Trenger hjelp med CAV A8M

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med CAV A8M

Nå har jeg fått min cav a8m hjem i stua og koblet til høytalerne mine (Proson reality 88 - ja, de er litt gamle...) Så fikk jeg denne summelyden alle andre som har opplevd som har denne forsterkeren. Har lest litt på forumet, men trenger litt hjelp. Spesielt om det er noen med erfaring med dette. Det jeg vil ha hjelp til er vordan få denne lyden bort, eller minske den...

Er det ting som kabler o.l. som kan hjelpe? Hvilke type kabler bruker dere andre men denne forsterkern til høytalere, sub, dvd, tv osv...

I tillegg bruker dere aktiv sub?

Hadde håpet å kunne bruke mine høytalere, og slippet å måtte kjøpe nye... Så er det noen som har noen tips?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh.. Har kikket litt på denne selv men har måttet slå den fra meg da den ikke kommer med pre-out, noe som er helt utrolig. Synd det er barnesykdommer med den også. Har dessverre ingen kjenskap til den så får ikke hjulpet deg nevneverdig. Men en ting er å sjekke kabler selvfølgelig samt kan det være et triks å sette den i et strømfillter. Noen forsterkere lager også summe lyder i jordet stikkkontakt. (om den har jording)

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Nå har jeg fått min cav a8m hjem i stua og koblet til høytalerne mine (Proson reality 88 - ja, de er litt gamle...) Så fikk jeg denne summelyden alle andre som har opplevd som har denne forsterkeren. Har lest litt på forumet, men trenger litt hjelp. Spesielt om det er noen med erfaring med dette. Det jeg vil ha hjelp til er vordan få denne lyden bort, eller minske den...

Er det ting som kabler o.l. som kan hjelpe? Hvilke type kabler bruker dere andre men denne forsterkern til høytalere, sub, dvd, tv osv...

I tillegg bruker dere aktiv sub?

Hadde håpet å kunne bruke mine høytalere, og slippet å måtte kjøpe nye... Så er det noen som har noen tips?
    Dra ut antenneledningen av TV/dekoder og hør om det er forskjell da. Hvis det er det, må du kjøpe deg et galvanisk skille, eller hva det nå heter for noe.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme nytten vil bytte fra jordet til ikke jordet stikk kontakt gjøre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Dra ut antenneledningen av TV/dekoder og hør om det er forskjell da. Hvis det er det, må du kjøpe deg et galvanisk skille, eller hva det nå heter for noe.
    Altså, dra ut antennelednigne i tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle disse forsterkerene summer. På min er den ikke økende med volum og er egentlig ikke et problem. Jeg går ut i fra at dette er årsaken til at den blir solgt av Netthandelen.
    Jeg har lekt litt med tanken på å modifisere den om mulig for å få vekk brummingen, men da trenger jeg bistand fra noen på et helt annet nivå enn meg selv.
    Summing eller brumming, det den gjør utenenom dette, det gjør den desto bedre. Musikk har fått en ny dimensjon etter at den erstattet den digitale reciveren jeg hadde før.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Alle disse forsterkerene summer. På min er den ikke økende med volum og er egentlig ikke et problem. Jeg går ut i fra at dette er årsaken til at den blir solgt av Netthandelen.
    Jeg har lekt litt med tanken på å modifisere den om mulig for å få vekk brummingen, men da trenger jeg bistand fra noen på et helt annet nivå enn meg selv.
    Summing eller brumming, det den gjør utenenom dette, det gjør den desto bedre. Musikk har fått en ny dimensjon etter at den erstattet den digitale reciveren jeg hadde før.
    Nei, den er ikke økende med lyden nei... Den blir jo ikke bare solgt over netthandelen. Men den selges jo ikke i norge (ikke som jeg vet om da ihvertfall) forutenom på netthandelen (som iåforseg er ganske utrolig). Jeg er heller ikke så veldig flink med hifi, så kanskje det kan være en ide å ta den med på hificentret/hifiklubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Nei, den er ikke økende med lyden nei... Den blir jo ikke bare solgt over netthandelen. Men den selges jo ikke i norge (ikke som jeg vet om da ihvertfall) forutenom på netthandelen (som iåforseg er ganske utrolig). Jeg er heller ikke så veldig flink med hifi, så kanskje det kan være en ide å ta den med på hificentret/hifiklubben?
    Ja, hificentret/hifiklubben vil nok garantert ha noe å selge deg som erstatning, men heller ikke noe mer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 dagers angrefrist ved kjøp over internett vet du

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ute etter noen ny forsterker, eller heve kjøpet... Er veldig fornøyd med den. Det er ikke det store problemet, tross alt er lyden ganske svak.. Men det hadde jo vært greit om den ikke var der i det hele tatt. Så om det er noe som kan minske støyet (bedre/andre kabler o.l.), så kunne det joha vært en mulighet... Som sagt har ikke jeg så mye kunskap rundt dette enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig er dette egenstøy i forsterkeren.
    Kan jo sende en mail til fynda.se og høre med de om de har funnet noen løsning på "problemet".

For min del er det kun et problem når jeg ikke har noe musikk el.lign på.

Er også kraftig summing om man kobler på en digital coaks med signal på.
    Dette er myye høyere en summingen som er der hele tiden.
    Dette var såpass høyt at jeg faktisk har gått til innkjøp av coaks - toslink adapter.

-J

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •