Mulig å få bra stereolyd i en HK 245?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å få bra stereolyd i en HK 245?

Hei.

Sliter litt med å få skikkelig sterolyd i min HK 245. Lite volum og heller laber lyd, vil jeg si. På film funker den bra, men stereo - og da spesielt rock/gitarmusikk - sliter den med, virker det som.

Noen foreslo her på forumet en effektforsterker. Er det å anbefale? Vil det gjøre stereolyden bedre, eller bare høyere?

Dynavoice M65 har to sett terminaler, så da går de jo an å bi-ampe. Noen som vet om det er mulig med en HK245?

:|

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv deg med en effektforsterker. Jeg opplevde klart løft fra H/K'en min (avr330) i stereo. Jeg har prøvt både NAD (272) og Embla med min, begge fungerte knall på hver sin måte.
    Søk litt under effektforsterkere for å finne frem til den lydsignaturen du vil ha.

Tror ikke du kan bi ampe 245'en din. (går ikke på min 330) Mener jeg har lest det i en tråd her på forumet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville heller byttet hele receiveren om jeg var deg. dacer og pre blir ikke bedre med en ekstra effektboks.
    selg 245, legg på pengene du har satt av til effektforsterker og kjøp noe ala 445. da blir det nok andre boller

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker litt underlig på meg at du sliter med å få nok volum på AVR-245 og M-65 høyttalere.
    Jeg har samme høyttalere men yamaha RXV659 som skal være en svakere sak, men den gir meg nok av lyd i stereo 2ch, eller 7ch

AVR-245: "7 x 50 watt i 8 ohm, 20Hz – 20kHz, <0.07% THD, alle kanaler drevet, eller 2 x 65 watt i stereo og +-35 ampere med høykapasitets strømforsyning."

Dette er "HK-watt"

RXV659: "7.1 kanaler med hele 7 x 100W (RMS)"
    Dette er "Yamaha-watt"

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme reciver men uten de problemene som du har. Hører mye rock og synes det trykker bra.

Har du høyttalene på Large i stereo?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst du liker lydbildet i H/K så vil du nok få et stort løft med å gå opp til f.eks 445 som har bedre komponenter.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Har samme reciver men uten de problemene som du har. Hører mye rock og synes det trykker bra.

Har du høyttalene på Large i stereo?
    Fronthøytalerne mine står alltid på large, i og med at jeg ikke har skaffet meg en sub enda.

Men du, siden jeg har deg på tråden, du sier du har samme reciever. Har prøvd å finne ut hvorfor det alltid står "DSP" på displayet når jeg spiller ren stereo med "surround off". Hva betyr "DSP" og hvorfor kan jeg ikke få det vekk (eventuelt)?

Har sjekka manualen, og forsåvidt hjemmesiden til HK, uten å finne ut noe mer om dette..

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ninjaspliff
    Fronthøytalerne mine står alltid på large, i og med at jeg ikke har skaffet meg en sub enda.

Men du, siden jeg har deg på tråden, du sier du har samme reciever. Har prøvd å finne ut hvorfor det alltid står "DSP" på displayet når jeg spiller ren stereo med "surround off". Hva betyr "DSP" og hvorfor kan jeg ikke få det vekk (eventuelt)?

Har sjekka manualen, og forsåvidt hjemmesiden til HK, uten å finne ut noe mer om dette..
    Dsp står for for Digital signal processing, og i HK's tilfelle tror jeg det er funksjonen for å få surround ut av kun 2 høyttalere som blir kalt dette,

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DSP er en digitalisering av signalet fra dvd til reciver, hvis du har coax kabel vil du ikke kunne få det vekk. se side 33 i manualen(svensk)

Går ut fra at du allerede brukt Ezset funksjonen, så jeg har ikke noe svar på hvorfor du har dette problemet. Jeg har masse lyd å gå på når jeg rekker mitt lytte nivå, og jeg liker det høyt.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må det helt klart være noe feil! På min gamle AVR 235, så hadde jeg null problemer med å få skikkelig god stereolyd. Har du en Hificenter-butikk i nærheten kan du jo få dem til å ta en titt på receiveren.

Jeg var faktisk sååå fornøyd med den at nå har jeg bestemt meg for å gå tilbake til HK

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DSP er en digitalisering av signalet fra dvd til reciver, hvis du har coax kabel vil du ikke kunne få det vekk. se side 33 i manualen(svensk)

Går ut fra at du allerede brukt Ezset funksjonen, så jeg har ikke noe svar på hvorfor du har dette problemet. Jeg har masse lyd å gå på når jeg rekker mitt lytte nivå, og jeg liker det høyt.
    EzSet kan jeg ikke kjøre på grunn av at jeg enda ikke har full 5.1, mangler nemlig subben. Det står i manualen også at man ikke kan kjøre dette uten minimum 5.1.

Men, nå kjører jeg vanlige stereokabler fra DVD/CD-spilleren, og rett inn i CD inngangen. Har valgt "Analog" på CD-inngangen og alt er som det skal. Likevel lyser "DSP" og "Surround Off".

Hjelp..? Hvordan får jeg av denne "DSP"? Regner med at det er der problemet ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EzSet kan jeg ikke kjøre på grunn av at jeg enda ikke har full 5.1, mangler nemlig subben. Det står i manualen også at man ikke kan kjøre dette uten minimum 5.1.

Men, nå kjører jeg vanlige stereokabler fra DVD/CD-spilleren, og rett inn i CD inngangen. Har valgt "Analog" på CD-inngangen og alt er som det skal. Likevel lyser "DSP" og "Surround Off".

Hjelp..? Hvordan får jeg av denne "DSP"? Regner med at det er der problemet ligger.

Jeg har selv hk receiver, AVR 435 og har ingen problemer med stereolyden, er faktisk veldig fornøyd. Det lyser DSP hos meg også, og jeg bruker analoge kabler fra cd-spiller. Vet ikke hvorfor det lyser, men tror ikke det er grunnen til dine problemer.

Er du sikker på at du ikke kan kjøre Ezset, har du prøvd? Tror ikke det er noe problem at du ikke har sub, tror "minimumskravet" er at du har 5.0.
    Bare husk å sette sub til "none".

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Jeg har selv hk receiver, AVR 435 og har ingen problemer med stereolyden, er faktisk veldig fornøyd. Det lyser DSP hos meg også, og jeg bruker analoge kabler fra cd-spiller. Vet ikke hvorfor det lyser, men tror ikke det er grunnen til dine problemer.

Er du sikker på at du ikke kan kjøre Ezset, har du prøvd? Tror ikke det er noe problem at du ikke har sub, tror "minimumskravet" er at du har 5.0.
    Bare husk å sette sub til "none".
    Det står i manualen, under Stereo Digital Mode, på side 22 og 23 at "If your frontspeakers are bandwidth limited, "satelite" speakers, we recommend that you do NOT use the Bypass mode, but rather use the DSP SURROUND OFF mode for stereo listening".

Dette avsnittet står etter avsnittet om Bypass Mode. Videre står det at dersom KUN Surround Off lyser, så er du i Bypass Mode. DSP Surround Off gjør det mulig å bruke noe de kaller "Bass management system".

Kanskje er det ikke dette som er "problemet", men jeg skulle gjerne prøvd å høre hvordan lyden blir uten DSP.

Ingen som har fått til å slå av dette? :|

Nei, tror ikke det går med bare 5.0, har prøvd flere ganger, og subben er satt til none osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror ikke det går med bare 5.0, har prøvd flere ganger, og subben er satt til none osv.
    På side 24 i manualen er bruken av Ezset forklart, og i forklaring står det f.eks:
    "...create a seamless transition between the frequencies sent to your main speakers and subwoofer (if available)"

Det er jo veldig rart at det skrives "if available" hvis det faktisk er umulig å kjøre Ezset uten sub :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å trykke flere ganger på stereo knappen på fjernkontrollen. Da kan du velge mellom "5/7 stereo", "surround off dsp" og kun "surround off". "Surround off" kan kun oppnås men analog tilkobling.

Har selv avr235 og den trykker godt men mine concept 6 i stereo.:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke sub da jeg kjøpte reciveren, hadde ikke noen problem å bruke ezset funksjonen. Har du ikke sub så står det bare none.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exar
    Det er bare å trykke flere ganger på stereo knappen på fjernkontrollen. Da kan du velge mellom "5/7 stereo", "surround off dsp" og kun "surround off". "Surround off" kan kun oppnås men analog tilkobling.

Har selv avr235 og den trykker godt men mine concept 6 i stereo.:-D
    Nei, desverre. Skulle ønske det var så enkelt

Når jeg trykker flere ganger på "Stereo" knappen, i likhet med hvis jeg går inn på OSD menyen under "Stereo", så får jeg bare to valg: "5CH Stereo" og "DSP Surround Off". Kun de to. Skjønner ingenting.

Prøvde å slå "Bass Manager" til Independent i Setup, bare for å se om det hjalp, men neida. Instillingene på "Input select" menyen til CD inngangen er Analog og Auto Poll er ON.

Nå vet jeg at noe er muffens, når du sier at du får frem denne funksjonen. Dette er veldig frustrerende, må jeg si.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å slå "Bass Manager" til Independent i Setup, bare for å se om det hjalp, men neida. Instillingene på "Input select" menyen til CD inngangen er Analog og Auto Poll er ON.
    Har du egen cd spiller eller spiller du musikk med dvd. Hvis du bruker dvd så må du inn på menyen til dvd.

Hvis du spiller musikk med egen cd spiller, har du da prøvd å spille musikk med dvd`en

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du egen cd spiller eller spiller du musikk med dvd. Hvis du bruker dvd så må du inn på menyen til dvd.

Hvis du spiller musikk med egen cd spiller, har du da prøvd å spille musikk med dvd`en
    Jeg har en Sony DVD/CD spiller. Fra den tar jeg signalet ut både fra den optiske utgangen, og den analoge. Den optiske tar jeg inn på OPT1, som jeg bruker på "DVD" kanalen. Det analoge signalet tar jeg inn på den analoge "CD" inngangen og bruker på "CD" kanalen.

Mener du at jeg må inn på menyen til DVD/CD-spilleren min og forandre noen innstillinger? :? Eller mente du å forandre innstillingene på DVD-kanalen på recieveren?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å spill musikk og bruk dvd kanalen ved avspilling.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •