Abrahamsen vs Vincent - Trenger hjelp med valgets kval

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Svirre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abrahamsen vs Vincent - Trenger hjelp med valgets kval

Jeg står nå på nippet til å handle meg et nytt stereo-oppsett, men sliter fortsatt litt med valg av forsterker. Høytalerene jeg har landet på er Elac FS 208.2.

Forsterkerene jeg står imellom er enten

- Vincent SA-TA1
    - 2x Vincent SP-T100

versus

- Abrahamsen V3.0
    - 2x Abrahamsen V4.0

Pris er også en faktor her, for det ser ut til at jeg sparer rundt 6000 kr med å gå for Abrahamsen sin løsning. Jeg har imidlertid mest lyst på Vincent!

Hvor mye har det egentlig å si at Vincent er såpass "svak"? Vil de fortsatt takle å spille bra både på lavt volum samt når man drar på litt?

Hvilke av løsningene ville dere har valgt?

Newcomer GeneralSvae sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 x SA-T1 + 2 x SP-T100 = ca 25.000

1 x V3.0 + 2 x V4.0 = ca 28.000

Litt usikker på åssen du kom fram til at Vincent-oppsettet er 6000,- dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han får vel da rabatt på abrahamsen regner jeg med

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet de ligger på omtrent det samme veiledene, men jeg har noen kontakter som gjør at jeg får Abrahamsen til en god pris. Poenget er at selv om jeg får Abrahamsen relativt mye rimligere, så jeg jeg mest lyst på Vincent.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva slags CD-spiller bruker du?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent ser tøffest ut, Abrahamsen har det tøffeste navet.

Har du hørt på begge? Lyd må jo telle litt det også.
    -
    O.H.Abrahamsen

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per i dag bruker jeg ikke noen cd-spiller. Jeg eksprimenterer litt med å rippe musikken til .flac filer på pcen og har invistert i et meget bra lydkort fra Onkyo som jeg har koblet til forsterkeren. Kommer muligens også til å invistere i en god D/A Converter etter hvert. Jeg kommer imidlertid til å ta med noen cd-spillere på hjemlån for å se hva jeg synes låter best.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Vincent ser tøffest ut, Abrahamsen har det tøffeste navet.

Har du hørt på begge? Lyd må jo telle litt det også.
    -
    O.H.Abrahamsen
    Jeg har ikke fått hørt på Abrahamsen i det oppsette jeg skal kjøpe, men jeg har hørt V1.0 + V3.0 + V4.0 på noen oppegående Energy høytalere og det låt meget bra. Vincent har jeg ikke hørt på, men etter hva jeg har lest om de høres det ut som en forsterker kombo jeg ville like.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,valgets kval...bør du jo ta selv etterhvert,har tittet litt på Abrahamsen,og for min del---(med mekanisk bakgrunn),liker jeg IKKE slakete knotter og duppeditter.Derfor kjøpte ikke jeg Abrahamsen...Abrahamsen selges også på el-kjøp noe jeg syntes er et minus..Og hvorfor...Det skal jeg si deg,spurte en e-kj selger om hva som ville skje dersom apparatene hadde behov for service fikk et sånt svar: Dette er superkvalitet,og trenger ikke service,sånne bra greier bare virker og virker,så det hadde jeg ikke bekymret meg for altså,,Superdust selvsagt!!

En annen ting er at knottene er slarkete på Abrahamsen,nevnte det for selger og fikk denne beskjeden::et spiller da ingen rolle,det følger jo med fjernkontroll,du skal da ikke vri på knottene hele tiden......

Det som er helt sikkert er at skoleringen til selgerne på El(endig)kjøp er ikke noe å slå i bordet med som senere jobbsøker i annen virksomhet..

Nok om det Vincent virker mer forseggjort,stilrent og på det jeg har tatt i,sitter knappene bra,dessuten er Vincent et attraktivt bruktmerke dersom du skal selge senere,........

Så fra meg må det bli KJØP VINCENT:-D :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, er forsåvidt enig i det. Slarken er visst pga av at knottene også brukes som kanpper, og derfor må det visst være litt slark. Men jeg er enig, det gir ikke det beste inntrykket.

Men fortsatt, over 6000 kr mer er mye penger når de i utgangspunktet koster like mye. Plus at Abrahamsen vil yte 280 watt per kanal som monoblokker, samt at V3.0 har pre out så jeg kan bruke den i et surround oppsett. All fornuft peker mot Abrahamsen...

Uff, vrient dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mulig det at slarken skyldes det,men virker lite profft syntes jeg...Må du ha sååå mye effekt?????:-?

Abrahamsen høres jo bra ut,bare hørt på ett par dårlige energy høyttalere på elendigkjøp jeg da men...

Legg merke til Kanten på plexiglassfronten,den ser matt ut i skjærngen syntes jeg(sett på flere stykker,,,,Bare sånn for å gjøre det enda mer vrient

Det er nok greie produkter,skjønt innenfor veil pris tror jeg det er mulig å finne noe annet som kan varte opp kanskje...(rør og høytt.med høy følsomhet)

Men du får i allefall en fin pris på dette,og 6000 er mye penger,tror nok det spiller meget bra til prisen om du godtar slarken i knottene..Jeg gjør desverre ikke det,og kjøpte derfor noe annet.

Lykke til

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg Vincent det er et veldig bra produkt og gir veldig bra lyd for pengene.

Har ikke lyttet til Abrahamsen men vil bare vidre formidle hva jeg har hørt fra en selger.

Har av ansatt på elkjøp hørt at de ikke er fornøyd med abrahamsen, de har testet de opp i mot andra produkter og mener de ikke er av den kvaliteten de burde være til den prisen.

De hadde testet opp i mot den nye til pioner som koster ca 1/2 av det Abrahamsen koster. De mente at pioner var langt bedre og har tatt kontakt med Abrahmsen og gitt beskejed om at de ikke er int i å selge et produkt til den prisen om kvaliteten var god nok.

Det skulle da komme en fra Abrahamsen og sjekke ut dette de sa, vet ikke hva resultatet ble av dette.
    Men det høres ut som om dette produktet ikke er helt testet ut før det kom ut på markedet og at de trenger litt mer fin tuning for de yter det de burde!

Dette er da synd når jeg virkelig håper Abrahamsen blir et merke og regne med da det er fra Norge.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du går inn på denne link så får du se folks erfaring med Abrahamsen.
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...brahamsen.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Jeg vil anbefale deg Vincent det er et veldig bra produkt og gir veldig bra lyd for pengene.

Har ikke lyttet til Abrahamsen men vil bare vidre formidle hva jeg har hørt fra en selger.

Har av ansatt på elkjøp hørt at de ikke er fornøyd med abrahamsen, de har testet de opp i mot andra produkter og mener de ikke er av den kvaliteten de burde være til den prisen.

De hadde testet opp i mot den nye til pioner som koster ca 1/2 av det Abrahamsen koster. De mente at pioner var langt bedre og har tatt kontakt med Abrahmsen og gitt beskejed om at de ikke er int i å selge et produkt til den prisen om kvaliteten var god nok.

Det skulle da komme en fra Abrahamsen og sjekke ut dette de sa, vet ikke hva resultatet ble av dette.
    Men det høres ut som om dette produktet ikke er helt testet ut før det kom ut på markedet og at de trenger litt mer fin tuning for de yter det de burde!

Dette er da synd når jeg virkelig håper Abrahamsen blir et merke og regne med da det er fra Norge.

Men hva testet de opp mot? Hvilken cd-spiller, signalkabel, høyttalerkabel, høyttalere? Det har jo veldig mye å si....svakeste ledd osv. Hvis ikke dette stemmer så trenger jo ikke forskjellen være så stor.

Har ingenting overs for elkjip selgere jeg heller. Spes. de unge guttene som såvidt er "konfirmerte" som hopper og spretter og har sååå peiling på ting! Huff og huff.

Har ingenting imot abrahamsen men kan du ikke låne med deg og prøve hva
    som spiller best da? Det hadde vært det beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med all den negative omtalen abrahamsen forsterkerne allerede har fått ville jeg vært litt små skeptisk å ivertfall prøvd sjikkelig før et eventuelt kjøp.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kom du fram til til slutt, Svirre? Ble det Vincent eller Abrahamsen? :?

Disse Vincent-monoblokkene gjør mine RF-63 til monster-høyttalere (spiller høyt og klart, med mye bass). Krefter trenger du ikke bekymre deg for der i gården ihvertfall.

:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •