakhøyttalerne

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har JMlab/Focal cobalt 816s som jeg er veldig fornøyd med. Dem kjøpte jeg dessuten brukt til 6000kr, så er du heldig kan du få tak i et par til ca samme pris.

Har også hatt B&W dm603 s3 som jeg var veldig fornøyd med, men jeg syntes at jeg kunne høre høytalerene litt for godt om jeg ikke satt i sweetspot.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •