Monoblokker eller effektforsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Mye krefter og spiller utrolig bra, nesten irriterende for de som har kjøpt langt dyrere saker.
    Er greit å ha samme forsterker på senteren også ja.
    Dette var en snodig påstand. Jeg er uenig.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvilken da ?

Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Det at det er kjekt å ha samme forsterker på senter som på fronter ?
    Det er jo greit å ha så lik lyd som mulig i front rekka det er vel ingen snodig påstand.

Eller det at det finnes de som irriterer seg over hvor bra midgard er når de selv sitter med ting til dobbelte av prisen som ikke spiller like bra?
    Jeg syns det er grunn god nok til å bli irritert gjør ikke du?

*men så liker jeg også disse forsterkerene utrolig godt da*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan forklare oss hvorfor du mener påstanden til AjSelj er snodig!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke første gnag noen er uenig her inne, enten det er høyttalere, tilkoblinger/plugger, forsterkere eller kabler. Eneste jeg ikke har oppdaget noen spesiel uenighet i er signalkilde.
    Er dette bare mindre prioritert blant vanlige folk og at de som har peiling er enig? Det er vel vanskeligere å definere kvalitetsforskjellene i en CD spiller opp mot en annen, eller CD spiller opp mot en DVD spiller nå en spiller musikk.

Tilbake til emnet. Finnes det noen gode alternativ til MA Oberon? Tenker da på monoblokker eller tokanals effektforsterkere som gir mye for pengene?
    Ser at veldig mange anbefaler NAD 272 ol. brukt, men jeg er ikke helt happy med utseende på NAD, og en finner ikke så mange brukte hele tiden også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mb

jeg gikk for monoblokker da jeg lurte, pga kom over et tilbud som jeg ikke kunne avlslå Dette var på et par Vincent SP996. Pris per stk er kr 3000 den dag idag....5000 hvis du kjøper et par. Men uansett, jeg driver frontene mine m-65 på dem og jeg kan ikke få mer krefter. Dem funker veldig bra! Dem er vel å anbefale for å kjøre en evt kraftig senter o.l. Monoblokker er tingen, dessuten ser det pent og stilig ut

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det at det er kjekt å ha samme forsterker på senter som på fronter ?
    Det er jo greit å ha så lik lyd som mulig i front rekka det er vel ingen snodig påstand.

Eller det at det finnes de som irriterer seg over hvor bra midgard er når de selv sitter med ting til dobbelte av prisen som ikke spiller like bra?
    Jeg syns det er grunn god nok til å bli irritert gjør ikke du?

*men så liker jeg også disse forsterkerene utrolig godt da*
    Det er helt greit, og sikkert lurt å ha "likt utstyr" over hele linja. Ikke noe snodig med det..

Det var utsagnet om at folk det finnes folk som irriterer seg over at Midgard er bedre enn annet utstyr til doble prisen, jeg mener er snodig. Det er klart at folk blir irritert dersom det er tilfelle - men hvem er disse personene?

Hvor får du dette fra?
    Hvilke effektforsterkere/monoblokker med ny pris på 30-35000 kr er det som er irriterende dårligere enn Midgard sine største monoblokker?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Nå er det jo ikke første gnag noen er uenig her inne, enten det er høyttalere, tilkoblinger/plugger, forsterkere eller kabler. Eneste jeg ikke har oppdaget noen spesiel uenighet i er signalkilde.
    Er dette bare mindre prioritert blant vanlige folk og at de som har peiling er enig? Det er vel vanskeligere å definere kvalitetsforskjellene i en CD spiller opp mot en annen, eller CD spiller opp mot en DVD spiller nå en spiller musikk.
    Kanskje ikke noe stort poeng i å diskutere forskjeller på CD-spillere i denne tråden, synes jeg. Men jeg har da meninger om det også, skal du vite.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen gode alternativ til MA Oberon? Tenker da på monoblokker eller tokanals effektforsterkere som gir mye for pengene?
    Ser at veldig mange anbefaler NAD 272 ol. brukt, men jeg er ikke helt happy med utseende på NAD, og en finner ikke så mange brukte hele tiden også.
    "Alle andre" "Klasse D"/"digitale forsterkere" eller hva det nå heter er vel direkte konkurrenter som gir "mye for pengene"?

Vincent har jo noen store effekttrinn som sikkert er bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke noe stort poeng i å diskutere forskjeller på CD-spillere i denne tråden, synes jeg. Men jeg har da meninger om det også, skal du vite.
    Nei, skal ikke diskutere CD-spillere her.

Hordan spiller de Rotel forsterkerne opp mot Oberon? Feks. Rotel RB-1080 opp mot Oberon 4.1..
    De leverer jo mindre effekt, men Rotel leverer jo bra ellers. Slik jeg har sett det så er det disse to merkene jeg har best følelse for, en del pga av prisen ikke er så værst, men generelt pga av gode kommentarer og erfaringer her på forumet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, skal ikke diskutere CD-spillere her.

Hordan spiller de Rotel forsterkerne opp mot Oberon? Feks. Rotel RB-1080 opp mot Oberon 4.1..
    De leverer jo mindre effekt, men Rotel leverer jo bra ellers. Slik jeg har sett det så er det disse to merkene jeg har best følelse for, en del pga av prisen ikke er så værst, men generelt pga av gode kommentarer og erfaringer her på forumet.
    Eller hva med 1092? Etter at Midgard gikk opp i pris, er jo den et reelt alternativ.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •