Allround-anlegg til max 5000,- #Tilbakemelding etter 3 mnd# side 5 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 88 av 88
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer da ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du blir like fornøyd med lyden som jeg er! :-D

Selv om det er en surroundforsterker så synes jeg den gjør en god jobb i bare stereo også... Det eneste jeg savner er det lille ekstra i bassområdet (men da snakker vi om personlig preferanse).

Spørsmålet nå er hva som blir neste innkjøp...
    • Squeezebox?
    • XTZ-sub?
    • Universal fjernkontroll?
    • Surroundhøyttalere?

Listen blir bare lenger og lenger... dette kan komme til å bli en kostbar hobby! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dete var en nyttig tråd å lese.
    Jeg er selv en fyr som lengter etter god lyden, men i det økonomiske perspektivet. Bra å lese at Denon 1907 er en god reciever, spesielt når jeg har tenkt å gå for den. Ellers vant jeg ett par Dynavoice Magic F6 high glossy på netthandelen for noen dager siden til 640kr. Lest og hørt mye positivt om de, og gleder meg derfor til å bytte ut mitt 1994 søppel av anlegg.

Anlegget mitt havner på ca 4500kr med gode kabler. Hopper nok til 5000kr når jeg kjøper meg en senter i samme serie som Dynavoice

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku

Annlegget mitt havner på ca 4500kr med gode kabler. Hopper nok til 5000kr når jeg kjøper meg en senter i samme serie som Dynavoice

Når du har et anlegg til 4500 HVORFOR skal du da ha "gode" kabler ?? Bare lurer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, disse "gode" kablene koster 389kr med plugger og alt.
    Er det ikke greit å sitte med "gode" kabler da ?
    Litt placebo, litt følelse, og sist men ikke minst litt trygghet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janeszku
    Vel, disse "gode" kablene koster 389kr med plugger og alt.
    Er det ikke greit å sitte med "gode" kabler da ?
    Litt placebo, litt følelse, og sist men ikke minst litt trygghet.

kr 398 for ferdig terminerte kabler er jo helt ok, men du får dem enda billigere på Europris eller Biltema + bananer eller spader

Og så har du noen hundrelapper igjen til denne

og flere andre ufattelig bra CD'er hos Amazon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet anlegget en del både på film og div musikk. Jeg er veldig imponert over prestasjonene både på film og på akustisk og roligere musikk. Det gir et mye tideligere lydbilde og lyder jeg tidligere ikke har lagt merke til kommer fram på innspillingene.

Førsteinntrykket mitt var at det manglet det lille ekstra i bassområdet, og det inntrykket holder seg. Etter min smak mangler det litt i bassområdet før jeg er fornøyd. Dette selv om jeg skrur opp bassen maksimalt...

Har testet en NAD 3150 som effektforsterker (pre-out Denon til main-in NAD), og den ga faktisk mer snert i bassområdet selv om den på papiret er en svakere forsterker. Men madammen syntes ikke at NADen sto i stil til resten av anlegget, og jeg er heller ikke noen stor fan av NAD designet. Det spørs om ikke jeg kommer til å løse dette problemet ved å kjøpe en aktiv sub fra XTZ. Den får jeg i pianolakk slik at den står i stil til Artech 6'ene mine. Skal ikke se bort ifra at jeg like godt satser på en av 5.1 pakkene til XTZ, slik at jeg får et 7.1 oppsett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle blåse støvet av denne gamle tråden og si litt om inntrykket mitt etter 3 mnd bruk.

Jeg kjører med samme oppsett som tidligere, men har nå koblet til parabol-tuneren og en bærbar pc med MediaPortal på.

Det største savnet i begynnelsen var bass. Dette har endret seg. Jeg synes nå at 1907en klarer å levere mer enn nok trøkk gjennom Artech 6'ene. Det brummer og romler godt når jeg ser på film, samtidig som det er bra snert i bassen når man hører på musikk! Behovet for sub er med andre ord ikke like akutt lenger!

Bærbar pc med MediaPortal er et alternativ til Squeezebox som fungere meget bra. Jeg har en stasjonær pc stående i et annet rom. Denne har en 250gb ekstern HD med musikk. Musikk streamer jeg uten problem via det trådløse nettet til den bærbare PCen. Det største plusset med MediaPortal-løsningen er nok uten tvil alle radiokanalene. Hører mye mer på radio nå enn noen gang tidligere!

Det eneste jeg savner for øyeblikket er en god universalfjernkontroll for å dirigere hele systemet med. Regner med det kommer til å stå øverst på ønskelista denne jula!

Etter at jeg oppdaget MediaPortal har jeg også begynt å leke med tanken om å bygge en billig mediacenter PC for å lage en mer permanent løsninge enn den bærbare jeg har for øyeblikket.

Ideene er som dere skjønner mange, men dessverre er det som alltid et spørsmål om tid og penger! Men jeg er ikke i tvil om at det anlegget jeg har nå er et anlegg jeg er veldig fornøyd med og kommer til å bygge videre på i årene som kommer!

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •