Recieverforslag til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Recieverforslag til hjemmekino

Hei.

Holder på å oppgradere fra en hjemmesnekret hjemmekino til en budsjettkino. Valget av høytalere er mest sannsynlig bestemt derfor poster jeg dette i reciever-delen iom at det er dette valget jeg er mest usikker på.

Har sett at Dynavoice-høtalerene har fått mye skryt her inne og jeg kommer til å gå for m65 i front, c6 som center, f6 bak og s4,s6 eller en ekstra c6 som backup til en utvidelse fra 5.1. Jeg har en gamlere pinoeer-sub jeg kommer til å fortsette å bruke. Anlegget kommer i hovedsak til å brukes til å se på film i surround og det trengs ikke legges så mye vekt i forhold til stereolyden her.

Ved valg av reciever er jeg ute etter noe som vil drive akkurat disse høytalerene bra. Dersom jeg skal forbedre høytalere etterhvert vil også recieveren byttes ut, så det trenger ikke tas i med betraktningen at den skal tåle en oppgradering av høytalere.

Jeg har ikke mye peil på watt, Hz, Ohm osv. så noen begrunnelser for valg settes stor pris på Sånn i forhold til pris er det selvfølgelig ønskelig med lavest mulig, men opp mot 5000 er det som er satt som et lite tak her.

Takk på forhånd for svar!

Newcomer Daffmaizter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du skal ha ny, ville jeg valgt yamaha rxv 661.

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=16427

Vis ikke er det veldig mye bra brukt i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er jeg ute etter en ny ja.

Ser jo interresant ut den Yamahaen. Har fra før sett litt på rx-v559 som jeg regner med er den under den du nevner.

Andre jeg har sett på er Sony str-da1200 og Pioneer vsx-916.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du primært er ute etter ny, men du bør absolutt vurdere brukt. Du får mye mer for pengene da. Det ligger noen på AVtorget, og du kan jo sjekke Hifisentralen og Audiophile også.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser som sagt først og fremst etter ny, men er jo åpen for det meste her.

Noen med forslag på nye eller brukte recievere som kommer i denne prisklassen, 3-5000, som kan passe med de nevnte høytalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei teddytusen!

Er mye bra å velge mellom i denne prisklassen etterhvert, men noen kraftblokk vil du mest sannsynlig ikke få til denne prisen

Om mulig ville jeg sett på brukt, de har flesteparten av features'ene til en rimelig penge, må huske HD receivere kommer om ikke så altfor lang tid, og er da ikke vits å legge så altfor mange pengene i det nå. Yamaha RX-v661, og Sony DA-1200 er meget gode valg hvis det er snakk om nye, og det ville stått mellom dem Denon og Harman/Kardon i prisklassen om jeg skulle kjøpt nytt i den prisklassen. Min foreløpige favoritt er Yamahaen, den har godt meg krefter og features til prisen, og ser nokså bra ut også. Om ikke annet hadde Harman/Kardon kommet på en meget god 2. plass. Film blir bare vanvittig artig med H/K

Hvis man ser på bruktmarkedet, så kom jeg over disse i farten:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=18019

(er dog usikker på om det er prisantydning 3600-4000, eller om det er snakk om postnummer, har spurt selger og venter på svar)

Denne kan være en å by på! :

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/17891/cat/13

Over budsjett denne også, men skader ikke å by 5000kr, er en meget god receiver dette:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=17687&cat=13

Som sagt, det skader overhodet ikke å by på dem over PM til den som selger, og om du er heldig kan det være du får deg en kanonreceiver til en rimelig penge! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz 7500 som jeg linket til over går for 3600-4000kr!

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=18019

Her er det bare å gi bånn gass, en kanonreceiver!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sjekk og utfyllende svar her Labbetuss! Ble meget sugen på den Marantzen nå assa.

En liten ting når jeg ser på de forskjellige specs hos diverse modeller her. Ser H/K har lite watt ut i forhold til andre på modeller jeg har sett. Har H/K et annet system eller er det bare mye ljug og fanteri fra andre merker?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg for mye opp i watt, men for å gi deg en pekepinn så bruker H/K en annen standard for oppgitte watt/effektgivning, dvs FTC standarden. De fleste andre bruker enten RMS eller DIN standarden, og for å si det enkelt så er FTC en strengere standard i forhold til hvilke krav som stilles og hva som skal tas hensyn til ved effektoppgivning, og er gjerne mer reell i forhold til hva man får. Men igjen, ikke heng deg så mye opp i det. :-D

Marantzen er et meeget godt kjøp, spesielt til den prisen! Men får du ikke fatt i de andre brukte, så ville jeg definitivt gått for Yamaha RX-V661. Kanonreceiver med mye krefter, god lyd og mange features til prisen. Eneste aberet med 7500 er bassmanagement for subwoofer, er visst ikke mulig å dele under 80hz, men strengt tatt vil jeg tro det vil fungere bra til film. Her hos meg fungerte det best, men det er naturligvis forskjellig fra rom til rom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •