Mulig å få bra stereolyd i en HK 245? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Prøv å spill musikk og bruk dvd kanalen ved avspilling.
    Nyttet ikke, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle gjøre saken bedre? Dessuten måtte jeg jo da veksle hver gang jeg skal se film og spille musikk, mellom OPT og Analog. Må jo gå an å bruke CD inngangen?

Uansett, det som skjedde var at jeg bytta de analoge kablene over på "DVD IN" på receiveren. Da jeg bytta over til Analog på DVD kanalen, kom lyd, men fortsattt får jeg ikke kun Surround Off. Men nå fikk jeg det tredje valget "7CH Stereo" plutselig. Det får jeg ikke på CD kanalen, og jeg har heller ikke 7 høytalere.

Flere forslag?

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen forslag du kan prøve ut:
    Skru av autopoll på CD, denne vil kanskje detektere opt1 i stedet for analog.

Har du stilt på treble / bass, mener dette var utslagsgivende på om det gikk å skru av DSP eller ikke. Disse innstillingene bør settes til off.

Hvordan er det på radio, kan du skru av DSP der?

På min 635 så bruker jeg alltid med DSP da denne gir bedre lyd på grunn av romkorreksjon, selv om jeg kjører med analog CD in.

Det trenger jo ikke være noe feil på HK'en din heller, hvordan er f.eks. høyttalerne plassert? Nok luft rundt de? Er dette gode nok høyttalere for dine ører (jeg vet ikke, har ikke hørt de selv)

Hvordan låter det med Logic 7 Music, jeg synes faktisk dette er det som gir den største opplevelsen når jeg skal lytte til musikk, fantastisk spredning av lydbildet, og åpen lyd selv om kilden bare er 2 ch så mikses det på en fantastisk måte til 5 ch.

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Noen forslag du kan prøve ut:
    Skru av autopoll på CD, denne vil kanskje detektere opt1 i stedet for analog.

Har du stilt på treble / bass, mener dette var utslagsgivende på om det gikk å skru av DSP eller ikke. Disse innstillingene bør settes til off.

Hvordan er det på radio, kan du skru av DSP der?

På min 635 så bruker jeg alltid med DSP da denne gir bedre lyd på grunn av romkorreksjon, selv om jeg kjører med analog CD in.

Det trenger jo ikke være noe feil på HK'en din heller, hvordan er f.eks. høyttalerne plassert? Nok luft rundt de? Er dette gode nok høyttalere for dine ører (jeg vet ikke, har ikke hørt de selv)

Hvordan låter det med Logic 7 Music, jeg synes faktisk dette er det som gir den største opplevelsen når jeg skal lytte til musikk, fantastisk spredning av lydbildet, og åpen lyd selv om kilden bare er 2 ch så mikses det på en fantastisk måte til 5 ch.
    Det funka!

Det var ingen av de delene du nevnte egentlig, men satte Tone til "Out" i stedet for "IN", og da gikk det. Treble/Bass options ble da borte.

Men, som du sier, så hørte jeg ikkeså mye forskjell. Ingenting egentlig.
    Men takk for tipset.

Når det gjelder høytalerne så er de plassert ca 50 cm på hver side av tv'n, ca 30 cm ut fra veggen bak. De står plassert på enden av den ene langsiden i en rektangulær stue. Mot den andre langsiden. Skjønner du?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •