Forsterkermatch til B&W 703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkermatch til B&W 703

Hei!
    Er på utkikk etter et nytt stereoanlegg og lurer på B&W 703. Evt B&W CM7, skal på prøvelytting snart for å sammenligne:-D
    Jeg er veldig usikker på hvilken forsterker jeg skal gå for, har veldig liten erfaring med lydsignaturer på forskjellige forsterkere.
    Fikk et tips fra en på HFK om at DENON PMA-2000AE var en god match. Da snakket han om CM7.
    Lurer også på om DENON PMA-1500AE har nok krefter til å dra CM7.

Det jeg er på utkikk etter er en forsterker som håndterer mellomtone og diskant godt, ikke så kresen på bass, så lenge den er forholdsvis kontant.

Har hørt litt på Hegel og Primare uten å ha paret dem med B&W. Spilte sammen med SA Ranger. Likte best Primaren, men den kostet 17k og ble det blir litt for mye.

Ønsker helst tips på fosterkere som kan høres på Hi-Fi Klubben og Hi-Fi Centerkjeden siden de er de eneste jeg har mulighet til å høre på uten en lengre reise :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører B&W og NAD og er veldig fornøyd med det. Det finner jo du begge på HFK. Hvilken model du skulle gått for vet jeg ikke, men da får du jo teste flere samtidig mens du er på klubben.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Rotel på mine CM7, og synes det fungerer bra sammen. En bekjent av meg bruker Primare på sine 703, tror også den kombinasjonen er ganske bra.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule ia100 eller ia150b, kan testes på hfk med nevnte ht. killer kombo.
    Denon blir etter min smak for kjedlig.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, skal prøve de forskjellige forslagene!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøvde pma-1500 på cm7 og det funket helt fint, spiller nydelig i mine ører

syns det er et godt snert i mellomtonen på cm7

mvh
    stian

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    jeg prøvde pma-1500 på cm7 og det funket helt fint, spiller nydelig i mine ører

syns det er et godt snert i mellomtonen på cm7

mvh
    stian
    Var et sånt svar jeg håpte på:-D Trenger jo ikke å bruke mer penger en nødvendig. Skal sammeligne 703 på pma-2000 og cm7 på pma-1500 og se va som kommer best ut i forhold til pris/ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva du har hørt på av HT, men vil anbefale deg og lytte til Dali Mentor 6 og Thule IA 100. Så kan du oppgradere med en PA100 til bi-amping en annen gang:-D

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Locco
    Nå vet jeg ikke hva du har hørt på av HT, men vil anbefale deg og lytte til Dali Mentor 6 og Thule IA 100. Så kan du oppgradere med en PA100 til bi-amping en annen gang:-D
    Har aldri hørt på Dali Mentor 6, men har hørt mye bra om dem og de står på listen over det som skal testes:-D

Skal kikke litt på de Thule komponentene du refererte til, greit prisnivå. Men tror du det er nødvendig med PA100 sine ekstra krefter hvis jeg går for CM7?
    Vil vel være en god match til B&W 703?

EDIT: så du hadde CV høyttalere, vet derfor ikke om jeg skal høre på dine råd..... hehe, bare kødda

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha sett på midgard audio eller electrocompaniet. En herlig kombinasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR

EDIT: så du hadde CV høyttalere, vet derfor ikke om jeg skal høre på dine råd..... hehe, bare kødda
    Ja, det er ikke noe jeg er stolt av nei....ops:
    Det er noe som skal byttes ut dette, skal over til stereo også

Men over til saken... Jeg lånte med meg dette hjem i påsken(der jeg kommer fra), og var derfor jeg ville nevne det for deg! Var veldig førnøyd med lyden, men prøvde ikke med PA 100 i tillegg. Prøvde en NAD M3 på Mentorene også som ga lyden et hakk til, særlig på høyere volum. M3 er for dyr for min lommebok ellers skulle det blitt den!
    Det med ekstra effekt på CM7 tror jeg ikke trengs, men prøv

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du finner denne linken interessant:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...ikk+plassering

Har prøvd de fleste forsterkerne under 30k som Hifi Klubben selger til 703. Thule var den beste jeg prøvde. Thule IA150B er den minste som fungerer i mine ører. Thule har en varm lydsignatur som man må like. Denon pma 2000AE var den dårligste jeg prøvde. Opplevde at den ikke hadde kontroll på bassen og at det ble for lyst. Men smaken er ulik. Bruk gjerne den andre tråden videre.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Kanskje du finner denne linken interessant:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...ikk+plassering

Har prøvd de fleste forsterkerne under 30k som Hifi Klubben selger til 703. Thule var den beste jeg prøvde. Thule IA150B er den minste som fungerer i mine ører. Thule har en varm lydsignatur som man må like. Denon pma 2000AE var den dårligste jeg prøvde. Opplevde at den ikke hadde kontroll på bassen og at det ble for lyst. Men smaken er ulik. Bruk gjerne den andre tråden videre.
    Takk for linken!
    Da har jeg lest gjennom den og jeg må si det var skuffende lesing
    Har samme problemet som han ene der med plassering nær vegger og kan nok legge hele prosjektet på hylla til jeg får et bedre lytterom etter deres erfaringer.
    Får nøye meg med SA stativhøyttalerne mine litt til:???:

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM7 er en høyttaler jeg kan anbefale på det sterkeste, i alle fall dersom rommet ikke er alt for stort.

Selv kjører jeg disse høyttalerne med en densen (75W) og syns det fungerer fint. I mine ører var ikke denon PMA1500 noen knallkombinasjon, men så var min lytterunde med disse også bare bestående av 3-4 melodier i butikken. Ta derfor ikke dommen min alt for alvorlig!

Hadde jeg skulle kjøpt forsterker til dem i dag, ville jeg ha vurdert disse:
    Arcam A90
    Thule IA150

Dersom du har tilgang til både hificenterkjeden og hifiklubben, så burde det jo la seg gjøre å låne (evt deponere) hjem for direkte sammenlikning. Det er den eneste måten for å avgjøre det på. I butikken kan du kun få et inntrykk.
    Marantz og Rotel er også merker som ofte dukker opp som tips til B&W!

Se også denne testen:
    Lydogbilde

Lykke til! PS: Vil gjerne høre hva du ender opp med!

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Og takk for tips
    Som jeg skriver på mitt forrige innlegg tror jeg at jeg drøyer litt med oppgradering til jeg har et bedre lytterom. Blir alt for liten plass for den ene høyttaleren, kun 10-15 cm fra ene sideveggen
    Dette hadde flere meget dårlige erfaringer med, men skal uansett på et lite lyttebesøk til HFK for å forhøre meg litt mer.

Kikker litt på en rørforsterker nå til mine SA 505 stativhøyttalere. Tror det kan bli en god match da jeg føler de høyttalerne har en sterk fokus på detaljer i musikk, synes også lyden er bittelitt metallisk, og dermed kan låte litt sterilt.

Har nå TEAC A-H300mk3, TEAC PD-H300mkII og TEAC T-H300DABMk3 av elektronikk som brukes på stereoopsettet. Tror de er litt skyldige i den noe metalliske lyden.
    Med rør håper jeg det kan bli litt med "varme" i musikken. Tror det kan bli bra! :-D

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Det ligger en demobrukt Electrocompaniet ECI3 til salgs (7500.-) på bruktsidene på hifisentralen.no. Den kan være et godt alternativ! Skulle passe B&W også vil jeg tro, dersom du senere skulle oppgradere høyttalerne også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei kjør nad372 da kan du drive absolutt alt i tilleg e dn ren i lydn trøkk mangle den heller ikke . kjøre den på b&w6o3 æ å den kan dra helt opp til 800 serien i tilleg kan den drive cv 215 uten noe problem men det er bare for å gi et eksempel på kreftene uansett så e lydn veldig bra. ikke rart at nad har vart i så mange år . siden de satser minst på design å mere på kvalitet i elektronikk e det som tell i tilleg så e jo finishen ok da =) e jo 1 pluss men . e lydn som tell:P denon e greit nokk men e dyrt ialle fall har æ hørt denon pma på 8oo serien å æ må si at det låter ok men vil helst ha hadt nad e mere livlig etter min smak å stil denon blir så kontrolert lissom for tamt . nad e mere fyldig etc å mere rom fyldig . mrn forskjellig smak æ spelle blues å metal å alt egentlig tungtvann ja etc på dem å de knalle te som de hold i tilleg spelle æ akustisk musikk på dem å de funke ypperlig!! på nad system å b&w =)

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi,dude
    hei kjør nad372 da kan du drive absolutt alt i tilleg e dn ren i lydn trøkk mangle den heller ikke . kjøre den på b&w6o3 æ å den kan dra helt opp til 800 serien i tilleg kan den drive cv 215 uten noe problem men det er bare for å gi et eksempel på kreftene uansett så e lydn veldig bra. ikke rart at nad har vart i så mange år . siden de satser minst på design å mere på kvalitet i elektronikk e det som tell i tilleg så e jo finishen ok da =) e jo 1 pluss men . e lydn som tell:P denon e greit nokk men e dyrt ialle fall har æ hørt denon pma på 8oo serien å æ må si at det låter ok men vil helst ha hadt nad e mere livlig etter min smak å stil denon blir så kontrolert lissom for tamt . nad e mere fyldig etc å mere rom fyldig . mrn forskjellig smak æ spelle blues å metal å alt egentlig tungtvann ja etc på dem å de knalle te som de hold i tilleg spelle æ akustisk musikk på dem å de funke ypperlig!! på nad system å b&w =)

Forstod knapt nok et ord av det du skrev

Takk for tipset Gimsegutten, skal kikke nærmere på den:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon PMA2000 er en meget god match til begge høyttalerene. Cambridge C 840 er en forsterker som passer meget godt til CM7 i hvertfall (har ikke hørt den på 703), men er uansett en meget spennende forsterker som jeg ville ha hørt nærmere på hvis jeg var deg..

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard Audio funker bra på 703. Stod en test i Hjemmekino eller Lyd & Bilde av denne kombinasjonen en gang mener jeg å huske.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •