Susing fra NAD T754. Normalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing fra NAD T754. Normalt?

Hei!

Jeg har en NAD T754 som er koblet til et par concept 8 høyttalere. i det ssiste harj eg lagt merke til at det kommer en svak suselyd fra diskanten i høyttaleren til og med når lyden er ganske lav. Hvis jeg skrur volumet helt til bunns forsvinenr den, men et hakk opp så kommer den med en gang. Har sett litt rundt og ser at NAD har vært plaget med sus før. Høres ut som et svakt fossefall, men er ikke merkbart før man er en halv meter fra høyttaleren ca. Det jeg lurer på er, er dette normalt? Skal innrømme at i og med at jeg må ganske nærme for å høre det så er det ganske svakt, men nå som jeg har lagt merke til det så går jeg jo rundt og lytter etter det

Er det noen andre med samme forsterker som har opplevd lignende? Burde jeg gå til HiFi-klubben og klage?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det normalt på NAD's T-serie av surroundutstyr. Avhengig av høytalerne dine vil du merke det mye eller lite. På CV var det veldig fremtredende.

Masterserien er derimot helt stille, men stiller også i en liten annen prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har T762 og har samme problem, men hører det ikke før jeg skrur opp til -25 ca. Da må det være pause på musikken. Skrur jeg opp til -15 ca mens jeg ser på film hører jeg susingen når det ikke er lyd eller snakking fra filmen.

Er sinnsykt irriterende, men som blir sagt her det er lite en kan gjøre med det.
    Har ikke sjekket mulighetene selv, bare spurt her inne.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sus å dus

Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Jeg har T762 og har samme problem, men hører det ikke før jeg skrur opp til -25 ca. Da må det være pause på musikken. Skrur jeg opp til -15 ca mens jeg ser på film hører jeg susingen når det ikke er lyd eller snakking fra filmen.

Er sinnsykt irriterende, men som blir sagt her det er lite en kan gjøre med det.
    Har ikke sjekket mulighetene selv, bare spurt her inne.
    Hei NAD elskere.
    Dette med støy fra NAD når det er lite lyd fra kilden, med lite eller mye volum kommer av de ekstreme strømforsyningene NAD bruker. NAD "overdimensjonerer" strømforsyningene i forsterkerne sine. Åpner du lokket (husk å dra ut kontakten) ser du en gigantisk Holmgren ringkjernetrafo. Dette er hjertet til forsterkeren.

Man kan filtrere bort denne støyen fra strømforsyningen på flere måter. Men det har seg slik at de rimeligere måtene å gjøre dette på fjerner også andre ting, ting som helst ikke burde vært fjernet, slik som detaljer i musikken ol. NAD har derfor valgt å ikke gjøre dette på de "billige" produktene for de det går på bekostning av lydkvaliteten generelt. Skal man ha både i pose og sekk(høy lydkvalitet og rå kraft) må man legge fra seg pengeboka og åpne safen.

Har NAD forsterker selv på Dali 909 og har akkurat samme problemet. Dette har jeg undersøkt, og er absolutt ingenting å gjøre med. Er enig i at det til tider kan være plagsomt, men jeg glemmer det fort når jeg sitter foran steroen og hører for en lydkvalitet og rå kraft jeg har fått for de fem lappene jeg ga for kraftmonsteret.

Ha en fin dag!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad = Susing!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemmer også den lille støyen som finnes. Skulle vært den foruten, men men.
    Det er mye en skulle vært foruten, og det er mye en skulle hatt. Alt til sin tid sier jeg til meg selv hele tiden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA er vel ikek annet å gjøre enn å leve med det Er ikke ekstremt plagsomt. HAdde bare håpt at NAD hadde fått fikset det på denne modellen S¨at det var et problem på tidlgier emodeller og det er jo ikke sikkert det er like ille på T754 som på de eldre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Hei NAD elskere.
    Dette med støy fra NAD når det er lite lyd fra kilden, med lite eller mye volum kommer av de ekstreme strømforsyningene NAD bruker. NAD "overdimensjonerer" strømforsyningene i forsterkerne sine. Åpner du lokket (husk å dra ut kontakten) ser du en gigantisk Holmgren ringkjernetrafo. Dette er hjertet til forsterkeren.

Ha en fin dag!
    Mens jeg leste denne tråden tenkte jeg "merklig, dette problemet har ikke jeg", men det er nok fordi jeg har fått splittet for- og effektforsterker i to bokser antaglig vis eller?
    Har Nad T163v2 og T973

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nad = Susing!!
    Den var jo litt drøy. Det gjelder jo bare de billige integrerte surroundrecieverne..

Med min NAD M3 opplever jeg for første gang i mitt liv å kunne ha øret kliss inntil diskantelementene uten å høre den minste antydning til sus i hvertfall.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt drøy ja.. Men ikke bare surroundrecieverne, min 318 suste som bare det den.. ok billig, ikke m-seire-pris, men det er vell ikke det Nad er kjent for heller..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd forskjellige innganger?

Jeg bruker 5.1 analog overføring til EXT 7.1 på recieveren, ihvertfall til de fleste formål (ihvertfall kritisk lytting og film, på fest hender det jeg bruker digital overføring pga mulighet for EARS).

Hører vesentlig mindre støy på denne (ext 7.1) inngangen enn på alle de andre. Jeg vil tro dette er fordi dekoderen i avspilleren min er bedre enn i recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske vanlig med denne susinga, og jeg synes NAD har fått ufortjent mye kritikk for sin susing. Min erfaring er at nesten alt av budskjett recivere suser litt, men det er såpass liten at det blir litt feil å mase om det. Hvis man kjøper en forsterker (og høyttalere) for at det skal være stille har man bomma litt mener jeg (den susinga jeg har opplevd er meget lav og kun hørbar når det ikke er musikk eller film på og man legger øret nesten helt inntil høyttaleren). Men mulig jeg er rar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizzo
    Det er ganske vanlig med denne susinga, og jeg synes NAD har fått ufortjent mye kritikk for sin susing. Min erfaring er at nesten alt av budskjett recivere suser litt, men det er såpass liten at det blir litt feil å mase om det. Hvis man kjøper en forsterker (og høyttalere) for at det skal være stille har man bomma litt mener jeg (den susinga jeg har opplevd er meget lav og kun hørbar når det ikke er musikk eller film på og man legger øret nesten helt inntil høyttaleren). Men mulig jeg er rar.
    Min gamle AV 117 surroundprosessor var også sånn.Klubben modifiserte den så det hjalp litt,men ble aldri helt kvitt det.Gikk over til DENON!! Da ble jeg fornøyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •