Eksisterende og annonserte receivere/prosessorer som takler de nye HD-lydformatene - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 84
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Har bestilt Onkyo TX-SR875. Levering 19/07
    Er SR875 tilgjengelig fra norske leverandører nå i juli ?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Hong Kong. Den blir levert idag :-). Kostnad, HKD 11.500 eller ca. 8.500 NOK med dagens kurs

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Hong Kong. Den blir levert idag :-). Kostnad, HKD 11.500 eller ca. 8.500 NOK med dagens kurs
    Gratulerer så mye! Prisen høres super ut, jeg forventer ca. 15.000 NOK her i Norge.

Jeg vurderer sterkt å kjøpe SR875 selv på grunn av REON HQV video-skalering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min Onkyo TX-SR805 på tirsdag, og må bare si at den ser helt RÅ ut!
    Jeg kjøpte den sorte.
    Har ikke fått koplet den oppe ennå, da jeg venter på en omformer som bør være i posten før uken er omme.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra link, er det kommet noen priser på herlighetene?:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ja, det er riktig, men det er dog kun en "mellomløsning". Enkelte HD-avspillere støtter også å sende de dekodede kanalene over HDMI som LPCM.

I denne oversikten vil jeg uansett utelukke disse, her er det kun receivere/prosessorer med innebygde dekodere for TrueHD og DTS-HD som gjelder
    Dette er vel ikke helt presist.

"Official" "Why you don't need HDMI 1.3" thread - AVS Forum

""
    • You don't need HDMI 1.3 to take advantage of Dolby True HD
    • You don't need HDMI 1.3 to take advantage of Dolby Digital Plus
    • You don't need HDMI 1.3 to take advantage of DTS-HD Master Audio
    • While you do need HDMI 1.3 to take advantage of Deep Color, there are no imminent sources for Deep Color
    • Sony appears to be releasing xvYCC camcorders and a TV with HDMI 1.3 and xvYCC; I suspect the number of people in the market for this is limited (The TV Sony announced was a 70" LCD that's supposed to cost $30k USD)
    • Even if you did want to wait for HDMI 1.3, there are limitations with passing on the bitstream from the player to the AVR
    • 1080p is supported in HDMI 1.1; Some receivers simply did not implement it

HD-DVD today, and Blu-Ray later this year (player profile 1.1) support "in-player audio mixing". This is the ability of the player to read more than one audio stream off the disc and mix them together for playback... Pretty much ALL HD-DVD discs are authored this way now and the assumption is that Blu-Ray discs will start being authored this way later this year when the new players are shipped that implement player profile 1.1.
    ...
    And the gotcha is that in-player audio mixing can't happen unless THE PLAYER decodes the packed, lossless audio formats. Remember? Processing is done in PCM. So the player has to turn TrueHD or DTS-HD MA bitstreams into PCM before it can do the audio mixing. And then the result of that mixing, still as PCM, gets sent over HDMI to the receiver"
    "

Min personlige tolkning av dette er at HD-DVD og BluRay overlater mye mer av media-kontrollen til skiva i stedetfor globale oppsett valgt av brukeren i avspilleren. Når skiva har bestemt seg for at lydspor skal kunne mikses så må avspilleren kunne dekode lydsporet og mikse inn det innholdsleverandøren har lagt opp til, det er ikke sikkert at brukeren en gang får lov til (?) å override dette.

Så langt, ut fra de argumentene jeg har sett ser det ut til at behovet for HDMI1.3 i stor grad er enten irrasjonelt eller basert på kunnskapsløshet, men jeg er åpen for å lære noe nytt :-)

-k

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuZZY
    Jeg fikk min Onkyo TX-SR805 på tirsdag, og må bare si at den ser helt RÅ ut!
    Jeg kjøpte den sorte.
    Har ikke fått koplet den oppe ennå, da jeg venter på en omformer som bør være i posten før uken er omme.

Hvis jeg husker riktig saa koster SR805 ca HKD 8500 / USD 1100 eller ca. NOK 6300. Husk at Hong Kong har 220 volt saa ingen grunn til og kjope omformer!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig saa har jeg kunne koble opp min nye Onkyo 875, den lyder fantastisk!

Siden jeg har PS3 saa er HDMI 1.3 eneste mulighet for ordentlig lyd. Det er enorm forskjell paa Dolby Digital og Dolby TrueHD. Sjekket ut min BR-DVD med Bruce Springsteen in Dublin. Absolutely fantastic! Det bare aapnet seg :-)

Bilder blir oppdatert paa min profil snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker riktig saa koster SR805 ca HKD 8500 / USD 1100 eller ca. NOK 6300. Husk at Hong Kong har 220 volt saa ingen grunn til og kjope omformer!

Min er kjøpt å betalt, for over en uke siden, kjøpte den fra USA, så omformer må jeg nok ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om oversikten i første post også kan inneholde antall HDMI inn- og utganger. Jeg synes det blir drøyt å betale 7k ekstra for en hdmi utgang til. Tenker da på 3808 vs 4308. Jeg har tittet igjennom de fleste andre kjente merker også. Har ikke funnet noen med 2 utganger til under 20k.

Kan man forresten splitte den ene HDMI utgangen v.h.a en enkel splitter uten å få for mye kvalitetstap?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer med nye receivere snart..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Fint om oversikten i første post også kan inneholde antall HDMI inn- og utganger. Jeg synes det blir drøyt å betale 7k ekstra for en hdmi utgang til. Tenker da på 3808 vs 4308. Jeg har tittet igjennom de fleste andre kjente merker også. Har ikke funnet noen med 2 utganger til under 20k.

Kan man forresten splitte den ene HDMI utgangen v.h.a en enkel splitter uten å få for mye kvalitetstap?
    Helt enig! Mye av grunnen for min del til å bytte er 2x HDMI ut, men 20k er ikke aktuellt atm.
    Hvordan blir det med Yamaha? Har ikke sett noe etter ett fåtall "spionbilder" her..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ap1978
    Sony kommer med nye receivere snart..
    Sony sin 5300 modell er høyaktuell for min del i hverfall.
    Skal bli intressant å se hva prisen blir i Norge samt komplette spesifikasjoner.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Sony sin 5300 modell er høyaktuell for min del i hverfall.
    Skal bli intressant å se hva prisen blir i Norge samt komplette spesifikasjoner.
    Den ser jo nesten perfekt ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

True HD

blir det billigere å bestille fra Usa eller Hk ?
    Onkyo eller den andre?
    hva med toll

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overseas buying

Naar du kjoeper fra HK saa betaler du ikke noe moms eller lignende her siden HK er tax free. Du maa betalle toll i Norge av vareverdi pluss transport kostnader. Fordelen sammenlignet med USA er at HK har 220v system.

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mva. tipper jeg du mener, er ikke toll på forbrukerelektronikk...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Mva. tipper jeg du mener, er ikke toll på forbrukerelektronikk...
    Riktig. Jeg mente nok MVA/TOLL. Mulig at det er tollfritt naa.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad

Det er jo mye annet som er forbedret i 4308 da..

En splitter er forøvrig ganske dyrt for HDMI, men til gjengjeld så er det ikke noe kvalitetstap involvert:
    AVshop.no

Finnes sikkert billigere splittere, men faktum er at det er vanskelig å lage noe som er kompatibel med alt som er ute på markedet.. HDCP stiller høye krav til hva som kan kobles i kjeden uten at det blir problem.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •