ny stereo ( + stereoforsterkere med "hjemmekino-inngang")

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny stereo ( + stereoforsterkere med "hjemmekino-inngang")

Er ute etter nytt anlegg om dagen da jeg fra 1.mai får et eget "hobbyrom" (Tidligere leid ut).

I utgangspunktet hadde jeg tenkt på hjemmekino med prosjektor og hele pakka, men rommet viser seg å være litt ugunstig pga dører, skråtak osv. Dessuten har jeg allerede hjemmekino i stua med 40" lcd osv så det blir på en måte et kunstig behov med et slikt rom til...

Derfor har jeg tenkt å gå for et stereooppsett istedet!

Jeg har lest en del pene ord om klipsch i det siste.
    Tenker da på noen tilsvarende rf-62 eller rf-82 (kommer til å kjøpe høyttalere brukt (25, 35, 3) )

Så kommer vi til forsterker.
    Jeg har skjønt at f.eks. abrahamsen v2 vil gå bra sammen med disse.

Denne har også "hjemmekino-inngang". Her ser jeg jo muligheten til å utvide til hjemmekino etter hvert. Hvordan kobler man da dette? Om jeg da kjøper en billig hjemmekinoforsterker, vil den da fungere som forforsterker når jeg ser film? Altså kobler fra pre-out til "hjemmekinoinngangen" på v2? og når man ikke har på hjemmekinoforsterkern fungerer v2 alene?

Har jeg forstått det riktig da?

Er det andre stereoforsterkere som har samme mulighet? Da gjerne noe jeg kan få tak i brukt eller nytt for en lavere sum...

Eller er det egentlig like greit å kjøpe en ok reciever med en gang? ( i samme prisklasse )

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forstått riktig.

Andre med samme mulighet:

audiophile.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var ikke en dum link!

Takker så mye!

Hvor mye har forresten forforsterkern å si på lyden?
    Si jeg hadde kjøpt en denon reciever og f.eks. en electrokompaniet effektforsterker. (Med tanke på matching av Klipsch) Eller eventuelt da kun matche effektforsterker med de høyttalerne jeg ender opp med.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [space]
    Denne har også "hjemmekino-inngang". Her ser jeg jo muligheten til å utvide til hjemmekino etter hvert. Hvordan kobler man da dette? Om jeg da kjøper en billig hjemmekinoforsterker, vil den da fungere som forforsterker når jeg ser film? Altså kobler fra pre-out til "hjemmekinoinngangen" på v2? og når man ikke har på hjemmekinoforsterkern fungerer v2 alene?
    I denne settingen vil den fungere som en effektforsterker på receiveren, da du med å aktivere HT/prosessor-inngangen deaktiverer forforsterkerdelen og bruker effektdelen.

Resten av resonnementet ditt er riktig. Når du deaktiverer prosessorinngangen igjen fungerer den som en ren integrert stereorsterker og videresender ingen signaler fra receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenkte jeg egentlig riktig. Bare setningen min som er litt dårlig oppbygd

"...vil den da fungere..." Her var min tanke den = recieveren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •