Allround-anlegg til max 5000,- #Tilbakemelding etter 3 mnd# side 5 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 88
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Edit: Ser at Denon AVR-1907 kan bi-ampes. Men den oppgir også 85watt effekt med bare to kanaler i drift. Vil det si at jeg ved å bi-ampe ikke vil få 85watt pr. kanal?
    Vel, en surround-watt er sjelden like strømsterk som det en "Integrert" watt er..
    Så jeg vil tro at ett tall rundt 30 kanskje vil være mye mere realistisk, men du vil seff ha mye mere å hente på en Bi-amp mulighet enn feks. kjøre singel-amp/wire.

Ser du har sett litt på HK.. For å si det som så: Vil tro at HK'en har noe mere køl å trykke på med enn Denon. Siden de ofte er registrert med større strømforsyning. ..men ting er nå iferd med å endre seg der også pga. den plass/prisbesparende klasse-d teknologien.

Har du lite budsjett så ville jeg feks ha sjekkå på Finn.no (lyd og bilde med underkategori stereokomponenter evt radio og stereoanlegg) Blir satt ut noe HK der en og annen gang (men også greit om man har muligheten å sjekke om de er i god stand)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skjønte egentlig at det va grunnen. Men som du sier, Squieezebox kan være en minst like god løsning.

Blir det Denon da?
    Mye som tyder på det! Den skal iallefall ha nok kraft til å drive høytalerne uten at den mister pusten!

Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Klubben om AVR-1907
    7 x 120 watt i 6 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 1 kHz, 0,7% forvrengning)
    Sitat Opprinnelig postet av QLN om Artech 6
    Power handling: 175 W

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye som tyder på det! Den skal iallefall ha nok kraft til å drive høytalerne uten at den mister pusten!
    Jeg ville ikke fokusere for mye på det, det er lyden det handler om først og fremst og da betyr watt ingenting som helst.
    En god stereo forsterker, som f.eks. en Creek spiller gjerne ringer rundt en surround forsterker.
    Med en surround forsterker, og litt interesse for stereo, da må mange stadig pøse på med eksterne effekt forsterkere, og bruke "DIRECT" mode, hvis den fungerer som den skal vel å merke.
    Men men, jeg er jo også sånn at jeg til enhver tid ville velge Cambridge fremfor Denon.
    Med Squeezeboks vil du oppleve stor forbedring med en ekstern D/A konverter, men får du surround forsterker kan du jo bruke D/A´en i den...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kommentarer til denne mulige løsningen:
    Brukt NAD T753 v2 og NAD T524 DVD-spiller ønsket pris: 4000,-

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virket slett ikke verst dette. Ulempen er i tilfelle at du ikke har romkorreksjon/autooppsett på denne. Spørs hvor mye du vil jobbe med oppsett, men det går absolutt an å gjøre det manuelt også. Jeg har ikke autooppsett, men har målebånd og Radioshack, så da går det relativt kjapt likevel.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei... Er det rimelig å forlange 4000,- for dette? Ser at ny-prisene han oppgir er litt over det som står i HFK sitt produktarkiv.

4998,- for T753 og 1498,- for T524 står det der...

Mao 2500,- under nypris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på forumet om NAD T753, og har blitt litt skeptisk! Den leverer krefter i massevis, men det virker som den har veldig sviktende kvalitet!

Hmm... tror pendelen er i ferd med å svinge mot Denon igjen! :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med T753 som kan hjelpe meg? Har koblet de nøy høytalerne mine til svigerfars NAD C372 og er mektig imponert over lyden... Er redd for at jeg skal bli skuffet dersom jeg går for en Denon AVR-1907. Den er jo tross alt en god del svakere enn svigerfars NAD!

Vil jo veldig gjerne ha surround, så hva gjør jeg? Brukt NAD T753 eller ny Denon AVR-1907??

Eller finnes det andre alternativer i denne prisklassen, slik at valget mitt blir ENDA vanskeligere??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en flott ferietur til danmark med Pearl Jam konsert i Køben som høydepunktet er man tilbake til mer hverdagslige funderinger og gjøremål.

Dersom noen leser gjennom hele denne tråden blir det vel ganske opplagt at jeg har litt problemer med å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe...

Har heldigvis klart å handle høytalere, og er forstatt meget fornøyd med valget!

Turen er nå kommet til forsterker... Den NAD-en jeg linket til litt tidligere ser ut til å være solgt, og er derfor ikke aktuell lenger...

Det er vel Denon AVR-1907 som leder knapt, men jeg endrer mening flere ganger om dagen. Den største bekymringen er at den ikke skal være kraftig nok og at jeg da blir skuffet når jeg kobler høytalerne fra svigerfars NAD C372...

For eventuelt nye lesere er kravene til forsterkeren følgende:
    • Tenker mest på surround, selv om jeg kun skal bruke to kanaler til å begynne med.
    • Må ha muligheter for å bygges ut senere
    • Må ha radio
    • Må kunne drive QLN Artech 6 uten å bli anpusten!

Er det noen som har nye forslag til hva jeg bør vurdere? Er åpen for alle forslag som dekker alle kravene...

Prisklassen ligger opp mot 4000,- (forsterker/receiver) :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filosoferinger ang hva jeg egentlig har bruk for.

Det begynner å dra ut dette... :-D Men reisen dit man skal er vel egentlig like mye en del av opplevelsen som selve målet?
    Jeg vil bare være helt sikker på at jeg velger riktig, og at jeg ikke forhaster meg og ender opp med et produkt som ikke dekker behovet mitt!

Jeg har vært veldig inne på å kjøpe stereo fordi det vil gi bedre lyd enn surround med bare to høyttalere. Men tanken er jo å utvide til surround med tiden.

Etter en del fundering og filosofering tror jeg at jeg har klart å komme fram til hva det er jeg vil ha. Det jeg er ute etter er et komponent som kan være hjertet i det tenkte anlegget jeg har bygd ut om etpar år. Det skal mao. styre og dirigere lyd og bildesignaler slik at de havner der jeg vil de skal havne.

Dette betyr f.eks. at kraft i og for seg ikke er et must, det er viktigere med et komplett sett med pre-out. Mange tilkoblingsmuligheter vil også være viktig. En god fjernkontroll med muligheter for programmering ville heller ikke være dumt!

Radio er fortsatt et absolutt krav.

Jeg ender da opp med følgende produkter i denne kategorien:

Denon AVR-1907
    eller noen av småsøsknene dens; 1707 1507
    eller
    Pioneer VSX-916

Mulig det finnes flere som likner disse, men det er disse jeg vet om iallfall. Hva det endelige valget blir gjennstår og se.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å dra ut dette... :-D Men reisen dit man skal er vel egentlig like mye en del av opplevelsen som selve målet?
    Jeg vil bare være helt sikker på at jeg velger riktig, og at jeg ikke forhaster meg og ender opp med et produkt som ikke dekker behovet mitt!

Jeg har vært veldig inne på å kjøpe stereo fordi det vil gi bedre lyd enn surround med bare to høyttalere. Men tanken er jo å utvide til surround med tiden.

Etter en del fundering og filosofering tror jeg at jeg har klart å komme fram til hva det er jeg vil ha. Det jeg er ute etter er et komponent som kan være hjertet i det tenkte anlegget jeg har bygd ut om etpar år. Det skal mao. styre og dirigere lyd og bildesignaler slik at de havner der jeg vil de skal havne.

Dette betyr f.eks. at kraft i og for seg ikke er et must, det er viktigere med et komplett sett med pre-out. Mange tilkoblingsmuligheter vil også være viktig. En god fjernkontroll med muligheter for programmering ville heller ikke være dumt!

Radio er fortsatt et absolutt krav.

Jeg ender da opp med følgende produkter i denne kategorien:

Denon AVR-1907
    eller noen av småsøsknene dens; 1707 1507
    eller
    Pioneer VSX-916

Mulig det finnes flere som likner disse, men det er disse jeg vet om iallfall. Hva det endelige valget blir gjennstår og se.

vist du ikke er avhengig av hdmi switching er kanskje hk avr340 noe og satse på, du får den for 5000 på komplett, og det vil jeg si er veldig billig

Komplett.no - Harman Kardon AVR340 7.1 receiver, 7X55 W, (8ohm) "bridge ready" multirom

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

ser at du vurderer 1907 og vsx-916.

jeg har en denon 2105 og hadde planer om å bytte den ut med en 916, men når jeg fikk se 916 og brukt den litt imponerte den ikke akkurat, denon syns jeg var overlegen på det meste, pioneer 916 har vell litt kraftigere strømforsyning enn 1907 og min 2105.

jeg kjører endel i stereo og vil si at denon var mye bedre enn pioneer på dette området. begge har auto-oppsett såvidt jeg vet.

jeg vil anbefale deg denon ialfall. den generelle kvalitetsfølelsen syns jeg var mye bedre på denon enn pioneer.

1907 vil sikkert funke helt greit om du bi-amper den på qln, de er vell også ganske lettdrevne?

håper uansett du blir fornøyd!

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi Er I Måååål!!!

Da var vi endelig i mål! Etter endeløse vurderinger frem og tilbake og mange søvnløse netter har jeg endelig klart å ta et valg!

Tidligere idag hentet jeg hjem en Denon AVR-1907.
    I tillegg til de allerede innkjøpte QLN Artech 6 har jeg kjøpt en LG DVX298H som skal brukes som signalkilde for øyeblikket.

Har kun lyttet en knapp time, så jeg har ikke klart å danne meg et ordentlig inntrykk enda... Bortsett fra at fjernkontrollen enten er helt håpløs, eller så genial at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal bruke den! Må jeg virkelig åpne dekselet på undersiden hver gang jeg skal bytte mellom lydkilder???

Edit: Legg merke til at et allroundanlegg til max 5000,- tydeligvis koster rundt 6500,-...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykket:

Da har jeg fått lyttet noen timer og har vel dannet meg et førsteinntrykk av oppsettet.

Det virker som om 1907en er litt snillere og spiller litt penere enn de NAD-forsterkerene jeg har testet tidligere. Den trykker ikke like godt i bassområdet, men det rister bra likevel. Jeg har ikke bi-ampet eller bi-wire'et høyttalerne, men kommer nok til å bi-ampe dem etterhvert.

En pussig episode oppsto da jeg satte på "best of"-plata til Creed. Midtveis i den første sangen ble jeg oppmerksom på en veldig irriterende "ulyd" fra høyttalerne. Vanskelig å forklare hvordan det hørtes ut; noe i rettning av et svakt, lite "poff" eller en liten, dempet lyd i bakgrunnen som nok ikke var ment som en del av sangen.

Min første tanke var at det var noe galt med oppsettet mitt. Jeg har hørt denne plata flere hundre ganger, på ganske mange forskjellige anlegg uten å legge merke til en slik "ulyd". Jeg byttet sang og oppdaget at lyden var borte. Satte så på sang nr.1 igjen og skrudde opp volumet. Der var lyden igjen!

Jeg har aldri påstått at jeg har god hørsel, eller at jeg er født med audiofile superører, men etter å ha lyttet til denne ulyde en stund virket det som om den lyden jeg hørte var lyden av bassisten som var litt uheldig og dempet noen av anslagene på basstrengene med fingertuppene etter at han hadde slått på dem... :shock:

Er det virkelig mulig at et anlegg kan avsløre slike "feil" ved en innspilling?? Eller er det ørevoks i ørene mine som danner resonansbølger i ørekanalene mine?? :-D

Førsteinntrykket er iallefall bra. Spiller kanskje ikke så rocka som jeg hadde håpet, det mangler det bitte litte ekstra i bassområdet. Men lyden er varm og fin! Det kan jo være noen innstillinger jeg ikke har fått til enda! Og så får vi se hva bi-ampingen gjør.

Fjernkontrollen er et lite kapittel for seg selv. Tror nok det dukker opp en programerbar universalsak, dersom jeg ikke finner ut fordelen ved den utformingen de har gitt kontrollen som følger med!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du er godt fornøyd da. Kjempeflott :-)

Har sett du har spurt om den fjernkontrollen, men kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg ikke kjenner til denne.

Men den til 1905 er grei iallefall, junior har en slik.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avr1907

Hehe, kjenner meg igjen i dette "søket" etter det perfekte utstyr... :-D
    Var igjennom det samme for noen måneder siden med ganske like krav. Og grense 5000,- Endte vel på i underkant av 8000,-.... Og det uten surround. Ble avr1907, Concept 2 som fronter og en XTZ 8" sub. Var ute etter et lite oppsett som kunne bygges ut.

Uansett, er litt enig ang din mening om receiver.
    Ja, den avslører en haug med lyder i musikk jeg aldri hadde hørt før. Pink Floyd f.eks. er nydelig å høre på nå.
    Men jeg og savner litt i bassen. Var derfor jeg la på en sub, men fortsatt ikke HELT i mål... Kan være plassering av sub...
    Ellers storfornøyd med lyden.

Når det gjelder fjernkontrollen så er den litt snål ja. Forvirrende å måtte åpne deksel på underside for å veksle lydkontrollen (direct, virtual surround etc).
    Men lydkilden endres foran.
    Det fine er at den klarer å styre DVD spilleren min helt greit, mens TVen sliter den mer med. Så veldig universell er den ikke... Så mon tro om det blir en universell her også. Men, med litt tilvenning går det fint med fjernkontrollen som følger med og...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er som en fornøyd bruker! 5000,- kan faktisk gi mye lyd.

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner denne tråden litt jeg.

Jeg står nå mellom valget av pioneer vsx 916 og denon 1907 :?
    Hva er best ? dere kan se på profilen min hva den skal brukes til.¨
    Denon 1907 har pre out på alle kanaler sant ?
    Jeg skal bruke den til både musikk og film, men mest musikk egentlig.

Hva tror dere er best ? tenkte jeg skulle kjøpe reciever i morgen så håper på raskt svar

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville satset på 1907. Har lest at en del har hatt problemer med at 916 har gått i protection når de har skrudd opp litt.

Og så liker jeg generelt lyden bedre i Denon enn i Pioneer;-)

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0