Konverter coax/optisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konverter coax/optisk

Jeg har sluppet opp for spdif coax-innganger på receiveren min, og er på jakt etter enkel og billig boks som konverterer fra coax til optisk. Jeg tenker på en boks som denne, men uten den avsindige avansen som Hi-Fi Center Kjeden er skamløse nok til å beregne (den koster ca $18 i statene og jeg har sett den til ca 219 DKR i Danmark...).

Over 4 ganger så dyrt som i Danmark må vel være tett på rekord? Finnes det en tråd fra før der man kan legge inn slike groteske eksempler på forsøk på å lure/tyne kunder?

---

Vel, vel. Jeg har googlet litt, men finner ikke flere steder de selger denne dingsen i norge. Det er litt mye knot å bestille en så liten ting fra statene (selv om man muligens hadde kommet under tollgrensen???).

Noen som vet om en tilsvarende boks man kan få kjøpt for en fornuftig pris i Norge?

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en på Amazon.com USD 15,45

Amazon.com: CABLES TO GO 40019 Optical -coax Audio Converter: Electronics

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par grunner til ikke å handle fra statene er vel 110V og toll. Jeg har aldri handlet på eBay, men det virker som de fleste skriver at de bare sender innen statene?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    InterConnect
    bt992. 495kr

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som sender til Norge hvis du spør om det selv om de kun spesifiserer USA eller EU. Bruk funksjonen på Ebay til å stille spørsmål til selger.
    Det er ikke toll, men mva på ting som koster over 200kr, her burde det fint være mulig å holde seg under 200kr grensa. Strømforsyning (6V) får en til en hundrings på clas ohlson.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Det er mange som sender til Norge hvis du spør om det selv om de kun spesifiserer USA eller EU. Bruk funksjonen på Ebay til å stille spørsmål til selger.
    Det er ikke toll, men mva på ting som koster over 200kr, her burde det fint være mulig å holde seg under 200kr grensa. Strømforsyning (6V) får en til en hundrings på clas ohlson.
    Takk for det Spectre!

Jeg har nå sendt selger en forespørsel.

Jeg tenner visst ikke på alle sylindrene i dag...ops: Selvsagt er det bare å bruke en 6V strømforsyning herfra. Takk fot tipset!

Jeg er ikke redd for selve tollen, men avgiftene rundt tollbehandlingen. Husker ikke hva det heter...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en pris på rundt USD 10 blir det ikke noe av hverken toll, mva eller andre avgifter. Pass bare på at de shipper med US Airmail letter post. Det kan alikevel pakkes i en eske og hvis det er power kun for 110V kan de jo droppe å sende den også. Bare konverteren bør maks koste USD 5,- å shippe.

Jeg (les kona) har mottatt flere hundre forsendelser fra USA kjøpt på ebay og det er helt riktig som spectre sier at de alikevel kan overtales til å sende til Norge selv om det bare står USA ,men da hjelper det med å ha positive feedbacks fra tideligre kjøp.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Med en pris på rundt USD 10 blir det ikke noe av hverken toll, mva eller andre avgifter. Pass bare på at de shipper med US Airmail letter post. Det kan alikevel pakkes i en eske og hvis det er power kun for 110V kan de jo droppe å sende den også. Bare konverteren bør maks koste USD 5,- å shippe.
    Jeg blåste avgårde en bestilling på en sånn Buy Now-greie og kjøpte en dings til $15. Aner ikke hva slags type forsendelse det ble, men totalprisen var i alle fall ca $26, så da blir det vel under 200 kroner uansett...

Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Jeg (les kona) har mottatt flere hundre forsendelser fra USA kjøpt på ebay og det er helt riktig som spectre sier at de alikevel kan overtales til å sende til Norge selv om det bare står USA ,men da hjelper det med å ha positive feedbacks fra tideligre kjøp.

Muligens, men dessverre ville null prosent av de jeg spurte (som solgte akkurat denne varen) sende til Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mamoz.no har dem til 250 kr. Eneste irriterende er at de har en tendens til å ryke. Min nr 2 gjekk i dag, så er på leit etter nytt merke. Min er forøvrig helt lik den de selger på Hi-Fi-Centerkjeden (og den som ble linket til på ebay over)

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konvertere

ENDELIG..
    Etter å ha googlet opp og ned og havnet i Danmark og USA fant jeg den hos pcexpress.no

PC Express / OEM Audioadaper, koaxial inn - toslink ut
    PC Express / DELTACO Audioadapter, koaxial ut - toslink inn

Og til fornuftig pris :-)

Bestilling sendt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •