Litt tips til kjøp av hjemmekino, ca 25.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt tips til kjøp av hjemmekino, ca 25.000,-

Hei!
    Har fått i oppdrag å handle hjemmekino til en kollega her offshore. Har fått 25.000 til rådighet.
    Høyttalere tenkte jeg litt på Audio Pro eller XTZ. Har selv erfaring med Blue Diamond og Bravo FX-10 fra Audiopro, og vil jo si at begge disse er kjekke til film, + at de gjør en bra jobb til musikk. På finn.no kan vi få Bravo FX-10 + Bravo Center til 12.000. Men hjemmekinoforsterker har ikke jeg vært borti på maaange år, så der er jeg temmelig blåst. Noen anbefalinger?? Hva med denne Caven, Netthandelen.no - Vis auksjon noen som har erfaringer med den?
    Tar også imot høyttaleranbefalinger med stor takk:-)
    Mvh Roger

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se min hjemmekino.

der ligger en oversikt over mine innkjøp som også inkluderer et 42'' Plasma TV - totalsum i overkant av 25000, men da MED kabler og strømsikkerhet

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt SVS SB1 (?) systemet til drøye 10000,- og så en god forsterker til omtrent 8-10000,- og resten på en DVD-spiller.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro Blue Diamondpakken som går for 13k gir deg jo 12k til receiver, kabler og dvd. Jeg kjøpte den pakken å klarte meg med 8k til resten (5k receiver, 1k brukt dvd, 2k kabler) og er storfornøyd

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full pakke til 20K

Denne pakken er meget bra i forhold til prisen, mangler kanskje litt på bassen, men har en ren og fin lyd, resten av pengene kan brukes til evt å oppgradere spilleren med en som har HDMI og litt bedre lyd-del.
    Evt bytte blue diamond med black diamond og bruke en vanlig sub f.eks XTZ 12W eller en av de mange subbene til SVS.
    Men uansett, til film er dette anlegget særdeles bra til 20K!:-D

Onkyo og Audio Pro blue diamond

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Denne pakken er meget bra i forhold til prisen, mangler kanskje litt på bassen, men har en ren og fin lyd, resten av pengene kan brukes til evt å oppgradere spilleren med en som har HDMI og litt bedre lyd-del.
    Evt bytte blue diamond med black diamond og bruke en vanlig sub f.eks XTZ 12W eller en av de mange subbene til SVS.
    Men uansett, til film er dette anlegget særdeles bra til 20K!:-D

Onkyo og Audio Pro blue diamond
    Jeg synes nesten det er smartere å satse på å bare kjøpe høyttalerne til 13k som de selges for "overalt". Grunnen er så enkel at den Onkyo receiveren ikke har pre-out til annet enn sub og min HK AVR 340 virker ihvertfall for svak for disse høyttalerne. Kjøper man kun høyttalerne står man jo fritt til å velge receiver og dvd-spiller selv. Og man kan oppgradere senere med effektforsterkere. Yamaha 1700 går vel for 8000 nå, sikkert ikke noe dumt kjøp. HK AVR 340 går for 5500. Mye å velge i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •